logo

Quotes About Woman

When he describes woman, each writer discloses his general ethics and the special idea he has of himself; and in her he often betrays also the gap between his world view and his egotistical dreams.
~ Simone de Beauvoir
A woman's situation, i.e those meanings derived from the total context in which she comes to maturity, disposes her to apprehend her body not as instrument of her transcendence, but an object destined for another.
~ Simone de Beauvoir
Un des problèmes essentiels qui se posent à propos de la femme, c'est la conciliation de son rôle reproducteur et de son travail producteur.
~ Simone de Beauvoir
Dans la femme parée, la Nature est présente, mais captive, modelée par une volonté humaine selon le désir de l'homme.
~ Simone de Beauvoir
To identify Woman with Altruism is to guarantee man absolute rights to her devotion; it is to impose on women a categorical must-be.
~ Simone de Beauvoir
L'ideologie chrétienne n'a pas peu contribué à l'oppression de la femme.
~ Simone de Beauvoir
The worst curse on woman is her exclusion from warrior expeditions; it is not in giving life but in risking his life that man raises himself above the animal; this is why throughout humanity, superiority has been granted not to the sex that gives birth, but to the one that kills.
~ Simone de Beauvoir
La fécondité absurde de la femme l'empêchait de participer activement à l'accroissement de ces ressources tandis qu'elle créait indéfiniment de nouveaux besoins.
~ Simone de Beauvoir
El cuerpo de la mujer es uno de los elementos esenciales de la situación que ella ocupa en este mundo, pero tampoco él basta para definirla, ese cuerpo no tiene realidad vivida, sino en la medida en que es asumido por la conciencia a través de sus acciones y el seno de una sociedad
~ Simone de Beauvoir
Esses dados biológicos são de extrema importância: desempenham na história da mulher um papel de primeiro plano, são um elemento essencial da sua situação. (..) Mas o que recusamos é a ideia de que constituem um destino imutável para ela. (...) não a condenam a conservar para sempre essa condição subordinada.
~ Simone de Beauvoir
Não é a natureza que define a mulher: esta é que se define, retomando a natureza em sua afectividade.
~ Simone de Beauvoir
Destronada pelo advento da propriedade privada, é a ela que o destino da mulher permanece ligado durante os séculos: em grande parte, a sua história confunde-se com a história da herança.
~ Simone de Beauvoir
É pela convergência destes dois factores - participação na produção e libertação da escravatura da reprodução - que se explica a evolução da condição da mulher.
~ Simone de Beauvoir
Não se parcela a liberdade: a mulher livre sê-lo-á amiúde contra o homem. Mesmo a Bela Adormecida no bosque pode despertar com desprazer, pode não reconhecer em quem a acorda um Príncipe Encantado, pode não sorrir.
~ Simone de Beauvoir
Mystère pour l'homme, la femme est regardée comme mystère en soi.
~ Simone de Beauvoir
Il fatto è che sono una scrittrice: una donna scrittrice non è una donna di casa che scrive, ma qualcuno la cui intera esistenza è condizionata dallo scrivere. È una vita che ne vale un'altra: che ha i suoi motivi, il suo ordine, i suoi fini che si possono giudicare stravaganti solo se di essa non si capisce niente.
~ Simone de Beauvoir
A sad angel with gentle feminine hands, as red as those of a peasant woman, with lips perfumed with honey, tobacco and green tea.
~ Simone de Beauvoir
During the nineteenth century, woman in her turn is freed from nature; she wins control of her body. Relieved of a great number of reproductive servitudes, she can take on the economic roles open to her, roles that would ensure her control over her own person.
~ Simone de Beauvoir
Svakoj ženi bez razlike nije dato da bude posrednik izme?u muškarca i sveta. Muškarac se ne zadovoljava samo time da u partnerki prona?e seksualne organe koje dopunjavaju njegove. Potrebno je da ona oli?ava ?udesni procvat života i da u isto vreme prikriva njegove mutne tajne. Od nje ?e, pre svega, tražiti mladost i zdravlje, jer grle?i nešto živo muškarac ne može da se o?ara ako ne zaboravi da je ?itav život ispunjen smr?u.
~ Simone de Beauvoir
U lepo obu?enoj i iski?enoj ženi priroda je prisutna, ali je zarobljena, modelirana ljudskom voljom po želji muškarca. Žena je utoliko privla?nija ukoliko je njena priroda bujnija i u njoj pot?injenija - to je žena sofisti?ke opsene koja je uvek bila idealni erotski objekat.
~ Simone de Beauvoir
Certains psychanalystes ont voulu donner des bases scientifiques à ces imaginations: tout le plaisir que la femme tire du coït viendrait de ce qu'elle châtre symboliquement le mâle et s'approprie son sexe. Mais il semble que ces théories elles-mêmes demandent à être psychanalysées et que les médecins qui les inventèrent y aient projeté des terreurs ancestrales.
~ Simone de Beauvoir
As long as perfect economic equality is not realized in society and as long as customs allow the woman to profit as wife and mistress from the privileges held by certain men, the dream of passive success will be maintained in her and will hold back her own accomplishments.
~ Simone de Beauvoir
If that woman is on the side of the angels, then I have no choice; I must be on the side of the devil.
~ Sinclair Lewis
I have seen too much not to know that the impression of a woman may be more valuable than the conclusion of an analytical reasoner.
~ Sir Arthur Conan Doyle