logo

Quotes About Experience

Cada folha foi uma asa em que ganhei mais uma tontura que altura
~ Mia Couto
A escola foi para mim como um barco: me dava acesso a outros mundos. Contudo, aquele ensinamento não me totalizava.
~ Mia Couto
A velhice é uma gordura na alma.
~ Mia Couto
Essa lama que lhe chapeava as pernas, numa pasta cinzenta ao jeito dos elefantes. Parecia envergar África, besuntado dos seus fluidos mais viscerais.
~ Mia Couto
Olho a estrada de areia que se abre à nossa frente, com mais curva que distância e penso: a vida é a espera do que pode ser vivido." (Diário do caçador [6] - O Reencontro)
~ Mia Couto
A dor é uma estrada: vocês anda por ela, no diante da sua lonjura, para chegar a um outro lado. E esse lado é uma parte de nós que não ocnhecemos. Eu, por exemplo, já viajei muito dentro de mim...
~ Mia Couto
Aos 10 anos todos nos dizem que somos espertos, mas que nos faltam ideias próprias. Aos 20 anos dizem que somos muito espertos, mas que não venhamos com ideias. Aos 30 anos pensamos que ninguém mais tem ideias. Aos 40 achamos que as ideias dos outros são todas nossas. Aos 50 pensamos com suficiente sabedoria para já não ter ideias. Aos 60 ainda temos ideias mas esquecemos do que estávamos a pensar. Aos 70 só pensar já nos faz dorrmir.
~ Mia Couto
Fui para o convés, molhado até dentro dos olhos.
~ Mia Couto
Listen, and you will realize that we are made not from cells or from atoms. We are made from stories.
~ Mia Couto
Não chegamos realmente a viver durante a maior parte da nossa vida. Desperdiçamo-nos numa espraiada letargia a que, para nosso próprio engano e consolo, chamamos existência. No resto, vamos vagalumeando, acesos apenas por breves intermitências.
~ Mia Couto
O bom do caminho é haver volta. Para ida sem vinda basta o tempo.
~ Mia Couto
a vida é a espera do que pode ser vivido.
~ Mia Couto
A person without regrets is a nincompoop.
~ Mia Farrow
I get it now. I didn't get it then. That life is about losing and about doing it as gracefully as possible ... and enjoying everything in between.
~ Mia Farrow
Your first period may unequivocally announce puberty, but your first 9–5 doesn't definitively mean you've grown up.
~ Unknown
I've never done a teen movie before, but I certainly could tell you some of the ones I came very close on. I was very close on Clueless and She's All That.
~ Mia Kirshner
Traveling to Russia and Germany and being able to see the world at a young age was really cool for me, and I really liked that.
~ Mia Wasikowska
It's amazing how much you can absorb on a film set.
~ Mia Wasikowska
I've had a great experience with pretty much everybody I've worked with.
~ Mia Wasikowska
I tell it like it is, from real experience. I want to tell people that freedom is great, but that it can also be dangerous.
~ Unknown
The anticipation is an essential part of this whole trip. The excitement of going, the places we'll see, the people we'll meet, that's part of the joy of this whole thing...Never forget that anticipation is an important part of life...without excitement you have nothing, you're cheating yourself if you refuse to enjoy what's coming.
~ Unknown
plus on est capable de nommer ce que l'on vit, plus on est à même de le vivre et apte à le changer.
~ Unknown
I did it, and it's all right. Even the worst experiences were right in their time, because otherwise, it wouldn't have come to this point. That was your road, and you had to walk it.
~ Unknown
Utah boasted experience of dam building on a grand scale, having completed the O'Shaughnessy Dam in Yosemite National Park's Hetch Hetchy Valley in 1923 for a San Francisco municipal water project. That $7 million project had had enough peculiarities to toughen the hide of any construction man. For one thing, it was the subject of one of the most explosive environmental battles in American history,
~ Unknown