Quotes About Philosophy
grato pela graça a graça que eu acho em tudo que fica por tudo que passa
~ Unknown
BazillionQuotes.com
Satyam jnanam, anantam Brahma: Knowledge is truth and Brahman is eternal, was what he proclaimed, and the Upanishads were the source of his jnana.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
I don't question our existence. I just question our modern needs.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
I feel no need for any other faith than my faith in human beings. Like Confucius of old, I am so absorbed in the wonder of earth and the life upon it that I cannot think of heaven and the angels.
~ Pearl S. Buck
BazillionQuotes.com
It may be that religion is dead, and if it is, we had better know it and set ourselves to try to discover other sources of moral strength before it is too late.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
Chinese are wise in comprehending without many words what is inevitable and inescapable and therefore only to be borne.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
Perhaps his greatest lesson is that philosophical rigor does not have to be pedantic.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
Qué es la vida? Una ilusión, una sombra, una ficción, y el mayor bien es pequeño: que toda la vida es sueño, y los sueños, sueños son.
~ Pedro Calderon de la Barca
BazillionQuotes.com
Pues el delito mayor del hombre es haber nacido.
BazillionQuotes.com
Yo sueño que estoy aquí de estas prisiones cargado, y soñé que en otro estado más lisonjero me vi. ¿Qué es la vida? Un frenesí. ¿Qué es la vida? Una ilusión, una sombra, una ficción, y el mayor bien es pequeño: que toda la vida es sueño, y los sueños, sueños son.
BazillionQuotes.com
What's life? A frenzied, blurry haze. What's life? Not anything it seems. A shadow. Fiction filling reams. All we possess on earth means nil, For life's a dream, think what you will, And even all our dreams are dreams.
BazillionQuotes.com
que el vivir sólo es soñar; y la experiencia me enseña que el hombre que vive, sueña
BazillionQuotes.com
King Basilius, who doth bow 'Neath the weight of years, the doom Age imposes, more inclined To the studies of the mind Than to women, wifeless, lone, Without sons, to fill his throne
BazillionQuotes.com
Que tanto gusto había en quejarse, un filósofo decía, que, a trueco de quejarse, habían las desdichas de buscarse.
BazillionQuotes.com
y teniendo yo más alma, tengo menos libertad?
BazillionQuotes.com
What is life? 'Tis but a madness.
BazillionQuotes.com
Qué es la vida? Una ficción, una sombra, una ilusión, y el mayor bien es pequeño; que toda la vida es sueño, y los sueños, sueños son.
BazillionQuotes.com
For there is such a pleasure in complaining, That a philosopher I've heard maintaining One ought to seek a sorrow and be vain of it, In order to be privileged to complain of it.
BazillionQuotes.com
Yo sueño que estoy aquí de estas prisiones cargado, y soñé que en otro estado más lisonjero me vi. ¿Qué es la vida? Un frenesí. ¿Qué es la vida? Una ficción, una sombra, una ilusión, y el mayor bien es pequeño; que toda la vida es sueño, y los sueños, sueños son.
BazillionQuotes.com
The worst thing I do is to exist. When I think of that I understand A human's greatest crime is to be born!
BazillionQuotes.com
How can it be justified And how can it be right For God to give freedom - Sweet And Beautiful Freedom - To give it to a stream, a fish, A brute and a bird And deny it to a human being!
BazillionQuotes.com
En esta vida todo es verdad y todo mentira.
BazillionQuotes.com
O, malen je dar nam dan, jer sav život - to je san, a san su i sami snovi.
BazillionQuotes.com
For all life is a dream, and dreams themselves are only dreams.
BazillionQuotes.com