logo

Quotes About Journey

in true mountaineering, the summit is not everything, it is only part.16
~ Unknown
Go anywhere you can, because a journey is an adventure, and adventures are how we learn who we really are. Johnathan Cain quoting Mick Fleetwood in Don't Stop Believing
~ Mick Fleetwood
Forgive yourself, forgive the world. Anything you hold on to, holds you up in your journey. Unshackle yourself, let go, take a flight for freedom; don't trivialize, simply MickeyMize. A forgiven world will be a healed & a peaceful world, share this for a Wellness Revolution for Human Evolution.
~ Unknown
Ambelsinën, ambelsinën e jetës kërko ta gjesh se e hidhuna e jetës vjen vetë.
~ Unknown
Few of us write great novels; all of us live them.
~ Mignon McLaughlin
You'll know when you get there. For now, just keep typing.
~ Unknown
qué más quisiera uno que irse sin conocer la vida!...
~ Unknown
Journey over all the universe in a map, without the expense and fatigue of traveling, without suffering the inconveniences of heat, cold, hunger, and thirst.
~ Miguel de Cervantes
The ease of my burdens, the staff of my life.
~ Miguel de Cervantes
Why do you lead me a wild-goose chase?
~ Miguel de Cervantes
el que viaja mucho va huyendo de cada lugar que deja y no buscando cada lugar a que llega.
~ Miguel de Unamuno
Because Augustus was not a hiker, but a walker of life
~ Miguel de Unamuno
Hay quien cree seguir una estrella; yo creo seguir una doble estrella, melliza. Y esa estrella no es sino la proyección misma del sendero al cielo, la proyección del azar.
~ Miguel de Unamuno
Los hombres no sucumbimos a las grandes penas ni a las grandes alegrías, y es porque esas penas y esas alegrías vienen embozadas en una inmensa niebla de pequeños incidentes. Y la vida es esto, la niebla. La vida es una nebulosa.
~ Miguel de Unamuno
Vinimos de lejos, de muy lejos, huyendo, pero hay cosas que van siempre con uno, que le rodean y envuelven como un ánimo misterioso.
~ Miguel de Unamuno
Çok gezen vard??? yeri aram?? olan deÄŸil, ayr?ld??? yerden kaçand?r daha çok
~ Miguel de Unamuno
Si vas a detenerte con cada perro que te salga a ladrar al camino, nunca llegarás al fin de él». No sirve itrarle piedras. No le hagas caso.
~ Miguel de Unamuno
Travel aesthetics should be just as comfortable and practical as they are fashionable.
~ Unknown
Eu, Diogo Ribera Flores, filho do campo e do sequeiro, herdeiro de sobreiros, azinheiras e oliveiras, alentejano por berço e condenação perpétua, deixei mulher e filhos, deixei mãe e irmão, deixei terra e Pátria, deixei esse ar espesso e opressivo de um Portugal amordaçado, para flutuar neste balão gigante sobre o mar e sobre a vida, esperando que no fim da viagem haja um Novo Mundo à minha espera.
~ Unknown
Não sei se sou eu que vencerei as ilhas, ou elas que me vencerão a mim.
~ Unknown
Eu estarei vivo e, vivendo, não deixarei morrer quem caminhou comigo, ao longo do caminho.
~ Unknown
O filme que estamos a fazer vai mostrar como o deserto é bonito, mas temo que tudo o resto não seja visível: este cansaço extremo, o massacre das pistas, a violência de tudo isto e também esta fabulosa, incompreensível, indizível viagem ao fundo de nós mesmos.
~ Unknown
Não há regresso. Há viagens sem regresso nem repetição.
~ Unknown
no worthwhile effort in one's life is either a success or a failure.
~ Mihaly Csikszentmihalyi