logo

Quotes About Emotions

On those days when you get up in the morning and you don't feel like praying or don't have the energy to love your neighbor, isn't it wonderful to know that these are the times that you can truly prove your for love God, because it is precisely at these times that your love arises from your will alone without the support of emotion.
~ Unknown
So often, the issues that we are so quick to defend or take offense at too readily are indicative of either a wounded or inflated ego.
~ Unknown
Money can't buy love.
~ Unknown
It was a sensory phantasmagoria. The coldness of the setting moon, the warmth of the rising sun, and the sky above an explosion of pinks, yellows, and reds. From behind, Tessa felt Skylar scoop up her hair and lift it away from her neck. He pressed his lips to her exposed skin and she trembled, his touch rushing through every nerve in her body. Then she heard him whisper softly, "I'm still here, Tess.
~ Unknown
Locking the door, Tessa sat on the cold tile floor and slumped against the wall. Tears fell down her face, over her chin, and down her neck. She began to communicate with Skylar's hat, silently asking it to cheer her up. Share some memories with me, she pleaded. Make the pain go away.
~ Unknown
Tessa didn't realize she was crying until she tasted tears on her lips. He's here. Watching me. Trying to touch me. So why can't I see him? Or hear him?
~ Unknown
Y, además, los mejores sentimientos acaban por desgastarse, todo se degrada.
~ Marc Levy
On peut être avec quelqu'un pour fuir sa solitude, on peut partager son quotidien pour digérer une rupture en continuant d'entretenir le souvenir d'un autre. On peut parler à quelqu'un en écoutant la voix d'un autre, regarder quelqu'un dans les yeux en voyant ceux d'un autre.
~ Marc Levy
Tu es mon voleur d'ombre, où que tu sois, je penserai toujours à toi.
~ Marc Levy
Je me suis rendu compte que les lieux aussi avaient des ombres. Les souvenirs rôdent et vous rendent nostalgique dès que vous vous en approchez trop près.
~ Marc Levy
C'est en regardant les objets du quotidien, tel un couteau à beurre, que l'on se rend compte que quelqu'un est parti et qu'il ne reviendra plus ; un stupide couteau à beurre qui taille à jamais des tranches de solitude dans votre vie.
~ Marc Levy
Dejar entrar a alguien en la vida de uno es abatir los muros construidos para protegerse, no esperar a que el otro los derribe.
~ Marc Levy
Le temps ferme toutes les blessures, même s'il ne nous épargne pas quelques cicatrices.
~ Marc Levy
Cuidado, o coração acaba por se rasgar quando o puxamos demais.
~ Marc Levy
A broken heart hurts like hell, I know, but it's better than being so empty you've got nothing to cry about.
~ Marc Levy
Vidiš", re?e on sjedaju?i, "to je ?udno, ali pronalazimo svakojake razloge ne bismo li sprije?ili sebe da volimo, zato što se plašimo da ?emo patiti, da ?emo jednog dana biti ostavljeni. Volimo, me?utim, život, iako znamo da ?e nas on jednog dana napustiti.
~ Marc Levy
Luc m'a pris dans ses bras. Je crois qu'il pleurait un peu, et je crois que moi aussi. C'est idiot, deux hommes qui sanglotent dans les bras l'un de l'autre. Peut-être pas, finalement, quand ce sont deux amis qui s'aiment comme des frères.
~ Marc Levy
La memoria es una artista extraña, redibuja los colores de la vida, borra lo mediocre y solo conserva los trazos más hermosos, las curvas más conmovedoras.
~ Marc Levy
Je t'ai dit que je t'aimais ? reprit-il d'un ton timide. — Tu m'as donné des preuves d'amour, dit-elle, c'est beaucoup mieux.
~ Marc Levy
Il y a des chagrins d'amour que le temps n'efface pas, et qui laissent aux sourires des cicatrices imparfaites.
~ Marc Levy
les rêves vécus à deux forment les souvenirs les plus beaux. La solitude est un jardin où l'âme se dessèche, les fleurs qui y poussent n'ont pas de parfum.
~ Marc Levy
je suis une ombre dans ta vie,tu es bien plus que ça dans la mienne et ça me fait du mal
~ Marc Levy
Sabes?- dijo sentándose-, tiene gracia, todos encontramos buenas excusas para no permitirnos amar, por miedo a sufrir, por miedo a que un día nos abandonen. Y, sin embargo, cuánto amamos la vida, pese a saber que algún día nos abandonará.
~ Marc Levy
Boys like to fight, and of course, it's in their nature. But as they grow up and their vocabulary expands, they will find the right words to express themselves and the violence will subside. Brutality is just the result of frustration, the incapacity to express oneself in words. Without words, people often resort to fists.
~ Marc Levy