logo

Quotes About Life

Désespoir ! Ne pourrai-je même jouer ma vie ? ne pourrai-je tenter même le plus désespéré de tous les partis ??!
~ Alfred de Musset
Quoique bien jeune, j'ai trop connu ce qu'on est convenu d'appeler la vie pour n'avoir pas trouvé au fond de cette mer le mépris de ce qu'on aperçoit à sa surface. ( RAZETTA )
~ Alfred de Musset
D'ailleurs la mort est toujours là ; n'est-elle pas partout sous les pieds de l'homme, qui la rencontre à chaque pas dans cette vie ? L'eau, le feu, la terre, tout la lui offre sans cesse ; il la voit partout dès qu'il la cherche, il la porte à son côté.
~ Alfred de Musset
Hast thou found out, Voltaire, that it is bliss to die, And does thy hideous smile over thy bleached bones fly?
~ Alfred de Musset
Sirkte yaralanan bo?alar, s?rtlar?nda matadorun k?l?c?yla, bir kö?ede yatmaya gitmek ve sükûn içinde ölmekte serbesttirler. ?urada veya burada, söyleyin bana, ne yapmaya gideyim. Bana temiz bir sema, a?açlar ve evler, konu?an, içen, ?ark? söyleyen adamlar, rakseden kad?nlar ve doludizgin ko?an atlar göstereceksiniz. Bütün bunlar hayat de?ildir, hayat?n gürültüsüdür.
~ Alfred de Musset
un homme de vingt ans peut avoir plus vécu qu'une femme de trente. La liberté dont les hommes jouissent les mène bien plus vite au fond de toutes choses ; ils courent sans entraves vers tout ce qui les attire ; ils essayent de tout. Dès qu'ils espèrent, ils se mettent en marche, ils vont, ils s'empressent. Arrivés au but, ils se retournent ; l'espérance est restée en route, et le bonheur a manqué de parole. »
~ Alfred de Musset
Tu mourus plein d'espoir dans ta route infinie, Et te souciant peu de laisser ici-bas Des larmes et du sang aux traces de tes pas. Plus vaste que le ciel et plus grand que la vie, Tu perdis ta beauté, ta gloire et ton génie Pour un être impossible, et qui n'existait pas.
~ Alfred de Musset
Mais quel bien fait le bruit, et qu'importe la gloire ? Est-on plus ou moins mort quand on est embaumé ? Qu'importe un écolier, sachant trois mots d'histoire, Qui tire son bonnet devant une écritoire, Ou salue en passant un marbre inanimé ? Être admiré n'est rien ; l'affaire est d'être aimé.
~ Alfred de Musset
Je commence à avoir trente ans, et je perds le talent de vivre.
~ Alfred de Musset
Io non conto i giorni - diceva - ma i piaceri".
~ Alfred de Musset
But it is the province of religion, of philosophy, of pure poetry only, to go beyond life, beyond time, into eternity.
~ Alfred de Vigny
I [Nature] am called a mother, but I am a grave.
~ Alfred de Vigny
Es steht schlimm um ein Leben, wenn es die Wüste nicht besteht oder sie meidet …
~ Alfred Delp
When I was seven, that would be in the year 458, there came the first sudden upset of my life of sudden upsets.
~ Alfred Duggan
If I am successful in my chosen calling in life, I am thriving. But that's not entirely true. There are many seemingly successful people in and out of ministry who are nevertheless miserable.
~ Alfred Ells
Primarily, we need to change 100 years of thinking, where we try to extend the promise of American life by moving things to Washington, and let's move it the other way: less of Washington, more from ourselves.
~ Lamar Alexander
It's time to take Economics 101 to Washington. We believe in liberty, we believe in limited government, we believe in free enterprise, we believe in family values and the sanctity of human life, and we all believe Washington needs a good dose of Economics 101.
~ Kurt Bills
I didn't come to Washington to fight against my Republican colleagues, or even against my colleagues on the other side of the aisle. I came to Washington to fight for the values that make our country unique - for the economic freedom that gives life to the American Dream.
~ David Schweikert
I was born in Washington State and have lived here for 42 plus years.
~ David Guterson
Washington State is great. I'm completely happy at Washington State.
~ Mike Leach
I believe every human has a finite number of heartbeats. I don't intend to waste any of mine.
~ Neil Armstrong
With a common-sense approach, we can reduce waste, fraud and abuse, cut back on unnecessary bureaucracy and provide for the pillars of a strong economy and life in our state.
~ Jaime Harrison
Our birth is nothing but our death begun, As tapers waste the moment they take fire.
~ Edward Young
Plastic waste is now found in the most remote areas of the planet. It kills marine life and is doing major harm to communities that depend on fishing and tourism.
~ Antonio Guterres