logo

Quotes About Philosophy

If Fate decrees it should happen, so be it. I feel curious about emotions. About facts, whatever they might be, I feel no curiosity whatsoever.
~ Fernando Pessoa
Should we reason our way out of sadness ? But why, when reasoning requires effort ? And the sad man lacks the necessary energy to make any effort at all.
~ Fernando Pessoa
I exist without knowing it and will die without wanting to. I'm the gap between what I am and am not, between what I dream and what life has made of me, the fleshly and abstract average of things that are nothing, I being likewise nothing.
~ Fernando Pessoa
Better to write than to dare live, even if living means merely to buy bananas in the sunlight, as long as the sun lasts and there are bananas for sale. Later, perhaps… yes, later…
~ Fernando Pessoa
moja najbolja ostvarenja - mjese?ina i ironija.
~ Fernando Pessoa
Only the idea can fathom reality without getting ruined.
~ Fernando Pessoa
Creio no mundo como num malmequer, Porque o vejo. Mas não penso nele Porque pensar é não compreender... O Mundo não se fez para pensarmos nele (Pensar é estar doente dos olhos) Mas para olharmos para ele e estarmos de acordo... Eu não tenho filosofia: tenho sentidos... Se falo na Natureza não é porque saiba o que ela é, Mas porque a amo, e amo-a por isso, Porque quem ama nunca sabe o que ama Nem sabe por que ama, nem o que é amar...
~ Fernando Pessoa
To understand, I destroyed myself.
~ Fernando Pessoa
Let us absurdify life from east to west
~ Fernando Pessoa
The sincerity of intellectual affirmation has nothing to do with the naturalness of spontaneous emotion.
~ Fernando Pessoa
Noi non ci realizziamo mai. Siamo due abissi - un pozzo che fissa il cielo.
~ Fernando Pessoa
Se que he sido error y extravío, que no he vivido nunca, que solamente he existido porque he matado el tiempo con conciencia y pensamiento.
~ Fernando Pessoa
Tenho sonhado mais que o que Napoleão fez. Tenho apertado ao peito hipotético mais humanidades do que Cristo, Tenho feito filosofias em segredo que nenhum Kant escreveu. Mas sou, e talvez serei sempre, o da mansarda, Ainda que não more nela;
~ Fernando Pessoa
Come chocolates, pequena; Come chocolates! Olha que não há mais metafísica no mundo senão chocolates. Olha que as religiões todas não ensinam mais que a confeitaria. Come, pequena suja, come! Pudesse eu comer chocolates com a mesma verdade com que comes! Mas eu penso e, ao tirar o papel de prata, que é de folhas de estanho, Deito tudo para o chão, como tenho deitado a vida.)
~ Fernando Pessoa
Hayat, onu ne hale getiriyorsak odur. Yolculuklar, yolcular?n kendisidir. GördüÄŸümüz, gördüÄŸümüzden deÄŸil, biz her neysek, ondan ibarettir.
~ Fernando Pessoa
Citesc ca ÅŸi cum m-aÅŸ afla în trecere.Åži tocmai la clasici,la cei calmi,la cei care,dac? sufer?,nu p spun.
~ Fernando Pessoa
Baste a quem baste o que lhe basta; O bastante de lhe bastar!; A vida é breve, a alma é vasta:; Ter é tardar.
~ Fernando Pessoa
Nem sei pensar, do sono que tenho; nem sei sentir, do sono que não consigo ter. Tudo no meu torno é o universo nu, abstrato, feito de negações noturnas.
~ Fernando Pessoa
La relación que hay entre el sueño y la vida es la misma que hay entre lo que llamamos vida y lo que llamamos muerte. Estamos durmiendo, y esta vida es un sueño, no en un sentido metafórico o poético, sino en un sentido verdadero.
~ Fernando Pessoa
We almost always live outside ourselves, and life itself is a continual dispersion. But it's towards ourselves that we tend, as towards a centre around which, like planets, we trace absurd and distant ellipses.
~ Fernando Pessoa
Estou hoje lúcido como se não existisse.
~ Fernando Pessoa
Todo tan superfluo! Nosotros y el mundo y el misterio de ambos.
~ Fernando Pessoa
Así las cosas, no sabiendo creer en Dios y no pudiendo creer en una suma de animales, me encontré, como otros hombres, en esa distancia de todo lo que solemos llamar Decadencia. La Decadencia es la pérdida total de la inconsciencia, pues la inconsciencia es el fundamento de la vida. Si el corazón pudiera pensar, se detendría.
~ Fernando Pessoa
La suprema gloria de todo esto, mi amor, estriba en pensar que tal vez nada de esto sea verdad, ni en yo creerlo verdadero.
~ Fernando Pessoa