Quotes About Beauty
But it doesn't matter. Nothing matters now." And the sound of her voice in the forest was just like a little tremulous song. And the leaves turn even more yellow, fall is approaching; more stars have appeared in the sky, and from now on the moon looks like a shadow of silver dipped in gold.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
no cree usted, señorita, que los seres humanos de esta región se parecen al corto verano? ¿que son tan efímeros y fascinantes como él?
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Fra min Hytte kunde jeg se et Virvar av Øer og Holmer og Skjær, litt av Sjøen, nogen blaanende Fjældtinder, og bak Hytten laa Skogen, en uhyre Skog. Jeg blev fuld av Glæde og Tak ved Duften av Røtter og Løv, av den fete Os av Furuen, som minder om Lukten av Marv; først i Skogen kom alt indeni mig i Stilhet, min Sjæl blev egal og fuld av Magt.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Det sætter en søt Stripe gjennem mig fra øverst til nederst naar Solen staar op; jeg kaster Børsen paa Akslen under en tyst Jubel.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Åh, kjærligheten den er en sommernatt med stjerner på himmelen
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
It is a splendid thing to exist sometimes.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Y el amor fue el origen del mundo, el maestro del mundo. Mas todos sus caminos están llenos de flores y de sangre, de sangre y de flores.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Is that for me? said he. - Yes, it's for you. He took it carefully in his hands, and stroked it. - Do you think it's nice? - Nice — why I could go round the world in such.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Solen er forlængst dukket under synsranden, fjældene er blit hvitlig grønne, de ser ut i sin fjærnhet og i sin vælde som en verden for sig selv.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Bær kan man ikke leve av. Men det er hyggeig at de står der i marken og er venlige for øiet. Og mange gang er de også forfriskende finde når man er tørst og sulten. (En vandrer spiller med sordin)
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Light dresses, blue eyes, the tinkling of glasses, the sea, the white sails. We sang snatches of song. And our cheeks became rosy.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Vendt mot syd, var til høyre en langbratt mektig ås. Bakom denne blå fjell. Til venstre en naken skrent; mange vannfosser nedover. Skogen var i løvspretten; den sendte god lukt med vinden til alle sider, og minte en om liv i en løvsal.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Jeg knæler og rækker Hænderne frem endskønt jeg hører dit Nej. Tag disse Blomster med Tak for dem du pynted med paa min Vej. (Med røde roser)»
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Men om hun nu pludselig sang der oppe i stuen igjen, sang ned til disse blomsterne her? Javel - når hun slog sin lidenskap ut som en vifte og var god og gal. Stakkars hende! Men stakkars allesammen!
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Hun var så meget penere i ansiktet og snakket morsommere og var malet og var det de kalte chic, men hun var ikke så meget til det andre, slet ikke så storartet til det andre, det såes på hende, ingen bryster, flat, haha, gikk engang med hatten bak frem for å finde på noget.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Jeg traf ham en morgen før jagttid, han var fem og tyve år og kom fra fjærne reiser, han spaserte ved min side i haven og da han berørte mig med sin arm begyndte jeg å elske ham.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Every growing thing has received its peculiar impress: the delicately blown breath of the first cold. The stubbles straggle wanly sunwards, and the falling leaves rustle to the earth, with a sound as of errant silkworms.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
som ikke var større skjønheten av ansikt, men som hadde en krop og nogen bryster, hun så ut som hun kunde vrinske. Da den kjække sportsmanden steg iland skiftet hun fot to ganger og stirret. Farmasøiten, den vittige hund, sa om hende at hun var overkvalificeret.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Selv de små rosenrøde finner i hendes ansigt satte ham i henrykkelse.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
En la Naturaleza, la verdad supera en belleza a todo lo que puedan imaginar nuestros poetas, que son los únicos encantadores que existen.
~ Konrad Lorenz
BazillionQuotes.com
No existe ningún buen biólogo, cuyos trabajos fueran coronados por el éxito, que no haya sido llevado hacia su profesión por aquel placer interior que deriva de contemplar las bellezas de las criaturas vivas, y que al mismo tiempo no sienta aumentar su placer en la Naturaleza y en el trabajo, a medida que se amplían sus conocimientos profesionales.
~ Konrad Lorenz
BazillionQuotes.com
Chi ha contemplato una volta con i propri occhi la bellezza della natura non è destinato alla morte come pensa Platen, bensì alla natura stessa, di cui ha intravisto le meraviglie.
~ Konrad Lorenz
BazillionQuotes.com
This is the first time I've really looked at my reflection in months. To the Lykae [Bowen], she said, No wonder you love me. Could I be any cuter?
~ Kresley Cole
BazillionQuotes.com
Blah, blah, blah. Demon boy, I can't speak that language. Furthermore, I don't want to pollute my brain by learning it. So it's time for you to learn mine. First lesson-I'm Say-been. I'm oft described as byoo-tee-full and mah-jest'ick.
~ Kresley Cole
BazillionQuotes.com