Quotes About Experience
It was actually Nadine who'd insisted that I come with her, telling me that I wasn't social enough, that real life was not lived in books, that there was nothing wrong with a little lightness, a little carefree partying. She was right. Maybe if I'd listened to her a lot earlier, I wouldn't have missed out on my youth.
~ Philippe Besson
BazillionQuotes.com
À ceux-là, en général, j'explique que la vraisemblance importe plus que la vérité, que la justesse compte davantage que l'exactitude et surtout qu'un lieu, ce n'est pas une topographie mais la manière dont on le raconte, pas une photographie mais une sensation, une impression.
~ Philippe Besson
BazillionQuotes.com
Au fond, je n'écris que pour retrouver la belle sensation du soleil luisant entre les omoplates d'un garçon étendu, ventre et visage contre le sable, dans août qui s'en va.
~ Philippe Besson
BazillionQuotes.com
Arthur, we are living the greatest adventure that ever was.
~ Philippe Besson
BazillionQuotes.com
We should always make love as though for the first time, with the nervous passion of those who have never known this moment, and the unashamed good fortune of novices.
~ Philippe Besson
BazillionQuotes.com
What one believes when one is sixteen is more powerful than any truth.
~ Philippe Besson
BazillionQuotes.com
Au début, la douleur était atroce, puis elle s'est dissipée. La douleur était comme un mur que j'avais franchi, passant de l'autre côté.
~ Philippe Besson
BazillionQuotes.com
Le problème, voyez-vous, c'est que quand on est grand, on oublie, on oublie presque tout, et on oublie surtout qu'on a été enfant.
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
Elle dit elle-même qu'elle ne s'en souvient pas, et que cela de toute façon ne l'a pas empêchée de naître et ne l'empêchera pas de mourir.
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
C'est bien la peur éprouvée par d'autres, beaucoup plus que la haine ou je ne sais quel autre sentiment, qui m'avait transformé en victime.
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
Prisimenu pagalvojau, kad akys nepavaldžios amžiui ir kad mes visad mirštame su vaiko akimis, kurios vien? dien? atsiv?r? pasauliui ir su juo nebesiskyr?.
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
Qu'est-ce que donc que la vie humaine si ce n'est un collier de blessures que l'on porte autour de son cou? A quoi sert d'aller ainsi dans les jours, les mois, les années, toujours plus faible, toujours meurtri?
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
Qué es la vida sino un collar de heridas que cada hombre se cuelga del cuello?
~ Philippe Claudel
BazillionQuotes.com
I am both a realist and a student of History. Mankind has never learned from History.
~ Philippe de Montebello
BazillionQuotes.com
Es un placer amargo: bebemos para olvidar el primer trago.
~ Philippe Delerm
BazillionQuotes.com
The knowledge of the world is only to be acquired in the world, and not in the closet.
~ Phillip Earl Stanhope
BazillionQuotes.com
There is a fear that accompanies returning to a place that holds many of your life's memories, especially if years pass between leaving and returning.
~ Phillip Lewis
BazillionQuotes.com
Every generation thinks it has the answers, and every generation is humbled by nature.
~ Phillip Lubin
BazillionQuotes.com
If you haven't had at least a slight poetic crack in the heart, you have been cheated by nature.
~ Phyllis Battelle
BazillionQuotes.com
similarity in experience does not necessarily make a juror sympathetic . . . [but] may lead to less objective and more harsh responses.
~ Phyllis Chesler
BazillionQuotes.com
most girls and boys continue to experience childhood in father-dominated, father-absent, and/or mother-blaming families.
~ Phyllis Chesler
BazillionQuotes.com
One of the main reasons I've been able to stay this strange course is its ability to prove itself to me. When I reach out, there's something to grab hold of—to see, to touch, to feel. There's a reply to my questions.
~ Phyllis Curott
BazillionQuotes.com
Old age is when the liver spots show through your gloves.
~ Phyllis Diller
BazillionQuotes.com
A bachelor is a guy who never made the same mistake once.
~ Phyllis Diller
BazillionQuotes.com