Quotes About Contentment
Grandmother had had to be frugal all her life, and so she had a weakness for extravagance. She watched the basin and the barrels and every crevice in the granite fill with water and overflow. She looked at the mattresses out being aired and the dishes that were washing themselves. She sighed contentedly, and, absorbed in thought, she filled a coffee cup with precious drinking water and poured it over a daisy.
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com
I'm not a great one for beds, said the muskrat. They are unnecessary furniture, really. It was the only hole I lived in, but I was happy there. Of course, it's all the same to a philosopher whether he is happy or not, but it was a good hole . . .
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com
But Moominmamma was quite unperturbed. "Well, well!" she said, "it seems to me that our guests are having a very good time." "I hope so," replied Moominpappa. "Pass me a banana, please dear.
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com
Toivokaamme hänelle hyvää teltanpaikkaa ja kevyttä sydäntä!
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com
You see, I love you as if bewitched, yet at the same time with profound calm, and I'm not afraid of anything life has in store for us.
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com
Lastovi?ky poctia svojou prítomnosÃ…Â¥ou len domy, kde sú ?udia šťastní.
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com
När jag blev trött på det ena eller det andra gick jag till vedbacken ett tag. Vedbackens idé är alldeles klar; att såga och hugga med gott samvete, att få vara ifred, att det luktar gott och att det för en gångs skull blir vad man har tänkt sig.
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com
He did not confuse what he longed for with his gratitude for what he had. Extreme desires have their own sanctuary.
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com
Det är en kväll för en sång, tänkte Snusmumriken. En ny visa som ska ha en del förväntan i sig och två delar vårmelankoli och resten bara hejdlös förtjusning över att få vandra och vara ensam och trivas med sig själv.
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com
Oletko sinä onnellinen? minä kysyin. -Hyvältä tuntuu, mutisi Fredrikson ja katsoi hämillään merelle. (Siitä tiesin että hän oli kauhean onnellinen.)
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com
Najednou se muminka zmocnila taková radost, že se musel odebrat do samoty. Okdrá?el pomalu ke k?lnÄ›. A když ho nikdo nevidÄ›l, dal se do bÄ›hu. B?žel v roztálém snÄ›hu, slunce se mu opíralo do zad a on b?žel a b?žel, protože byl šťastný a na nic nemyslel.
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com
Mari hörte nicht so genau zu, ein abenteuerlicher Gedanke begann Form anzunehmen: die Möglichkeit eines ganz eigenen Alleinseins in Frieden und Erwartung, fast eine Art Jux, den man sich erlauben kann, wenn man mit Liebe gesegnet ist.
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com
Listen," said the Hemulen. "I was born bald on top and really I get along very well.
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com
Walking had been easy, because his knapsack was nearly empty and he had no worries on his mind. He felt happy about the wood and the weather and himself. Tomorrow and yesterday were both at a distance, and just at present the sun was shining brightly red between the birches, and the air was cool and soft.
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com
Well," said Hodgkins, "perhaps he is really interested in everything, only he doesn't overdo it. For ourselves there is always one single interest. You want to become. I want to do. My nephew wants to have. But the Joxter just lives.
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com
Mumintrollets pappa hade aldrig känt sig så lugn och så absolut nöjd med allting. Det var egentligen skönt att ingenting behöva säga och ingenting förklara, varken för sig själv eller andra. Man bara satt och såg mot horisonten och hörde vågorna klucka under båten.
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com
Jag var betagen av en ny slags avskildhet som inte alls vara isolering, bara att få vara utanför, och inget ont samvete för nånting alls. Jag vet inte hur det gick till men allting blev enkelt och jag lät mig bara vara glad.
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com
När Fredrikson avlöste mig vid rodret i gryningen nämnde jag i förbigående Joxarens förvånande och fullkomliga brist på intresse för omgivningen. Hm, sade Fredrikson. Kanske han tvärtom bryr sig om allting? Lite lugnt och lagom. Vi bryr oss om en enda sak. Du vill bli. Jag vill göra. Mitt brorsbarn vill ha. Men Joxaren bara lever.
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com
Jag var betagen av en ny slags avskildhet som inte alls var isolering, bara att få vara utanför, och inget ont samvete för nånting alls. Jag vet inte hur det gick till men allting blev enkelt och jag lät mig bara vara glad.
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com
Taikuri lentää maailman ääriin ja hiiriäiti kömpii ruohomättäänsä alle mutta molemmat ovat yhtä onnellisia. Mutta ehkä kaikkein onnellisin on Muumipeikko, joka astelee äitinsä kanssa kotiin puutarhan läpi juuri kun kuu kalpenee päivänsarastuksessa ja puut huojuvat hiljaa mereltä puhaltavassa aamutuulessa. Nyt hiipii viileä syksy Muumilaaksoon. Sillä muuten ei voi tulla uutta kevättä.
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com
Just think, never to be glad nor disappointed. Never to like anyone and get crossed at him and forgive him. Never to sleep or feel cold, never to make a mistake and have a belly-ache and be cured from it, never to have a birthday party, drink a beer and have a bad conscience... How terrible.
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com
I wish I was more Moomin-minded.
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com
Jag äger allt jag ser och känner mig glad åt. Hela jorden om du vill.
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com
een spannende gedachte begon vorm te krijgen; de mogelijkheid om alleen te zijn, helemaal in je eentje, in alle rust en vol verwachting, bijna een soort dwaasheid die je je kunt permitteren wanneer je gezegend bent let liefde.
~ Tove Jansson
BazillionQuotes.com