logo

Quotes About Regret

I had the courage to look backward The ghosts of my days
~ Guillaume Apollinaire
It's raining my soul, it's raining, but it's raining dead eyes.
~ Guillaume Apollinaire
Sadness is a vice.
~ Gustave Flaubert
Oh, if I had been loved at the age of seventeen, what an idiot I would be today. Happiness is like smallpox: if you catch it too soon, it can completely ruin your constitution.
~ Gustave Flaubert
Why was it? Who drove you to it?' She replied, 'It had to be, my dear!' 'Weren't you happy? Is it my fault? I did all I could!' 'Yes, that is true — you are good — you.
~ Gustave Flaubert
Emma repeated to herself, Good Heavens! Why did I marry?
~ Gustave Flaubert
How did you expect me to live without you? Once you've known happiness it's impossible to get used to not having it. I was desperate! I thought I should die! I'll tell you all about it, you'll see... And you-- you stayed away from me!' He had been carefully avoiding her for the past three years, out of that natural cowardice that characterises the stronger sex; and Emma went on, moving her head in winsome little gestures, more affectionate than an amorous cat.
~ Gustave Flaubert
Some details escaped her, but the regret remained with her.
~ Gustave Flaubert
It was all her fortune. It seemed to her very fine thus to throw it away.
~ Gustave Flaubert
Oh, why, dear God, did I marry him?
~ Gustave Flaubert
Najbolje stvari u životu pro?u jer prvo govorimo "još je rano, a zatim "suviše je kasno.
~ Gustave Flaubert
First he anointed her eyes, once so covetous of all earthly luxuries; then her nostrils, so gluttonous of caressing breezes and amorous scents; then her mouth, so prompt to lie, so defiant in pride, so loud in lust; then her hands that had thrilled to voluptuous contacts; and finally the soles of her feet, once so swift when she had hastened to slake her desires, and now never to walk again.
~ Gustave Flaubert
Sur la fosse, entre les sapins, un enfant pleurait agenouillé, et sa poitrine, brisée par les sanglots, haletait dans l'ombre, sous la pression d'un regret immense plus doux que la lune et plus insondable que la nuit.
~ Gustave Flaubert
A veces recordamos durante siglos cierto momento que ya no volverá, que ha pasado, que está en la nada para siempre, y por el que pagaríamos en prenda todo nuestro futuro
~ Gustave Flaubert
Elle se rappela les héroïnes des livres qu'elle avait lus, et la légion lyrique de ces femmes adultères se mit à chanter dans sa mémoire ...
~ Gustave Flaubert
Il ne regretta rien. Ses souffrances d'autrefois étaient payées. Quand ils rentrèrent, Mme Arnoux ôta son chapeau. La lampe, posée sur une console, éclaira ses cheveux blancs. Ce fut comme un heurt en pleine poitrine. Pour lui cacher cette déception, il se posa par terre à ses genoux, et, prenant ses mains, se mit à lui dire des tendresses.
~ Gustave Flaubert
Alles eek haar gehuld in een zwart waas dat over het oppervlak van de dingen zweefde, en het verdriet trok zacht huilend door haar ziel, als de winterwind door een verlaten kasteel. Het was zo'n mijmeren waarin men verzinkt om wat nooit meer terugkomt, een matheid die ons telkens overvalt na een niet te herroepen daad, een smart ten slotte, veroorzaakt door het stokken van een vertrouwde beweging, door het abrupt stilvallen van een lang aangehouden trilling.
~ Gustave Flaubert
C'était cette rêverie que l'on a sur ce qui ne reviendra plus, la lassitude qui vous prend après chaque fait accompli, cette douleur enfin que vous apportent l'interruption de tout mouvement accoutumé, la cessation brusque d'une vibration prolongée.
~ Gustave Flaubert
Ne pleure pas ! lui dit-elle. Bientôt je ne te tourmenterai plus ! – Pourquoi ? Qui t'a forcée ? Elle répliqua : – Il le fallait, mon ami. – N'étais-tu pas heureuse ? Est-ce ma faute ? J'ai fait tout ce que j'ai pu pourtant ! – Oui…, c'est vrai…, tu es bon, toi !
~ Gustave Flaubert
Ah ! il était parti, le seul charme de sa vie, le seul espoir possible d'une félicité ! Comment n'avait-elle pas saisi ce bonheur-là, quand il se présentait ! Pourquoi ne l'avoir pas retenu à deux mains, à deux genoux, quand il voulait s'enfuir ? Et elle se maudit de n'avoir pas aimé Léon
~ Gustave Flaubert
L'amour, peu à peu, s'éteignit par l'absence, le regret s'étouffa sous l'habitude ; et cette lueur d'incendie qui empourprait son ciel pâle se couvrit de plus d'ombre et s'effaça par degrés.
~ Gustave Flaubert
alors, s'appuyant contre le secrétaire, il resta jusqu'au soir perdu dans une rêverie douloureuse. Elle l'avait aimé, après tout.
~ Gustave Flaubert
She forgot the tune of the quadrilles; she no longer saw the liveries and appointments so distinctly; some details escaped her, but the regret remained with her.
~ Gustave Flaubert
Aquela putain , Emma Bovary, tem a vida eterna e eu morro como um cão.
~ Gustave Flaubert