logo

Quotes About Individuality

Do you know what constitutes a great poet? He is a person without shame, incapable of blushing. Ordinary fools have moments when they go off by themselves and blush with shame; not so the great poet.... If you really have to quote someone, quote a geographer; that way you won't give yourself away. (p 44)
~ Knut Hamsun
Ovi listovi govore o mnogima, ali za mene samo o jednoj.
~ Knut Hamsun
La conciencia de mi honradez se me subió a la cabeza, tuve el sentimiento grandioso de que yo era un carácter, un faro completamente blanco en medio del mar cenagoso de los hombres, un mostrenco extraordinario.
~ Knut Hamsun
Og menneske skulde man ikke være; nei, men gjenstand, ting. Når en mand stanset mig på gaten og spurte om veien vilde jeg kunne svare: Det vet jeg ikke. Men spør en anden gaslykt.
~ Knut Hamsun
Du er ogsaa Kunstnersjæl, Skønaand, en Smagens Mand, et Artistgemyt,en Bohême, en Satan. Men du er ogsaa Poet. Fan ved hva du er altsammen, du er meget spredt.
~ Knut Hamsun
Wie kam ein Mensch überhaupt dazu, so auszusehen wie er? Die große Nase war viel zu unbescheiden für sein geringes Amt im Leben; außerdem ließ er sich den ganzen Winter über die Haare nicht schneiden, was seinem Kopf von Woche zu Woche mehr Künstlerisches verlieh.
~ Knut Hamsun
But has anything happened to you? Your face is so strangely distorted.    No, I'm smiling, he said. This is going to be my way of smiling. I want this grimace to be my hallmark.
~ Knut Hamsun
Usred dvorane za zabave možeš ostati ravnodušan, siguran i neponesen opštim raspoloženjem. Jer je sopstvena duša ?ovekova izvor tuge i radosti.
~ Knut Hamsun
Aldeles riktig, jeg følger ikke mønstret. Jeg er tilfreds med ett mål mat om dagen, siden slikker jeg solskin. Hvorfor skal vi bli noget?
~ Knut Hamsun
Høibro kunde ikke forstå at denne tørre fremskridtskvinde med kort hår blandet sig i slike spørsmål som ægteskapet, hun stod i hans forestilling som en art hanmenneske i skjørter, et væsen av det tredje kjøn; stak man hul på hende vilde hun blø sand.
~ Knut Hamsun
Kvinden var menneske, den ene halvdel av menneskeheten, men mandfolk det var nu kvinden ikke!
~ Knut Hamsun
But for some reason I have not yet become a fish. - The Box Man, p.36
~ Kobo Abe
Create your own method. Don't depend slavishly on mine. Make up something that will work for you! But keep breaking traditions, I beg you.
~ Konstantin Stanislavski
Lemme guess, Regin said. You had your introductory spiel all planned, but rational thought deserted you when you saw me stroll in braless.
~ Kresley Cole
Why don't you just buy me a minivan, zip me into mom jeans, and shoot me in the face - Melanthe the potential Queen of Persuasions:
~ Kresley Cole
You're arrogant." "I'm Dacian. You can't have one without the other.
~ Kresley Cole
I wasn't a big fan of women trying to fix men, to change them. I always figured there were guys enough out there, so I should look for a total package that was already fully Ikea-assembled—or go without.
~ Kresley Cole
You don't appear to be an afterthought with that one, dearest freakling. You appear to be the only thought.
~ Kresley Cole
Good thing you blend." "I do not blend.
~ Kresley Cole
Though she'd never been ashamed of what she'd done, she'd kept it secret because she'd understood that others wouldn't view it the same way she did.
~ Kresley Cole
I like myself. Other than some late blooming magickal powers and some sealed legal records, I think I'm pretty fucking nifty. -Mariketa
~ Kresley Cole
Egotistical? Try self-confident. Should I be meek instead? Would you like me better then?" "No. I've never wanted a meek woman for my own. I've wanted a queen—" "And now you have one.
~ Kresley Cole
How do I . . . how does my blood compare to others?" "It's amazing.
~ Kresley Cole
my mother used to say that nothing limited the human spirit like propriety.
~ Kresley Cole