logo

Quotes About Experience

Victor} was no exception to a rule of Alun's that men over fifty who took care of themselves were not to be trusted.
~ Kingsley Amis
Life teaches me a hundred things every day, and I forget ninety-nine of them, sometimes all hundred of them. I forgot once again never to take anything for granted
~ Kiran Nagarkar
Life teaches me a hundred things every day, and I forget ninety-nine of them, sometimes all hundred of them.
~ Kiran Nagarkar
Memories are made of peculiar stuff, elusive and yet compelling, powerful and fleet. You cannot trust your reminiscences, and yet there is no reality except the one we remember......
~ Klaus Mann
No había dos clases de vida, como ella había creído en aquella noche embriagada: la vida en reposo y la vida en movimiento. Sólo existía la vida, que crecía hacia su encuentro con la muerte.
~ Klaus Mann
Til andre Tider kan selv usædvanlige Oplevelser ikke formaa at rykke en ut av en jævn og fattig Stemning; midt i en Ballsal kan man sitte sikker, likegyldig og upaavirket. For det er ens eget Indre som er Sorgens eller Glædens Kilde.
~ Knut Hamsun
El inteligente pobre es un observador mucho más fino que el rico inteligente. El pobre mira a su alrededor a cada paso que da, espía suspicazmente cada palabra que oye a las gentes que encuentra; a cada paso que da él mismo impone a sus pensamientos y sus sentimientos un deber, una norma. Tiene el oído fino, es impresionable, es un hombre experimentado, su alma tiene quemaduras.
~ Knut Hamsun
Engang kom han med skjorten åpen og han var tykt lodden på brystet. Det er som en eng å lægge sig i! tænkte jeg, for jeg var så ung. Jeg kysset ham nogen ganger, det er på det jeg vet at jeg aldrig har oplevet noget lignende.
~ Knut Hamsun
Det var gode tider, dagene blev længere og luften mere skjær, jeg rustet mig for to dager og drev tilfjælds, til fjældtinderne, jeg traf renlapper og fik ost av dem, små fete oster med urteagtig smak. Jeg var der mere end en gang.
~ Knut Hamsun
Kaffe var som en drøm og et eventyr for Isak, en regnbue!
~ Knut Hamsun
hadde ikke fulgt med i stedets og menneskenes opsving, nu var det ingen som ikke åt makaroni med han vann og det smakte godter av det og det smakte lækkert ister av det, og de måtte bare såsandt ha hat en duvende makaroniskog her også likesom i utlandet!
~ Knut Hamsun
Han spiste visst renmose iblandt, for hans ånde duftet som hos en renokse. Det var nogen vildtsmak av hans ånde.
~ Knut Hamsun
han hadde studeret det herlig ut av kokeboken, men også spurt sig for hos de handelsreisende.
~ Knut Hamsun
God preserve me from growing wise! Yes, I intend to mumble toothlessly to my deathbed bystanders: God preserve me from growing wise!
~ Knut Hamsun
adskillige lækkerier, å hittil ukjendte nam-nam i dåser og sølvpapir, fra denne stund av var syltede pærer ikke længer et opspind og et æventyr for familjen Oliver...
~ Knut Hamsun
Vi er som brever som er sendt ut: vi befiner os ikke længer under befordringen, vi er kommet frem. Så er det da om vi har hvirvlet glæder og sorger op ved vårt indhold eller vi intet indtryk har efterlat.
~ Knut Hamsun
The elderly remember bygone days and dates, they have a wonderful way of hoarding in their heads all manner of trifles as if they were valuable, as if they might one day stand them in good stead.
~ Knut Hamsun
De sier hun er melle firti og femti, men hun er mindst seksti, ropte han, og er slikt menneskelig? Gå og vifte med næseborene akkruat som med kaninører når hun er i støvets år og alder.
~ Knut Hamsun
Mind you, they were not all that old, as people go. Suppose he was nineteen, that would make her a mere seventeen or so. Or if we were to tell the truth and say that he was only sixteen, that would make her still less—what age would that be? And there they stood.
~ Knut Hamsun
En Kjøtpudding hører Pensionaternes Verden til, den er en tung Prøvelse paa Fat. Den kunde høve til et uhumsk rituelt Maaltid. Man spiser den med Gaffel eller Øse, saa længe til det ikke er mulig at bli mere bedøvet. Vi Landsfolk vi tygget Kjøtet selv før vi fik Maskine til det, vi syntes ikke det skade oss nævneverdi.
~ Knut Hamsun
Some experiences simply do not translate, you have to go to know.
~ Kobi Yamada
Wenn man noch nicht das Leben kennt, wie sollte man den Tod kennen.
~ Konfuzius
How old are you?" "Physiologically, I'm twenty-five. Chronologically, I'm…not.
~ Kresley Cole
Lothaire, I've met dirt younger than we are." -Nix
~ Kresley Cole