Quotes About Memory
Look around you and look at yourself: the world is swarming with assassins, that is, people who allow themselves to forget those they claimed to love. To forget someone: have you really thought about what that means? Forgetfulness is a gigantic ocean where only one ship sails, the ship of memory. For most human beings, that ship is no more than a miserable tub which takes on water at the slightest opportunity.
~ Amelie Nothomb
BazillionQuotes.com
Every existence contains its primal trauma, an event dividing life into a before and an after, a trauma so great that even the most furtive memory of it is enough to make an individual freeze in irrational, incurable, animal terror.
~ Amelie Nothomb
BazillionQuotes.com
Tout désir est commémoratif. Toute aimée est la réincarnation d'une défunte inassouvie.
~ Amelie Nothomb
BazillionQuotes.com
Je pouvais alors pleurer les yeux ouverts, contemplant ce monde perdu que la force de l'hallucination ressuscitait. Quand on me retrouvait, on me demandait la nature de ce chagrin et je répondais : « C'est la nostalgie. » Bien
~ Amelie Nothomb
BazillionQuotes.com
Natsukashii definisce la nostalgia felice - risponde -, l'istante in cui la memoria rievoca un bel ricordo che la riempie di dolcezza. I suoi lineamenti e la sua voce esprimevano dispiacere, perciò si trattava di una nostalgia triste, che non è una nozione giapponese.
~ Amelie Nothomb
BazillionQuotes.com
Hélas, on a l'âge de sa mémoire, n'est-ce pas? Et non de ses artères, comme disent les imbéciles.
~ Amelie Nothomb
BazillionQuotes.com
L'assassin,, c'est vous, et vous avez tué deux personnes. Aussi longtemps que Léopoldine vivait dans ma mémoire, sa mort était une abstraction. Mais vous avez tué son souvenir par votre intrusion de fouille-merde, et en tuant ce souvenir vous avez tué ce qui restait de moi.
~ Amelie Nothomb
BazillionQuotes.com
Decirle a alguien que se ha terminado es feo y falso. Nunca se termina. Incluso cuando ya no piensas en alguien, ¿cómo dudar de su presencia dentro de ti? Un ser que ha contado para ti, siempre cuenta.
~ Amelie Nothomb
BazillionQuotes.com
Elle avait déjà pu observer l'effarante capacité d'oubli des gens : ils oubliaient ce qui ne les arrangeait pas, ou plutôt, ils oubliaient quand cela les arrangeait, c'est-à-dire très souvent.
~ Amelie Nothomb
BazillionQuotes.com
Salvo in caso di crimine ignobile, non capisco la rottura. Dire a qualcuno che è finita è brutto e falso. Non è mai finita. Anche quando non si pensa più a qualcuno, come dubitare della sua presenza dentro di sé? Una persona che ha contato qualcosa conta per sempre.
~ Amelie Nothomb
BazillionQuotes.com
Le monde grouille d'assassins, c'est-à-dire de personnes qui se permettent d'oublier ceux qu'ils ont prétendu aimer. Oublier quelqu'un : avez-vous songé à ce que cela signifiait ?
~ Amelie Nothomb
BazillionQuotes.com
L'enfant eut le cÅ"ur comprimé de souffrance. Mais à l'intérieur d'elle quelque chose de fort et de clair chuchotait : Moi, je me souviens, moi, je sais que ce n'était pas un rêve, moi, je sais que la déesse est ma mère et moi, je sais qu'elle m'aime comme je l'aime et que cet amour existe.
~ Amelie Nothomb
BazillionQuotes.com
Ce que l'on a vécu laisse dans la poitrine une musique : c'est elle qu'on s'efforce d'entendre à travers le récit. Il s'agit d'écrire ce son avec les moyens du langage. Cela suppose des coupes et des approximations. On élague pour mettre à nu le trouble qui nous a gagnés.
~ Amelie Nothomb
BazillionQuotes.com
Aquellos que, de un modo u otro, han conocido la muerte desde demasiado cerca y han regresado tienen dentro de sí su propia Eurídice: saben que en su interior existe algo que se acuerda perfectamente de la muerte y que más vale no mirarla de frente. Y es que la muerte, como una madriguera, como una habitación de persianas bajadas, como la soledad, es a la vez terrible y tentadora: uno siente que podría sentirse bien con ella.
~ Amelie Nothomb
BazillionQuotes.com
A quoi serviraient les morts, sinon à aimer les vivants davantage?
~ Amelie Nothomb
BazillionQuotes.com
Tout ce que l'on aime devient une fiction.
~ Amelie Nothomb
BazillionQuotes.com
Los suspiros son aire y van al aire. Las lágrimas son agua y van al mar, dime mujer, cuando el amor se olvida, ¿sabes a donde va? –Becquer
~ Amado Nervo
BazillionQuotes.com
Si por mí sólo ha latido su noble corazón, hoy mudo y yerto, ¿he de mostrarme desagradecido y olvidarla, no más porque ha partido y dejarla, no más porque se ha muerto?
~ Amado Nervo
BazillionQuotes.com
I take the really sad moments with me to the court. I'm able to transform all that energy, and from it create strength, faith, and a will to honor everything I've gone through. I use the memory of those painful moments as a weapon to keep fighting.
~ Juan Martin del Potro
BazillionQuotes.com
What has kept the world safe from the bomb since 1945 has not been deterrence, in the sense of fear of specific weapons, so much as it's been memory. The memory of what happened at Hiroshima.
~ John Hersey
BazillionQuotes.com
Weapons training, how to clear a room - all that stuff is imprinted into me.
~ Jake McLaughlin
BazillionQuotes.com
I think a fragrance is more of a signature than even what you wear - something you'll remember more down the road than a shirt.
~ Ryan Reynolds
BazillionQuotes.com
When you think back to your first kiss, your hair is perfect and she was wearing a cool outfit. We remember it with restraint and we remember it with style. We remember it as idealistically as you can think.
~ Stephen Chbosky
BazillionQuotes.com
The first time I met Brando was on a street corner. I was 14. He was walking down the street, and I saw him coming, and I thought, 'It's Marlon Brando.' And he was wearing what turned out to be his outfit from 'On the Waterfront,' because he was shooting.
~ Peter Bogdanovich
BazillionQuotes.com