Quotes About Gaucho
My dad is a gaucho. He wakes in the middle of the night and rides a horse for a living.
~ Marcos Maidana
BazillionQuotes.com
'Gaucho' was a struggle for us for a lot of reasons, and in the end, we just sort of survived it.
~ Walter Becker
BazillionQuotes.com
Charles Darwin, who had witnessed the atrocities perpetrated against Argentina's native Indians by Juan Manuel de Rosas, had predicted that "the country will be in the hands of white Gaucho savages instead of copper-coloured Indians. The former being a little superior in education, as they are inferior in every moral virtue.
~ Jon Lee Anderson
BazillionQuotes.com
45 Y al punto dese por muerto si el alcalde lo bolea, pues ahí nomás se le apea con una felpa de palos; Y después dicen que es malo el gaucho si los pelea. 46
~ José Hernández
BazillionQuotes.com
Aunque muchos creen que el gaucho tiene alma de reyuno, no se encontrará a ninguno que no le dueblen las penas; mas no debe aflojar uno mientras hay sangre en las venas
~ José Hernández
BazillionQuotes.com
Vos sos un gaucho matrero, dijo uno, haciéndose el güeno. Vos mataste un moreno y otro en una pulpería, y aquí está la polecía que viene a ajustar tus cuentas; te va alzar por las cuarenta si te resistís hoy día. No me vengan, contesté, con relación de dijuntos; ésos son otros asuntos; vean si me pueden llevar, que yo no me he de entregar, aunque vengan todos juntos.
~ José Hernández
BazillionQuotes.com
las estrellas son la guía que el gaucho tiene en la pampa.
~ José Hernández
BazillionQuotes.com
La nature sud-américaine a fabriqué, elle fabrique encore des hommes admirables, pauvres, dur à la peine: le gaucho de la pampa, le caboclo brésilien, le paysan mexicain, le peón (peão). (...) Le misérable isolé du monde par la nature, l'espace, ou sa seule misère, reste toujours le héros littéraire par excellence.
~ Fernand Braudel
BazillionQuotes.com
Bryan Ferry would abandon overt glam threads in favour of classically tailored tuxedos, US military uniforms and an infamous gaucho look. Ironically, Ferry then began to draw a considerable gay male following while Eno, slavered in cosmetics and done up like a camp Christmas tree, became – much to his own satisfaction – an unlikely object of lust for legions of adolescent girls.
~ Unknown
BazillionQuotes.com