logo

Quotes About Philosophy

Abolishers of the soul (materialists) are necessarily abolishers of hell, they, certainly, are interested. At all events, they are people who fear to live again--lazy people.
~ Charles Baudelaire
These beings have no other status, but that of cultivating the idea of beauty in their own persons, of satisfying their passions, of feeling and thinking.... Contrary to what many thoughtless people seem to believe, dandyism is not even an excessive delight in clothes and material elegance. For the perfect dandy, these things are no more than the symbol of the aristocratic superiority of his mind.
~ Charles Baudelaire
I ask every thinking man to show me what remains of life.
~ Charles Baudelaire
God is the only being who, in order to reign, need not even exist.
~ Charles Baudelaire
Imagination is the queen of truth, and possibility is one of the regions of truth. She is positively akin to infinity.
~ Charles Baudelaire
La mélancolie est l'illustre compagnon de la beauté ; elle l'est si bien que je ne peux concevoir aucune beauté qui ne porte en elle sa tristesse.
~ Charles Baudelaire
It is regrettable that, among the Rights of Man, the right of contradicting oneself has been forgotten.
~ Charles Baudelaire
Tout homme qui n'accepte pas les conditions de la vie, vend son âme.
~ Charles Baudelaire
Even if it were proven that God didn't exist, Religion would still be Saintly and Divine.
~ Charles Baudelaire
Hay que estar siempre ebrio. Nada más: ése es todo el asunto. Para no sentir el horrible peso del Tiempo que os fatiga la espalda y os inclina hacia la tierra, tenéis que embriagaros sin tregua. Pero, ¿de qué? De vino, de poesía o de virtud, como queráis. Pero embriagaos.
~ Charles Baudelaire
Ma perché piange? Ella, perfetta beltà che metterebbe a' suoi piedi, vinto, il genere umano? Qual misterioso male rode l'atletico suo fianco? - Ella piange, insensata, perché ha vissuto! e perché vive! Ma ciò che soprattutto deplora, ciò che le fa fremere tutta quanta, gli è che l'indomani, ahimè! sarà forza vivere ancora! Domani, dopo domani e sempre! - come noi!
~ Charles Baudelaire
Toute forme créée, même par l'homme, est immortelle. Car la forme est indépendante de la matière, et ce ne sont pas les molécules qui constituent la forme.
~ Charles Baudelaire
al mandadero del barrio y estará dispuesto a jugar a los naipes con él». Estas palabras me hicieron pensar en Maquiavelo jugando a los dados con los campesinos.
~ Charles Baudelaire
El alma es cosa tan impalpable, tan inútil a menudo, y en ocasiones tan molesta, que, al perderla, no sentí más que una emoción algo menor que si se me hubiera extraviado, yendo de paseo, una tarjeta de visita.
~ Charles Baudelaire
Para no ser esclavos y mártires del Tiempo, embriagaos, embriagaos sin cesar. De vino, de poesía o de virtud; de lo que queráis.
~ Charles Baudelaire
Qu'est-ce que le cerveau humain, sinon un palimpseste immense et naturel?
~ Charles Baudelaire
Num?rul sufletelor este finit sau infinit?
~ Charles Baudelaire
Tu m'as donné ta boue et j'en ai fait de l'or
~ Charles Baudelaire
Garde tes songes, les sages n'en ont pas d'aussi beaux que les fous
~ Charles Baudelaire
Great art is horseshit, buy tacos.
~ Charles Bukowski
I carry death in my left pocket. Sometimes I take it out and talk to it: Hello, baby, how you doing? When you coming for me? I'll be ready.
~ Charles Bukowski
Humanity, you never had it from the beginning. That was my motto.
~ Charles Bukowski
I mean, say that you figure that everything is senseless, then it can't be quite senseless because you are aware that it's senseless and your awareness of senselessness almost gives it sense. You know what I mean?
~ Charles Bukowski
and even the trees we walked under seemed less than trees and more like everything else.
~ Charles Bukowski