Quotes About Journey
Called by the sirens and followed by an albatross.
~ Lydia Millet
BazillionQuotes.com
What place would that be, a whole world without roads? It was a panicking thought. A world without roads! He would go nowhere in such a place. He would be trapped where he was, he would have lived out his life only where he was born.
~ Lydia Millet
BazillionQuotes.com
Me iba yo sintiendo como el barco: todo rodeado de color nostalgia. Un color nostalgia que incluso iba enrojeciendo de lo difícil que me parecía entenderlo todo.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
A distância mais curta entre dois pontos pode ser a linha reta, mas é nos caminhos curvos que se encontram as melhores coisas.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
A busca nos caminhos da infância, "sou um arco em tuas mãos, Senhor. Distenda-o para que não apodreça". Os encontros e as despedidas, tanta estrada, tanta, teria que usar sapatos de ferro como os da rainha da história antiquíssima cruzando montanhas e vales, procurava alguma coisa - o quê?
~ Unknown
BazillionQuotes.com
E se a vida estiver lá fora, naquelas vozes que desdenhei? E se o desvio da minha rota foi exatamente esse que escolhi? Mas haverá ainda tempo?
~ Unknown
BazillionQuotes.com
Um dia qualquer, no meio de um pensamento, de uma palavra, você descobrirá de repente esta coisa extraordinária: cresci! O que não vai impedir que o caso ou Deus, dê a isto o nome que quiser, de vez em quando a governe como uma casca de noz no meio do mar. Mas reagirá de modo diferente, está compreendendo?
~ Unknown
BazillionQuotes.com
A menor distância entre dois pontos pode ser a linha reta, mas é nos caminhos curvos que se encontram as melhores coisas.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
Os encontros e as despedidas, tanta estrada, tanta, teria que usar sapatos de ferro como os da rainha da história antiquíssima cruzando montanhas e vales, procurava alguma coisa - o quê?!
~ Unknown
BazillionQuotes.com
Quanto mais firo os que amo mais vou ferindo a mim mesma. Perco os outros e me perco, não é curioso isso? Marfa acha que só poderei me encontrar fazendo psicanálise. — Você vai se encontrar sem precisar dessas muletas, Raíza. Vai se salvar sem precisar de qualquer ajuda, estou certo disso. Um dia, de repente, dará consigo mesma e não se perderá nunca mais. Antes, terá que dar voltas e voltas até tomar o caminho certo, talvez demore um pouco.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
A merry companion is as good as a wagon, For you shall be sure to ride though ye go a foot.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
Every life is a march from innocence, through temptation, to virtue or vice.
~ Lyman Abbott
BazillionQuotes.com
The years pass in review before me. Thank God for the dear wife who three years ago persuaded me that I was a Christian more than a Congregationalist. The years have not been unfruitful. The work has been, oh! so little, and the harvest so great!
~ Lyman Abbott
BazillionQuotes.com
Every man's life is, consciously or unconsciously, a quest for the infinite and the eternal reality.
~ Lyman Abbott
BazillionQuotes.com
Mystery lies over the sea. Every ship is bound for Thule.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
Peace is a journey of a thousand miles and it must be taken one step at a time.
~ Lyndon B. Johnson
BazillionQuotes.com
The noblest search is the search for excellence
~ Lyndon B. Johnson
BazillionQuotes.com
I know there's a road laid out. Just need to find the trail.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
Believe that life is taking you down a wonderful path!
~ Lynn A. Robinson
BazillionQuotes.com
The journey has been a parody of my life recently: rushing, waiting, wandering, feeling lost and losing sleep, wondering if I'm getting anywhere.
~ Lynn Austin
BazillionQuotes.com
So often I have felt alone in my journey, yet I've been afraid to let anyone see my fear and weakness.
~ Lynn Austin
BazillionQuotes.com
He was slowly learning that walking in faith meant leaving a way of life in which he was in control and willingly walking in uncertainty, trusting that God was in control.
~ Lynn Austin
BazillionQuotes.com
Faith don't come in a bushel basket, Missy. It come one step at a time. Decide to trust Him for one little thing today, and before you know it, you find out He's so trustworthy you be putting your whole life in His hands.
~ Lynn Austin
BazillionQuotes.com
I do not know how long 'twill be, nor what the future holds for me, but this I know, if Jesus leads me, I shall get home someday . . .
~ Lynn Austin
BazillionQuotes.com