logo

Quotes About Beauty

Pour juger de la beauté d'un ouvrage, il suffit de le considérer en lui-même ; mais, pour juger du mérite de l'auteur, il faut le comparer à son siècle
~ Fontenelle
Nastiness of others is the mirror they give to us to realize our real beauty.
~ Foodi S. M.
You are beautiful because you are beautiful, not because the other is ugly.
~ Foodi S. M.
If someone had looked just the right way, they'd have seen how the very water itself took form and reached toward the shore with grasping hands.
~ Ford Lytle Gilmore
Isn't there any heaven where old beautiful dances, old beautiful intimacies prolong themselves?
~ Ford Madox Ford
He loves nature in spite of what it did to him.
~ Forrest Tucker
Her sorrows went up into regions of sublimity, of which we can form only the vaguest conceptions. They went down into profound depths of the soul, which we cannot explore because they have no parallel in ourselves. They were heightened by the unappreciable perfection of her nature, by the exuberant abundance of her grace, by the exceeding beauty of Jesus, and above all by His Divinity.
~ Fr Frederick William Faber
L'amour le plus fort est celui qui n'est pas partagé. J'aurais préféré ne jamais le savoir, mais telle est la vérité: il n'y a rien de pire que d'aimer quelqu'un qui ne vous aime pas - et en même temps c'est la chose la plus belle qui me soit jamais arrivée. Aimer quelqu'un qui vous aime aussi, c'est du narcissisme. Aimer quelqu'un qui ne vous aime pas,ça, c'est de l'amour.
~ Frédéric Beigbeder
Dragostea noastra e frumoasa pentru ca e imposibila...
~ Frédéric Beigbeder
Tu erai cea mai frumoas? poveste de dragoste a mea.
~ Frédéric Beigbeder
Cand am cerut-o in casatorie, Alice mi-a dat acest raspuns plin de tandrete, de romantism, de finete, de frumusete, de blandete si de poezie: - Nu.
~ Frédéric Beigbeder
La Beauté finit en Laideur, le destin de la Jeunesse est d'être Flétrie, la Vie n'est qu'un lent Pourrissement, nous Mourons chaque Jour.
~ Frédéric Beigbeder
El amor más intenso es el amor no correspondido. Hubiera preferido no saberlo nunca, pero ésta es la verdad: no hay nada peor que amar a alguien que no te ama, y al mismo tiempo se trata de lo más hermoso que jamás me ha ocurrido. Amar a alguien que también te ama es narcisismo. Amar a alguien que no te ama, eso es amor.
~ Frédéric Beigbeder
Lietas j?sauc ?stajos v?rdos: sk?psts reiz?m ir skaist?ks par aktu.
~ Frédéric Beigbeder
Las fiestas más hermosas son aquellas que se celebran en nuestro interior.
~ Frédéric Beigbeder
No sé lo que me reserva el pasado (como diría Sagan), pero sigo avanzando, en el maravillado terror, porque no tengo otra elección, avanzo, menos despreocupado que otras veces, pero avanzo de todos modos, avanzo a pesar de todo, avanzo y os juro que resulta hermoso.
~ Frédéric Beigbeder
J'ai rêvé que je marchais vers toi et que tu prenais ma main. J'ai rêvé que mon cœur rougissait, que nous courions dans une forêt de nénuphars et que les oiseaux fleurissaient. J'ai rêvé de l'amour et j'ai aimé ce rêve.
~ Frédéric Beigbeder
Demasiados recuerdos, demasiadas cosas que olvidar, borrar todo eso constitiye un duro trabajo, habrá que vivir muchos momentos hermosos para reemplazar los anteriores
~ Frédéric Beigbeder
De ce alerg?m to?i dup? frumuse?e? Pentru c? e atât de urât? încât î?i vine s? ver?i.
~ Frédéric Beigbeder
T?i sao t?t c? b?n tôi ??u ch?y theo cái ??p? B?i vì th? gi?i này x?u xa và khi?n ta bu?n nôn.
~ Frédéric Beigbeder
Caminando, solo una hazaña importa: la intensidad del cielo, la belleza de los paisajes. Andar no es un deporte.
~ Frédéric Gros
All God's children are not beautiful. Most of God's children are, in fact, barely presentable.
~ Fran Lebowitz
Violet will be a good color for hair at just about the same time that brunette becomes a good color for flowers.
~ Fran Lebowitz
The most common error made in matters of appearance is the belief that one should disdain the superficial and let the true beauty of one's soul shine through. If there are places on your body where this is a possibility, you are not attractive-you are leaking.
~ Fran Lebowitz