Quotes About Sorrow
So she's going to…to die?" Lock heard the break in his voice but he couldn't help it. Gods, to think they'd killed the woman they loved! Oh Kat, I'm sorry. So very sorry… From his twin he could feel similar emotions to his own. But Deep's sorrow was shaded with a guilt so intense it was almost despair. Again, Lock heard his twin thinking in a rare burst of mental empathy. I've done it again. Gods… "I
~ Evangeline Anderson
BazillionQuotes.com
I felt that I was leaving part of myself behind, and that wherever I went afterwards I should feel the lack of it, and search for it hopelessly, as ghosts are said to do, frequenting the spots where they buried material treasures without which they cannot pay their way to the nether world.
~ Evelyn Waugh
BazillionQuotes.com
And the red sun mocks my sadness.
~ Ezra Pound
BazillionQuotes.com
Angry, and half in love with her, and tremendously sorry, I turned away.
~ F. Scott Fitzgerald
BazillionQuotes.com
Life is always sad. That's what makes suicide so tempting because life is all that we really have and haven't. Death makes us equals, too, because the foul and the good all die. The past, the present, and the future-what escape is there from these? None-and yet sometimes we are life's happy victims.
~ F. Sionil Jose
BazillionQuotes.com
Years have passed since my heart's been anyone's destination,/ and its wounds, in this desolation,/ have lost their sheen--/ Whom can I possibly ask to pour color into them? --from "Two Elegies: 1. Appointments
~ Faiz Ahmad Faiz
BazillionQuotes.com
God will answer you prayers better than you think. Of course, one will not always get exactly what he has asked for....We all have sorrows and disappointments, but one must never forget that, if commended to God, they will issue in good....His own solution is far better than any we could conceive.
~ Fanny J. Crosby
BazillionQuotes.com
even as she says it, sees love drain out of his eyes: and somehow, as a stream, which seeks its own level, it flows over into hers, and her fate is sealed. The less he loves, the more she will.
~ Fay Weldon
BazillionQuotes.com
Egli non le chiese perdono, ostentoÌ€ da quella sera di non lasciarla un momento, come sacrificandosi, nonostante ella lo pregasse di fare ciò che gli piaceva, per non vedergli sempre quell'aria rannuvolata.
~ Federico De Roberto
BazillionQuotes.com
La luna deja un cuchillo abandonado en el aire, que siendo acecho de plomo quiere ser dolor de sangre.
~ Federico Garcia Lorca
BazillionQuotes.com
La noche no quiere venir para que tu no vengas, ni yo pueda ir. Pero yo iré, aunque un sol de alacranes me coma la sien. Pero tu vendrás con la lengua quemada por la lluvia de sal. El día no quiere venir para que tu no vengas, ni yo pueda ir. Pero yo iré entregando a los sapos mi mordido clavel. Pero tu vendrás por las turbias cloacas de la oscuridad. Ni la noche ni el día quieren venir para que por ti muera y tú mueras por mí.
~ Federico Garcia Lorca
BazillionQuotes.com
Y aunque no me quisieras te querría por tu mirar sombrío como quiere la alondra al nuevo día, sólo por el rocío.
~ Federico Garcia Lorca
BazillionQuotes.com
Te quiero, te quiero, te quiero, con la butaca y el libro muerto, por el melancólico pasillo, en el oscuro desván del lirio, en nuestra cama de la luna y en la danza que sueña la tortuga. ¡Ay, ay, ay, ay! Toma este vals de quebrada cintura.
~ Federico Garcia Lorca
BazillionQuotes.com
Al gemir la santa niña, quiebra el cristal de las copas. La rueda afila cuchillos y garfios de aguda comba: brama el toro de los yunques, y Mérida se corona de nardos casi despiertos y tallos de zarzamora.
~ Federico Garcia Lorca
BazillionQuotes.com
Vuestras lágrimas son lágrimas de los ojos nada más, y las mías vendrán cuando yo esté sola, de las plantas de mis pies, de mis raíces, y serán más ardientes que la sangre.
~ Federico Garcia Lorca
BazillionQuotes.com
Soledad de mis pesares, caballo que se desboca, al fin encuentra la mar y se lo tragan las olas.
~ Federico Garcia Lorca
BazillionQuotes.com
Emilio, Enrique, Estaban los tres enterrados: Lorenzo en un seno de Flora; Emilio en la, yerta ginebra que se olvida en el vaso, Enrique en la hormiga, en el mar y en los ojos vacíos de los pájaros.
~ Federico Garcia Lorca
BazillionQuotes.com
Me he perdido muchas veces por el mar con el oído lleno de flores recién cortadas, con la lengua llena de amor y de agonía.
~ Federico Garcia Lorca
BazillionQuotes.com
Yerma. «[…] ¿Qué queréis saber? No os acerquéis, porque he matado a mi hijo. ¡Yo misma he matado a mi hijo!".
~ Federico Garcia Lorca
BazillionQuotes.com
El Tamarit tiene un manzano con una manzana de sollozos. Un ruiseñor apaga los sospiros, y un faisán los ahuyente por el polvo. Pero los ramos son alegres, los ramos son como nosotros. No piensan en la lluvia y se han dormido, como si fueran árboles, de pronto.
~ Federico Garcia Lorca
BazillionQuotes.com
Ay, qué terribles cinco de la tarde!. ¡Eran las cinco en todos los relojes Eran las cinco en sombra de la tarde!
~ Federico Garcia Lorca
BazillionQuotes.com
No duerme nadie por el mundo. Nadie, nadie. No duerme nadie. Hay un muerto en el cementerio más lejano que se queja tres años porque tiene un paisaje seco en la rodilla;
~ Federico Garcia Lorca
BazillionQuotes.com
Federico García Lorca
~ callase. No
BazillionQuotes.com
Prima tuo padre, che odorava di garofano e non me lo sono goduta neanche tre anni. Poi tuo fratello. E ti pare giusto, è mai possibile che una cosa piccola come una pistola o un coltello possa finire un uomo che è un toro? Non smetterei mai di parlarne. Passano i mesi e la disperazione mi brucia gli occhi e su su fino alla punta dei capelli.
~ Federico Garcia Lorca
BazillionQuotes.com