Quotes About Happiness
Só te tenho a ti no mundo, Haydée; por ti volto a prender-me à vida, por ti posso sofrer, por ti posso ser feliz.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
Vivam pois e sejam felizes, filhos do meu coração, e nunca esqueçam que até ao dia em que Deus se dignar desvendar o futuro ao homem, toda a sabedoria humana residirá nestas palavras: Esperar e ter esperança.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
For behind all present happiness is concealed a fear for the future.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
My friend, let us enjoy the present and give no thought to the evils of the future.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
los pobres muchachos eran tan felices que sólo pensaban en sí mismos, y no tenían ojos más que para aquel hermoso cielo que los bendecía.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
No hay ventura ni desgracia en el mundo, sino la comparación de un estado con otro, he ahí todo. Sólo el que ha experimentado el como del infortunio puede sentir la felicidad suprema. Es preciso haber querido morir, amigo mío, para saber cuán buena y hermosa es la vida.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
Só aquele que experimentou o extremo infortúnio se encontra apto a experimentar a extrema felicidade. É necessário ter querido morrer, ...para saber como é bom viver.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
Geluk en ongeluk zijn geen absolute grootheden, maar bestaan slechts in verhouding tot elkaar. Men moet hebben willen sterven om te weten hoe goed het leven is.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
It is only by comparing the pains of actual being with the joys of the assumed existence, that you would desire to live no longer, but to dream thus forever.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
Happiness is like those palaces in fairy tales whose gates are guarded by dragons: we must fight in order to conquer it.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
Eh bien, quand je travaille, et je travaille nuit et jour, quand je travaille, il y a des moments où je ne me souviens plus, et quand je ne me souviens plus, je suis heureux à la manière des morts: mais cela vaut encore mieux que de souffrir.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
porque las oraciones para el hombre que es dichoso son a veces palabras vacías de sentido, hasta que el dolor viene a explicar al infortunio ese lenguaje sublime con que nos habla Dios.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
Mas, se não há inimigos, talvez haja invejosos: aos dezenove anos, vai ser nomeado capitão, o que na sua situação é um posto bem elevado… Vai se casar com uma bela mulher que o ama, o que é uma felicidade rara em qualquer lugar da terra… Esses dois favores de seu destino podem ter lhe proporcionado invejosos.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
Siempre tiene uno prisa por ser feliz, señor Danglars; porque quien ha sufrido mucho, apenas puede creer en la dicha.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
There is neither happiness nor misery in this world; there is only the comparison of one state with another, nothing more. He who has felt the deepest grief is best able to experience supreme happiness.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
Non esiste al mondo felicità né infelicità, esiste solo il confronto tra una condizione e un'altra, e basta. Solo chi ha provato la sventura estrema è adatto a sentire l'estrema felicità. Bisogna aver voluto morire, Maximilien, per sapere quanto è bello vivere.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
In questo mondo non ci sono né felicità ne infelicità, esiste solo il confronto tra una condizione e l'altra, ecco tutto. Solo chi abbia provato l'estremo dolore è in grado di percepire l'estrema felicità. Bisogna aver voluto morire per sapere quanto è bello vivere.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
There is neither happiness nor unhappiness in this world; there is only the comparison of one state with another. Only a man who has felt ultimate despair is capable of feeling ultimate bliss. It is necessary to have wished for death in order to know how good it is to live..... the sum of all human wisdom will be contained in these two words: Wait and Hope.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
Youth is a flower of which love is the fruit … Happy the vintager who picks it after watching it slowly mature.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
Totdeauna ne gr?bim când e vorba de fericire, pentru c? atunci când ai avut mult de suferit, abia mai crezi în noroc.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
Adev?rat, monseniore. M? simt fericit de când m? aflu aici È™i numai pentru c? m? aflu aici. Privesc cu o bucurie plin? de înduioÈ™are casele, copacii, drumurile, pe care un str?in nici nu poate s? le bage de seam?. Hot?rât, nu respiri bine, cred eu, decât aerul pe care l-ai respirat în ziua când ai venit pe lume!
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
On a quelquefois assez souffert pour avoir le droit de ne jamais dire : je suis trop heureux.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
Totul, prin urmare, e un vis pe lumea aceasta! Un vis a fost leg?tura inimilor noastre! Aceast? via?? care a b?nuit la dragoste ?i fericire, totul a fost un vis!
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
Não existe felicidade nem infelicidade neste mundo, o que existe é comparação entre esses dois estados, nada mais. Só aquele que passou pelo extremo infortúnio pode sentir a extrema felicidade. É preciso ter querido morrer, Maximilien, para saber como é bom viver.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com