Quotes About Philosophy
Bütün dertlerin bittiÄŸi yere gideceÄŸiz diye dertlenmek ne budalal?k!
~ Michel de Montaigne
BazillionQuotes.com
Ya?ad???n?z her an, hayattan eksilmi?, harcanm?? bir and?r.
~ Michel de Montaigne
BazillionQuotes.com
Hayattan sonra ölümdesiniz; ama hayatta iken ölmektesiniz.
~ Michel de Montaigne
BazillionQuotes.com
Hayat?n de?eri uzun ya?anmas?nda de?il, iyi ya?anmas?ndad?r.
~ Michel de Montaigne
BazillionQuotes.com
No lo ocupamos [el pensamiento] en algún tema que lo bride y contenga, se lanza desbocado aquí y allá, por el campo difuso de las imaginaciones (Vol. I, p. 68).
~ Michel de Montaigne
BazillionQuotes.com
Our great and glorious masterpiece is to live appropriately.... The most certain sign of wisdom is cheerfulness.
~ Michel de Montaigne
BazillionQuotes.com
Je souhaiterais bien avoir plus parfaite intelligence des choses, mais je ne la veux pas acheter si cher qu'elle coûte. Mon dessein et de passer doucement, et non laborieusement, ce qui me reste de vie.
~ Michel de Montaigne
BazillionQuotes.com
Michel de Montaigne
~ Que sçay-je?
BazillionQuotes.com
Gjør vi ikke oss selv til dyr når vi kaller den handling som skaper oss dyrisk?
~ Michel de Montaigne
BazillionQuotes.com
All other knowledge is hurtful to him who has not the science of goodness.
~ Michel de Montaigne
BazillionQuotes.com
ved sin bydende autoritet sløver og fordummer den all Platons samlede teologi og filosofi; likevel gir han ikke fra seg et kny. Overalt ellers kan man bevare en viss anstendighet; alle andre aktiviteter finner seg i sømmelighetsregler, men kjærlighetsakten kan man bare forestille seg som lastefull eller komisk. Bare prøv å finne en klok og behersket måte å bedrive den på.
~ Michel de Montaigne
BazillionQuotes.com
Vi gjør kanskje rett i å klandre oss selv for å frembringe noe så tåpelig som mennesket, og i å kalle akten skammelig og de organer som brukes til den, for skamdeler (mine egne er for tiden blitt så ynkelige at jeg virkelig skammer meg over dem).
~ Michel de Montaigne
BazillionQuotes.com
Kjærligheten er en lidenskap som blander et ganske lite kvantum solid substans sammen med et langt større kvantum forfengelighet og feberfantasier.
~ Michel de Montaigne
BazillionQuotes.com
Epicurus frees his Wise Man from anticipation and worry about the future.4 [B] The most solid of our laws concerning
~ Michel de Montaigne
BazillionQuotes.com
Dit hier zijn mijn gedachten, en daarmee probeer ik geen kennis over de dingen maar over mijzelf te verschaffen. Misschien zal ik nog eens kennis over de dingen krijgen, of heb ik die vroeger gehad, toen ik bij toeval op passages stuitte waar ze werden opgehelderd. Maar dat herinner ik mij niet meer. Want ook al lees ik nogal wat, er zit geen bodem in dit vat.
~ Michel de Montaigne
BazillionQuotes.com
Et si je suis un homme ayant quelque lecture, je suis un homme qui n'en retient rien.
~ Michel de Montaigne
BazillionQuotes.com
Hadde jeg vært lege, ville jeg til en mann av min stand og støpning like gjerne ordinert dette som enhver annen medisin for å vekke og holde ham i ånde til høyt oppe i årene og skåne ham for alderdommens angrep enda en stund. Så lenge vi bare er i utkanten av den og pulsen stadig slår -
~ Michel de Montaigne
BazillionQuotes.com
Den ville i det minste i drømme varme opp det blod som naturen har latt i stikken, den ville løftet haken og drøyet både musklene, energien og livsgleden for denne stakkaren som i full fart iler mot sin undergang.
~ Michel de Montaigne
BazillionQuotes.com
he who should teach men to die would at the same time teach them to live.
~ Michel de Montaigne
BazillionQuotes.com
Anyone who teaches men how to die would teach them how to live.36
~ Michel de Montaigne
BazillionQuotes.com
Il est incertain où la mort nous attende, attendons-la partout. La préméditation de la mort est préméditation de la liberté. Qui a appris à mourir, il a désappris à servir. Le savoir mourir nous affranchit de toute sujétion et contrainte. Il n'y a rien de mal en la vie pour celui qui a bien compris que la privation de la vie n'est pas mal.
~ Michel de Montaigne
BazillionQuotes.com
Ne garip ... insan? öldürmek için gün ?????nda geniÅŸ meydanlar arar?z ama onu yaratmak için karanl?k köÅŸelere gizleniriz. Åžu insan ne korkunç bir hayvan ki kendi zevklerini ba??n?n belas? say?yor. Bizi yaratan iÅŸi hayvanl?k saymaktan daha büyük hayvanl?k m? olur?
~ Michel de Montaigne
BazillionQuotes.com
But between ourselves, let me say that there are two things I have always observed to go hand in hand: super-celestial opinions and sub-terrestrial morals.
~ Michel de Montaigne
BazillionQuotes.com
Man is quite insane. He wouldn't know how to create a maggot and he creates Gods by the dozen.
~ Michel de Montaigne
BazillionQuotes.com