logo

Quotes About Emotions

My soul finds hard edges to all the soft comforts on which I lean for support.
~ Fernando Pessoa
It requires prodigious intelligence to be reduced to anguish by a day of lowering skies.
~ Fernando Pessoa
Per capire, mi sono distrutto. Capire è dimenticare di amare.
~ Fernando Pessoa
Ma evitando quel contatto mi sono isolato, e nell'isolarmi ho esacerbato la mia sensibilità già eccessiva. ... Non ho mai considerato il suicidio come una soluzione perché io odio la vita per l'amore che sento per essa. Mi ci è voluto del tempo a capire il penoso equivoco in cui vivo con me stesso. Una volta convinto mi sono addolorato, cosa che mi succede ogni volta che mi convinco di qualcosa, perché la convinzione per me è sempre la perdita di un'illusione.
~ Fernando Pessoa
The rain outside was cold in Hadrian's soul.
~ Fernando Pessoa
Art consists in making others feel what we feel, in freeing them from themselves, by offering them our own personality as a liberation.
~ Fernando Pessoa
amar é cansar-se de estar só: uma cobardia.
~ Fernando Pessoa
No solo quien nos odia o nos envidia nos limita y oprime; quien nos ama no menos nos limita.
~ Fernando Pessoa
So many times, so many, like now, it has oppressed me to feel myself feel – to feel anguish just because it's a feeling, restlessness because I'm here, nostalgia for something I've never known, the sunset of all emotions, myself yellowing, subdued to grey sadness in my external selfawareness.
~ Fernando Pessoa
Diktaren är en låtsare. / Han låtsas så fullständigt / att han till och med låtsas ha ont / av de smärtor han verkligen känner.
~ Fernando Pessoa
No el amor, sino los alrededores es lo que vale la pena... La represión del amor ilumina sus fenómenos con mucha más claridad que la misma experiencia.
~ Fernando Pessoa
It was in a certain sense home – the place, that is, where one doesn't feel.
~ Fernando Pessoa
Cultivo el odio por la acción como una flor de invernadero. Presumo ante mí mismo de la propia disidencia mía de la vida.
~ Fernando Pessoa
Solitude devastates me, company oppresses me.
~ Fernando Pessoa
Two people say 'I love you' or mutually think it and feel it, and each has in mind a different idea, a different life, perhaps even a different colour or fragrance, in the abstract sum of impressions that constitute the soul's activity.
~ Fernando Pessoa
The repression of love sheds much more light on its nature than does the actual experience of it. Virginity can be a key to profound understanding.
~ Fernando Pessoa
Dias são dias, e noites São noites e não dormi... Os dias a não te ver As noites pensando em ti.
~ Fernando Pessoa
Sinto a tristeza tanto - uma sensação física de cansaço mental.
~ Fernando Pessoa
Quando ti vidi, già da molto prima io ti avevo amato. Nell'incontrarti io ti ho ritrovato. ... Hai forse un segreto? Confidalo, che io so tutto di te, se me lo dirai con l'anima. Potrai dirmelo con parole difficili, e io capirò solo perché ti amo. Se il tuo segreto è triste, con te piangerò finché non lo dimenticherai. E se non puoi dirlo, dimmi che mi ami, e io capirò senza volere il tuo segreto.
~ Fernando Pessoa
O malmequer que arrancaste Deu-te nada no seu fim, Mas o amor que me arrancaste, Se deu nada, foi a mim.
~ Fernando Pessoa
Tenho a impressão de que conheci horas de todas as cores, amores de todos os sabores, ânsias de todos os tamanhos. Desmedi-me pela vida fora, e nunca me bastei nem me sonhei bastando-me.
~ Fernando Pessoa
When I was little I didn't know I'd grow up. Or I knew but didn't feel it. Time at that age doesn't exist. Each day it's the same kitchen table With the same backyard outside, And sadness, when felt, Is sadness, but you aren't sad.
~ Fernando Pessoa
the painful acuity of my sensations, even those that bring me joy; the joyful acuity of my sensations, even those that are sad.
~ Fernando Pessoa
Me fshi gjithçka nga dërrasa e zezë e një dite çfarëdo, me qenë i ri në çdo ag të ri, në një virgjni të re të përhershme t'emocionit: kjo dhe veç kjo ia vlen me qenë a me u pasë, për me qenë a me pasë atë që në mënyrë të papërkryeme jemi.
~ Fernando Pessoa