Quotes About Regret
I don't know then that one day I won't be seventeen. I don't know that youth doesn't last, that it's only a moment, and then it disappears and by the time you finally realize it, it's too late. It's finished, vanished, lost. There are some around me who can sense it; the adults repeat it constantly but I don't listen. Their words roll over me but don't stick. Like water off the feathers of a duck's back. I'm an idiot. An easygoing idiot.
~ Philippe Besson
BazillionQuotes.com
Je voulais juste t'écrire que j'ai été heureux pendant ces mois que nous avons passés ensemble, que je n'ai jamais été aussi heureux, et que je sais déjà que je ne serai plus jamais aussi heureux.
~ Philippe Besson
BazillionQuotes.com
No sé que nunca volveré a tener diecisiete años, no sé que la juventud vuela, que apenas dura un instante, que desaparece enseguida y cuando te das cuenta ya es demasiado tarde, ya se ha terminado, se ha volatilizado, la has perdido
~ Philippe Besson
BazillionQuotes.com
C'était de l'amour évidemment. Et demain, ça sera un grand vide.
~ Philippe Besson
BazillionQuotes.com
One of my lifelong regrets is that I was not beautiful, and what is more, that I turned for love to those who could not but reject me.
~ Philippe Besson
BazillionQuotes.com
I don't know then that one day I won't be seventeen. I don't know that youth doesn't last, that it's only a moment, and then it disappears and by the time you finally realize it, it's too late. It's finished, vanished, lost.
~ Philippe Besson
BazillionQuotes.com
The reunions are always joyous and the good byes bittersweet, everyone regretting they have so little time together. Thomas says that he doesn't know Vilalba very well because they usually just stay at the house for endless conversations, punctuated by laughter and complaints, long lunches and drawn-out dinners. He says that for him Spain is just people in his family who love one another, who eat and drink and cut each other off in conversation until night falls.
~ Philippe Besson
BazillionQuotes.com
It was actually Nadine who'd insisted that I come with her, telling me that I wasn't social enough, that real life was not lived in books, that there was nothing wrong with a little lightness, a little carefree partying. She was right. Maybe if I'd listened to her a lot earlier, I wouldn't have missed out on my youth.
~ Philippe Besson
BazillionQuotes.com
It's the most simple words that destroy us.
~ Philippe Besson
BazillionQuotes.com
He says: It's a letter that was written a long time ago but never sent. It's addressed to you. It starts with your first name. It dates from August 1984.
~ Philippe Besson
BazillionQuotes.com
It was love, of course. And tomorrow, there will be a great emptiness. But we could not continue—you have your life waiting for you, and I will never change. I just wanted to write to tell you that I have been happy during these months together, that I have never been so happy, and that I already know I will never be so happy again.
~ Philippe Besson
BazillionQuotes.com
J'ajoute : c'est à ce moment-là qu'on s'est perdus de vue, lui et moi. J'articule ces derniers mots sans y mettre le moindre affect, comme si la vie, c'était ça, simplement ça, se fréquenter et se perdre de vue et continuer à vivre, comme s'il n'y avait pas des déchirements, des séparations qui laissent exsangues, des ruptures dont on peine à se remettre, des regrets qui vous poursuivent longtemps après.
~ Philippe Besson
BazillionQuotes.com
I need to say everything before I die, I cannot die carrying this secret, this amazing secret.
~ Philippe Besson
BazillionQuotes.com
Het is zo moeilijk om de doden te doden. Hoe vaak heb ik het al niet geprobeerd? Alles zou zoveel eenvoudiger zijn als het anders was.
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
Sans doute ne savait-elle pas que lorsqu'on a quitté les Enfers, jamais il ne faut s'en retourner vers eux.
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
Depuis, il n'y a pas un jour où je n'ai regretté ce baiser que je ne lui ai pas donné. « Bonne route... » m'a-t-elle dit. Ce furent ses derniers mots. Et ce sont mes petits trésors. Je les ai encore dans l'oreille, intacts, et je les fais jouer chaque soir. Bonne route... Je n'ai plus son visage, mais j'ai sa voix, je le jure.
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
Les hommes sont bizarres. Ils commettent le pire sans trop se poser de questions, mais ensuite, ils ne peuvent plus vivre avec le souvenir de ce qu'ils ont fait.
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
Oui, sans le connaître, sans même avoir jamais vu ses traits, je lui en ai voulu. Être jaloux d'un mort. Vouloir être à sa place.
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
La mort, c'est un peu comme la connerie. Le mort, lui, il ne sait pas qu'il est mort. Ce sont les autres qui sont tristes. Le con, c'est pareil.
~ Philippe Geluck
BazillionQuotes.com
Have I inadvertently said some evil thing
~ Phocion
BazillionQuotes.com
De mis disparates de juventud lo que más pena me da no es el haberlos cometido, sino el no poder volver a cometerlos.
~ Pierre Benoit
BazillionQuotes.com
Ho cominciato con l'aspettare le donne, e il denaro, bevendo. E poi all'improvviso mi sono accorto di aver consumato la mia vita ad attendere, e sono intossicato a morte
~ Pierre Drieu la Rochelle
BazillionQuotes.com
I have completed 23 years in the industry. All these years, I never managed to visit the Lalbaug pandal.
~ Amita Nangia
BazillionQuotes.com
I wish we had more time to visit places in India.
~ Liz Mitchell
BazillionQuotes.com