logo

Quotes About Contemplation

Elves never make any major decision until they have thought the matter over for at least a year or two, gone round to all their friends and relatives and discussed the problem, done research, read tomes, consulted the sages. -And what happens then? - By then they've usually forgotten what it was they meant to do in the first place.
~ Margaret Weis
In sound's absence, silence echoes.
~ Margaret Weis
Je pense souvent à cette image que je suis seule à voir encore et dont je n'ai jamais parlé. Elle est toujours là dans le même silence,émerveillante. C'est entre toutes celle qui me plaît de moi-même, celle où je me reconnais, où je m'enchante.
~ Marguerite Duras
Ellas esperan. Se visten para nada. Se contemplan. En la penumbra de esas quintas que se contemplan para más tarde, creen vivir una novela, ya tienen amplios roperos llenos de vestidos con los que no saben qué hacer, coleccionados con el tiempo, la larga sucesión de días de espera.
~ Marguerite Duras
MôÌ£t cu?n sách m? ra, Ä'ó c?ng laÌ€ Ä'êm t?i...
~ Marguerite Duras
quelques fois, quand je le regarde c'est comme si je regardais ma vie et c'est pas beau à voir
~ Marguerite Duras
Má»™t cu?n sách m? ra, Ä'ó cÅ©ng là Ä'êm t?i...
~ Marguerite Duras
Caminhais em direcção da solidão. Eu, não, eu tenho os livros
~ Marguerite Duras
Talking is no effort, and silence no embarrassment.
~ Marguerite Duras
Verstandig en stil? Is dit soos wat ander mense haar beskou? Iemand wat luister, sonder 'n eie verhaal?
~ Marguerite Poland
une once d'inertie pèse plus qu'un boisseau de sagesse (La conversation à Innsbruck)
~ Marguerite Yourcenar
Vuestra Reverencia hace de mí un luterano? -preguntó el filósofo con débil sonrisa. -No, amigo mío, temo que no tengáis bastante fe para ser un hereje.
~ Marguerite Yourcenar
Cuando los cálculos complicados resultan falsos, cuando los mismos filósofos no tienen ya nada que decirnos, es excusable volverse hacia el parloteo fortuito de las aves, o hacia el lejano contrapeso de los astros.
~ Marguerite Yourcenar
Piccola anima smarrita e soave, compagna e ospite del corpo, ora t'appresti a scendere in luoghi incolori, ardui e spogli, ove non avrai più gli svaghi consueti. Un istante ancora, guardiamo insieme le rive familiari, le cose che certamente non vedremo mai più... Cerchiamo d'entrare nella morte a occhi aperti...
~ Marguerite Yourcenar
Come il viaggiatore che naviga tra le isole dell'Arcipelago vede levarsi a sera i vapori luminosi, e scopre a poco a poco la linea della costa, così io comincio a scorgere il profilo della mia morte.
~ Marguerite Yourcenar
Mi infancia, cuando la recuerdo, se me aparece como una idea de quietud al borde de una inquietud que sería después toda mi vida.
~ Marguerite Yourcenar
Todavía un instante miremos juntos las riberas familiares, los objetos que sin duda no volveremos a ver… Tratemos de entrar en la muerte con los ojos abiertos…
~ Marguerite Yourcenar
Il m'a toujours semblé que la musique ne devrait être que du silence, qui chercherait à s'exprimer. Voyez, par exemple, une fontaine. L'eau muette emplit les conduits, s'y amasse, en déborde, et la perle qui tombe est sonore. Il m'a toujours semblé que la musique ne devrait être que le trop-plein d'un grand silence. (p. 81)
~ Marguerite Yourcenar
O clérigo pensou em Pitágoras, em Nicolau de Cusa, em um certo Copérnico cujas teorias, recentemente expostas na escola, eram acolhidas com entusiasmo ou violentamente rechaçadas, e um movimento de orgulho recordou-lhe a condição de membro da industriosa e agitada família de homens que domestica o fogo, trasnforma a essência das coisas e esquadrinha o itinerário dos astros.
~ Marguerite Yourcenar
I libri sono riserve di grano da ammassare per l'inverno dello spirito.
~ Marguerite Yourcenar
Fui solo. Poi la solitudine mi spaventò. Non si è mai del tutto soli: disgraziatamente si è sempre con se stessi.
~ Marguerite Yourcenar
As I walk down the halls of Oakridge High, dressed in a black lacy Lolita dress, fishnets, and platform boots, swinging my Beetlejuice lunchbox, I wonder if this really was such a good idea.
~ Mari Mancusi
Be patient towards all that is unsolved in your heart and try to love the questions themselves
~ Maria Rilke Rainer
mind. He was driving
~ Marian Keyes