logo

Quotes About Humanity

Everything is good as it comes from the hands of the Maker of the world, but degenerates once it gets into the hands of man
~ Jean-Jaques Rousseau
Humane people don't start revolutions, they start libraries. And cemeteries.
~ Jean-Luc Godard
Mais puisque je ne peux pas m'arracher à l'objectivité qui m'écrase, ni à la subjectivité qui m'exile, puisqu'il ne m'est pas possible de m'élever jusqu'à l'être, ni de tomber dans le néant, il faut que j'écoute. Il faut que je regarde autour de moi plus que jamais… Le monde… Mon semblable… Mon frère… »
~ Jean-Luc Godard
Evil is in the existent as its innermost possibility of refusing existence
~ Jean-Luc Nancy
We are all Americans
~ Jean-Marie Colombani
It is not the men who are in command of the bulldozers. It is the bulldozer who invented men, and then, since they failed to interest it, obliterated them with its muscular arm.
~ Jean-Marie G. Le Clézio
avec ses lourdes pertes humaines, est de toutes les civilisations et de tous les temps. Les religions elles-mêmes sont souvent à l'origine de ces tueries que pourtant elles dénoncent, comme il en fut jadis au temps des croisades et des guerres de Religion, voire, aujourd'hui, de l'islamisme extrême. C'est qu'entre-temps les hommes, poussés par l'immémorial instinct de pouvoir, se sont approprié le fait religieux et en ont fait leur affaire. Au
~ Jean-Marie Pelt
La volonté affirmée de conférer à l'ONU le soin de prévenir les conflits, ou de tenter sa médiation pour y mettre fin, marque une avancée historique dans la conscience collective de l'humanité. L'ONU enseigne l'art de faire la paix et de dénouer les conflits par des approches adaptées dans plusieurs institutions, véritables écoles de la tolérance et du compromis créées à cette fin.
~ Jean-Marie Pelt
chapitre xvii Que disent les philosophes Dans toutes les civilisations, philosophes et penseurs se sont donné pour objectif de reléguer ou de contenir l'agressivité et d'en prémunir autant que possible les sociétés humaines. Tout au moins jusqu'à l'époque contemporaine.
~ Jean-Marie Pelt
It's not right to shoot someone because they're not intelligent.
~ Jeanne Birdsall
History does seem to be just one long succession of murders, doesn't it?
~ Jeanne M. Dams
Extreme corruption steals our dignity from us as human beings and degrades us to the level of animals,
~ Jeanne Marie Laskas
Living people mess you up. Living people are messy.
~ Jeanne Marie Laskas
Beyond the beauty, the sex, the titillation, the surface, there is a human being. And that has to emerge.
~ Jeanne Moreau
You should never hate anyone, even your worst enemies. Everyone has something good about them. You have to find the redeeming quality and love the person for that.
~ Jeannette Walls
Nobody's perfect. We're all just one step up from the beasts and one step down from the angels.
~ Jeannette Walls
If I relegate impossible Salvation to the prop-room, what remains? A whole man, composed of all men and as good as all of them and no better than any.
~ Jean-Paul Sartre
I tell you in truth: all men are Prophets or else God does not exist.
~ Jean-Paul Sartre
It disturbs me no more to find men base, unjust, or selfish than to see apes mischievous, wolves savage, or the vulture ravenous.
~ Jean-Paul Sartre
I do not believe in God his existence has been disproved by Science. But in the concentration camp, I learned to believe in men.
~ Jean-Paul Sartre
Total war is no longer war waged by all members of one national community against all those of another. It is total... because it may well involve the whole world.
~ Jean-Paul Sartre
The depth of our compassion is proportional to the depth of our living. (65)
~ Jean-Yves Leloup
There are many greedy and clever human animals in this world, but few human beings. Authentic human beings are so rare that I would even go so far as to say that we do not live in a truly human world.
~ Jean-Yves Leloup
The belief that something is wrong is the fire under the ass of humanity," is how I explain it to Sarah.
~ Jed McKenna