logo

Quotes About Determination

Fern Michaels
~ license and
Fern Michaels
~ ship rolled
Why would anyone in their right mind continue as I
~ Fern Michaels
To act—that is true wisdom. I can be what I want to be, but I have to want whatever it is. Success consists in being successful, not in having the potential for success.
~ Fernando Pessoa
Voi fi întotdeauna cel care a aÈ™teptat s? i se deschid? uÈ™a, în faÈ›a unui perete f?r? u??".
~ Fernando Pessoa
Três vezes do leme as mãos ergueu, Três vezes ao leme as reprendeu, E disse no fim de tremer três vezes: «Aqui ao leme sou mais do que eu: Sou um Povo que quer o que é teu; E mais que o mostrengo, que me a alma teme E roda nas trevas do fim do mundo, Manda a vontade, que me ata ao leme, De El-rei D. João Segundo!»
~ Fernando Pessoa
Agir, eis a inteligência verdadeira. Serei o que quiser. Mas tenho que querer o que for.
~ Fernando Pessoa
Pedras no caminho? Eu guardo todas. Um dia vou construir um castelo.
~ Fernando Pessoa
Agir, eis a inteligência verdadeira. Serei o que quiser. Mas tenho que querer o que for. O êxito está em ter êxito, e não em ter condições de êxito. Condições de palácio tem qualquer terra larga, mas onde estará o palácio se o não fizerem ali?
~ Fernando Pessoa
Hacer, he ahí la inteligencia verdadera. Seré lo que quiera. Pero tengo que querer lo que sea. El éxito está en tener éxito, y no en tener condiciones para el éxito.
~ Fernando Pessoa
Mi sono capitate solo un'intelligenza di natura lucida e una buona forza di volontà. Ma questi erano doni naturali, che la mia bassa condizione di nascita non mi poteva togliere.
~ Fernando Pessoa
Querer é não poder. Quem pôde, quis antes de poder só depois de poder. Quem quer nunca há-de poder, porque se perde em querer.
~ Fernando Pessoa
My soul finds hard edges to all the soft comforts on which I lean for support.
~ Fernando Pessoa
I begin because I don't have the strength to think; I finish because I don't have the courage to quit. This book is my cowardice.
~ Fernando Pessoa
Pobres semidioses novatos que conquistan imperios con la palabra y con la intención noble, pero necesitan dinero para pagar el cuarto y la comida!
~ Fernando Pessoa
El mundo es para quien nace para conquistarlo y no para quien sueña que puede conquistarlo, aunque tenga razón.
~ Fernando Pessoa
Stones in the road? I save every single one, and one day I'll build a castle.
~ Fernando Pessoa
Leadership requires insensitivity.
~ Fernando Pessoa
Ser libres para intentar algo no tiene nada que ver con lograrlo indefectiblemente
~ Fernando Savater
Believe me, circumstances are never favorable. We should not depend on them. What is important is what one feels, what one wants, what one knows. We have to live despite reality and even against it, without waiting for it to be conducive as do the deluded, or the cowards.
~ Fernando Savater
nec metu nec spe, el
~ Fernando Savater
I'm not attached to anything. I'm attached to what it feels it's my duty, to do my duty. I think that I will die with the boots on.
~ Fidel Castro
Thoughts which have no chance of succeeding do not take the trouble to come into your head at all.
~ Flann O'Brien
No is a better word than Yes
~ Flann O'Brien