Quotes About Existence
I thought in over a thousand years I'd seen all there was to see.
~ Eric Northman
BazillionQuotes.com
God is not dead but missing in action, and we are destined to wander again for more millennia than there are undiscovered stars.
~ Erica Jong
BazillionQuotes.com
Is life much too long for an immortal?
~ Erica Jong
BazillionQuotes.com
You merely pass the time, making millennia fly by.
~ Erica Jong
BazillionQuotes.com
There's no shame in loving life above death. Otherwise I would be dead. What use would that be to the gods, who will not die themselves?
~ Erica Jong
BazillionQuotes.com
Urmându-Å£i aÅŸadar sfatul, m-am str?duit s?-l pun în aplicare. Contemplând lumina, culorile, copacii, p?s?rile, animalele. SimÅ£eam cum aerul îmi p?trunde în n?ri f?cându-m? s? respir. Vocile de pe culoar veneau spre mine ca din bolta unei catedrale. Iar eu eram viu. Frem?tam de o bucurie necuprins? ÅŸi pur?. Aceea de a exista. O bucurie care m? fermeca.
~ Eric-Emmanuel Schmitt
BazillionQuotes.com
Or ce que Chris n'avait pas prévu, c'est que l'inverse arrive également : qu'un homme bien devienne une ordure. S'il y a des rédemptions, il y a aussi des damnations. Et elles sont toujours volontaires. Quand un accident introduit une cassure dans leur existence, les hommes réagissent diversement, Axel s'était enfermé dans le dégoût cynique de l'humanité, Chris ouvert à l'amour des autres.
~ Eric-Emmanuel Schmitt
BazillionQuotes.com
es gibt gar keine Erklärung fürs Leben, man muß es einfach leben.
~ Eric-Emmanuel Schmitt
BazillionQuotes.com
Dieu n'est présent en moi que sous la forme de sa question.
~ Eric-Emmanuel Schmitt
BazillionQuotes.com
A po co mia?bym pisa? do Pana Boga? - Mo?e poczu?by? si? mniej samotny? - Mniej samotny z kim?, kto nie istnieje? - Spraw, ?eby istnia?. Pochyli?a si? w moj? stron?. - Za ka?dym razem, kiedy w niego uwierzysz, b?dzie troch? bardziej istnia?. Je?li si? uprzesz, zacznie istnie? na dobre. I wtedy ci pomo?e.
~ Eric-Emmanuel Schmitt
BazillionQuotes.com
El hombre se pasa la vida en dos sitios solamente: en su cama y en sus zapatos.
~ Eric-Emmanuel Schmitt
BazillionQuotes.com
La felicità non consiste nel mettersi al riparo dalla sofferenza, ma di integrarla al tessuto della nostra esistenza.
~ Eric-Emmanuel Schmitt
BazillionQuotes.com
GândeÈ™te-te puÈ›in Oscar. De cine te simÈ›i tu mai apropiat, de un Dumnezeu care nu simte nimic sau de un Dumnezeu care sufer?? - De cel care sufer?, normal. Dar dac-aÈ™ fi fost în locul lui, dac-aÈ™ fi fost Dumnezeu, dac? aÈ™ fi avut puterile lui, m-aÈ™ fi aranjat s? nu suf?r. - Nimeni nu poate s? scape de suferin??. Nici Dumnezeu, nici tu. Nici p?rinÈ›ii t?i, nici eu.
~ Eric-Emmanuel Schmitt
BazillionQuotes.com
La beauté, Momo, elle est partout. Où que tourne les yeux.
~ Eric-Emmanuel Schmitt
BazillionQuotes.com
Sufletul? VorbiÈ›i ca un preot, Fichet! CredeÈ›i c? exist? suflet? - Sigur. E o ran? care sângereaz? mereu È™i nu se vindec? niciodat?. Nu dispare decât odat? cu moartea.
~ Eric-Emmanuel Schmitt
BazillionQuotes.com
La soddisfazione gli affinava il tiro, le sue lettere sarebbero state altrettante armi destinate a colpire tutti quelli che non avevano saputo credere in lui. Provava un piacere feroce a esistere. Quella sera stava bene, è vero, ma il giorno dopo sarebbe stato ancora meglio facendo del male agli altri. Vivere è un po' uccidere
~ Eric-Emmanuel Schmitt
BazillionQuotes.com
Pourtant Dieu existe, Don Juan, Dieu existe. Car ce que j'ai senti pour vous, c'est cela, Dieu.
~ Eric-Emmanuel Schmitt
BazillionQuotes.com
On occupe sa jeunesse à se préparer à vivre, sa vieillesse à se souvenir d'avoir vécu. Ce faisant, on rate le présent qui seul existe en tombant dans deux pièges, celui de l'avenir qui n'existe pas, celui du passé qui n'existe plus.
~ Eric-Emmanuel Schmitt
BazillionQuotes.com
Adev?rul r?mâne inaccesibil, nu exist? decât adev?ruri provizorii, tentative de adev?r.
~ Eric-Emmanuel Schmitt
BazillionQuotes.com
Wiecie, co czasami myÅ›lÄ™, jaÅ›nie panie? Å»e Bóg mnie nie kocha. (...) - To niemo?liwe. Bóg kocha wszystkie swoje stworzenia. Jego miÅ'o?? dociera do wszystkiego, co stworzyÅ'. - Wobec tego myÅ›laÅ' o czymÅ› innym, gdy mnie stworzyÅ'. MusiaÅ' by? roztargniony. Chwila nieuwagi i sos siÄ™ przypaliÅ'.
~ Eric-Emmanuel Schmitt
BazillionQuotes.com
Happiness isn't about hiding from suffering, but about integrating it into the fabric of our existence.
~ Eric-Emmanuel Schmitt
BazillionQuotes.com
Je ne veux pas triompher, je veux vivre.
~ Eric-Emmanuel Schmitt
BazillionQuotes.com
To die is poignantly bitter, but the idea of having to die without having lived is unbearable.
~ Erich Fromm
BazillionQuotes.com
There is no meaning to life except the meaning man gives his life by the unfolding of his powers.
~ Erich Fromm
BazillionQuotes.com