Quotes About Suffering
Those who truly suffer don't form a group or go around as a mob. Those who suffer, suffer alone.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Mostrou-me como o sonho não consola, porque a vida dói mais quando se acorda
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
My pride stoned by blind men and my disillusion trampled on by beggars.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Muerte somos y muerte vivimos. Nacemos muertos, muertos pasamos y muertos ya, irrumpimos en la Muerte.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Tedium … To suffer without suffering, to want without desire, to think without reason … It's like being possessed by a negative demon
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
I don't know if this makes me suffer or if I simply accept it as my indifferent fate into which questions of suffering or acceptance do not enter.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
En el fondo, lo que hay en nosotros de doloroso es lo que no somos en realidad y nuestras mayores tragedias corresponden a la idea que tenemos de nosotros mismos.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
It's as if someone were using my life to beat me with.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Yo no sé si el mundo es triste o malo, ni siquiera me importa, porque el sufrimiento de los demás me resulta aburrido e indiferente. Siempre que no lloren o se lamenten, cosa que me irrita y molesta, su sufrimiento no me despierta ni un encogerme de hombros, tan profundamente me pesa mi desprecio por ellos.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
We were born into a world that has suffered from a century and a half of renunciation and violence – the renunciation of superior men and the violence of inferior men, which is their victory.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Great suffering can give us the illusion of being Pain's Chosen One.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Ce-mi pas? mie de oameni Sau de cei care sufer? ori se presupune c? sufer?? N-au decât s? fie ca mine- ÅŸi n-ar mai suferi. Tot r?ul pe lume vine din faptul c? ne îngrijor?m unul pentru cel?lalt, Indiferent dac? vrem s? facem bine sau r?u. Sufletul nostru,cerul ÅŸi p?mântul ne sunt de ajuns. A dori ÅŸi mai mult înseamn? a le pierde,a fi nefericit.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Eu tenho um colar de pérolas Enfiado para te dar: As per'las são os meus beijos, O fio é o meu penar.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
If only the day and happiness would never come! If only hopes could at least not suffer the disappointment of coming true!
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
We all live far away and anonymous; disguised, we suffer as unknowns.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Bendita a dor e a pena pelas quais o Mundo se transforma.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
A alma humana é vítima tão inevitável da dor
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Ölüm bir kurtuluÅŸtur, çünkü ölen insan?n kimseye ihtiyac? kalmaz. Zavall? köle zorla kurtulmuÅŸ olur zevklerinden, ac?lar?ndan, arzulanan ve bitmek bilmeyen hayattan. Kral vazgeçemediÄŸi mülklerinden kurtulur. Zaferden zafere koÅŸanlar, hayatlar?n? adad?klar? zaferlerden kurtulur.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
The tragic futility of life.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
El amor más grande es, por tanto, la muerte o el olvido, o la renuncia, todos los amores que son otros tantos absurdiandos del amor.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
que pesa duramente na alma: é a estupidez que sacrifica vidas e haveres a qualquer coisa inevitavelmente inútil.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Diyelim ki, beni boÄŸmakta olan bir eli boynumdan söküyorum. O eli söküp atan kendi elimin, beni kurtar?rken boynuma bir ip geçirdiÄŸini fark ediyorum. İpi boynumdan dikkatle ç?kar?yorum, ama bu kez de kendi ellerimle boÄŸaz?m? s?kmama ramak kal?yor.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
I'll die as I've lived, amid all the junk on the outskirts, sold by weight among the postscripts of the broken.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
A senhora da Agonia Tem um nicho na Igreja. Mas a dor que me agonia Não tem ninguém quem a veja.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com