logo

Quotes About Affection

Amami quando lo merito meno, perché sarà quando ne avrò più bisogno.
~ Catullo
Vivamus atque amemus
~ Catullus
Da mi basia mille. (Give me a thousand kisses)
~ Catullus
what a luxury it was for people to hold their loved ones whenever they wanted
~ Cecelia Ahern
Was man liebt, betoniert man nicht.
~ Gerhard Polt
I'm crazy in love with you, Ryan. It's fireworks and Fourth of July. I want...I want to stay. I want to stay here.
~ Gerri Hill
But Hamilton was the friend of his life; the bond between them was romantic and chivalrous. Each burned to prove the strength of his affection, to sacrifice himself for the other.
~ Gertrude Atherton
From that moment our love became sad, and sadness is a disease which gives the death-blow to affection.
~ Giacomo Casanova
Feeling that I was born for the opposite sex, I have always loved it, and I have done everything I could to make myself beloved by it.
~ Giacomo Casanova
I have had friends who have acted kindly towards me, and it has been my good fortune to have it in my power to give them substantial proofs of my gratitude.
~ Giacomo Casanova
Amami, per Dio. Ho bisogno d'amore, amore, amore, fuoco, entusiasmo, vita
~ Giacomo Leopardi
Por lo demás, me siento tan poco dispuesto a avergonzarme de mi pasión que, desde el instante en que la abracé no he dejado de felicitarme y me alegra sentir uno de esos afectos sin los cuales ignoramos la grandeza, saber que soy capaz de sufrimientos distintos a los del cuerpo y haber descubierto la ternura y la sensibilidad desmesurada de mi corazón.
~ Giacomo Leopardi
Love is blind but not deaf.
~ Gilbert Adair
Imagination is at the root of much that passes for love.
~ Gilbert Parker
I think dogs are the most amazing creatures; they give unconditional love. For me they are the role model for being alive.
~ Gilda Radner
Podría decirse pues, con más exactitud, que no vamos de experiencia sexual en experiencia sexual, sino de experiencia amorosa en experiencia amorosa. En cierto sentido, esta turn over [rotación] afectiva concuerda con la lógica de renovación perpetua del hiperconsumo.
~ Gilles Lipovetsky
What a charming little miss! The more I love her, the more she disdains me. - Bartolo
~ Gioachino Rossini
Oh, you alone, my love, can console my heart - Rosina
~ Gioachino Rossini
Fortune smiles on my love, I can breathe once more. Oh, you alone, my love, can console my heart - Rosina
~ Gioachino Rossini
I feel my heart tremble. - Rosina
~ Gioachino Rossini
Te abrazo y corren las mandarinas; te beso y todas las uvas sueltan el vino oculto de su corazón sobre mi boca.
~ Gioconda Belli
Nadie que ama muere jamás
~ Gioconda Belli
El sueño pesa sobre mis hombros y me acerca de nuevo a vos, al huequito de tu brazo, a tu respiración, a una continuación infinita de la batalla de sábanas y almohadas que empezamos y que pone risa y energía a nuestro cansancio.
~ Gioconda Belli
A šta da ljubim, ako ne zagonetku?
~ Giorgio de Chirico