Quotes About Humanity
Scientific discoveries usually aren't good or evil just by themselves. Science is neutral. It's what people do with their knowledge that matters.
~ Margaret Peterson Haddix
BazillionQuotes.com
Say that our lives are measured not by gain but by giving.
~ Margaret Weis
BazillionQuotes.com
Be thankful you can feel pity and horror at the death of an enemy. The day we cease to care, even for our enemies, is the day we have lost this battle.
~ Margaret Weis
BazillionQuotes.com
Pity, mercy, compassion. Thats's all I'm afraid, said Alfred. That is everything, said the phantasm.
~ Margaret Weis
BazillionQuotes.com
Our lives are measured not by gain but by giving.
~ Margaret Weis
BazillionQuotes.com
Say that our lives are measured not by gain but by giving." The half-elf started to reply, but the Forestmaster interrupted.
~ Margaret Weis
BazillionQuotes.com
Pity, mercy, compassion." "That's all, I'm afraid," said Alfred. "That is everything," said the phantasm.
~ Margaret Weis
BazillionQuotes.com
You cannot believe the loneliness', he said at last, so softly that Orla was forced to move closer to him to hear. 'The mensch are so very, very lonely. The only means they have of communicating are physical. They must rely on words or a look or a gesture to describe what they feel, and their languages are so limited. Most of the time, they are unable to express what they truly mean, and so they live their lives and die without ever knowing the truth, about themselves or others.
~ Margaret Weis
BazillionQuotes.com
L'hôpital existe à Hiroshima. Comment aurais-je pu éviter de le voir?
~ Marguerite Duras
BazillionQuotes.com
Pouvoir, au milieu de la folie, redevenir humaine
~ Marguerite Duras
BazillionQuotes.com
She lavishes pain with generosity.
~ Marguerite Duras
BazillionQuotes.com
Book learning and accomplishment in the world mean nothing if you do not have compassion, Crispin.
~ Marguerite Poland
BazillionQuotes.com
L'homme est une entreprise qui a contre elle le temps, la nécessité, la fortune, et l'imbécile et toujours croissante primauté du nombre, dit plus posément le philosophe. Les hommes tueront l'homme. (La visite du chanoine)
~ Marguerite Yourcenar
BazillionQuotes.com
Keinginan telah mengajarkan kepadamu betapa sia-sianya keinginan, penyesalan mengajarkan betapa sia-sianya penyesalan. Bersabarlah wahai kekeliruan, karena kami semua menjadi bagianmu. Bersabarlah wahai Ketidaksempurnaan, berkat engkaulah Kesempurnaan menyadari dirinya. Bersabarlah kemarahan, karena engkau tidak kekal abadi.
~ Marguerite Yourcenar
BazillionQuotes.com
Comme tout le monde, je n'ai à mon service que trois moyens d'évaluer l'existence humaine: l'étude de soi, la plus difficile et la plus dangereuse, mais aussi la plus féconde des méthodes; l'observation des hommes, qui s'arrangent le plus souvent pour nous cacher leurs secrets ou pour nous faire croire qu'ils en ont; les livres, avec les erreurs particulières de perspective qui naissent entre leurs lignes.
~ Marguerite Yourcenar
BazillionQuotes.com
Un hombre que lee, que piensa o que calcula, pertenece a la especie y no al sexo; en sus mejores momentos llega a escapar de lo humano.
~ Marguerite Yourcenar
BazillionQuotes.com
Ma propre vie ne me préoccupait plus : je pouvais de nouveau penser au reste des hommes.
~ Marguerite Yourcenar
BazillionQuotes.com
Nada nos acerca tanto a otros seres como el tener miedo juntos.
~ Marguerite Yourcenar
BazillionQuotes.com
Je ne diffère des morts que par la faculté de suffoquer quelques moments de plus ; leur existence en un sens, me paraît plus assurée que la mienne.
~ Marguerite Yourcenar
BazillionQuotes.com
Je ne luttais plus contre les coutumes à la fois vénérables et vaines ; tout ce qui met en lumière l'effort de l'homme, ne fût-ce que pour la durée d'un jour, me semblait salutaire en présence d'un monde si prompt à l'oubli.
~ Marguerite Yourcenar
BazillionQuotes.com
Dans ce pays ensoleillé tout était lumineux, sauf l'homme.
~ Marguerite Yourcenar
BazillionQuotes.com
El sufrimiento nos hace egoístas porque nos absorbe por entero: sólo más tarde, en forma de recuerdo, nos enseña la compasión.
~ Marguerite Yourcenar
BazillionQuotes.com
Y en este vasto continente humano, la infinita variedad de las razas no destruye la unidad misteriosa del conjunto, del mismo modo que la diversidad de las olas no rompe la majestuosa monotonía del mar.
~ Marguerite Yourcenar
BazillionQuotes.com
Cette encombrante enveloppe qu'il lui fallait laver, remplir, réchauffer au coin du feu ou sous la toison d'une bête morte, coucher le soir comme un enfant ou comme un vieillard imbécile, servait contre lui d'otage à la nature entière et, pis encore, à la société des hommes. (L'abîme)
~ Marguerite Yourcenar
BazillionQuotes.com