logo

Quotes About Innocence

The trouble with adults is that they never believe kids can do something even when they have good ideas.
~ Unknown
Quelques crimes toujours précèdent les grands crimes. Quiconque a pu franchir les bornes légitimes Peut violer enfin les droits les plus sacrés; Ainsi que la vertu, le crime a ses degrés, Et jamais on n'a vu la timide innocence Passer subitement à l'extrême licence.
~ Jean Racine
Only seven or eight, and yet she knew so exactly how to be cruel and who it was safe to be cruel to. One must admire Nature..
~ Jean Rhys
Unhappily children do hurt flies
~ Jean Rhys
I don't know which is worse: to be wrongfully accused or mistakenly understood.
~ Jeanette Winterson
Analogies fail, but I am capable of behaving like an eight-armed cephalopod while protesting the innocence of my two hands on the table.
~ Jeanette Winterson
Babies are frightening -- raw tyrants whose only kingdom is their own body.
~ Jeanette Winterson
It is no use trying to assume again the state of innocence and acceptance of the animal or the child. This time it has to be conscious. To circle about in such gladness as his, is the effort of a whole lifetime.
~ Jeanette Winterson
It was a good time. To the pure all things are pure…
~ Jeanette Winterson
What could he know at two months old, head like a question mark?
~ Jeanette Winterson
He who blushes is already guilty.
~ Jean-Jacques Rousseau
Childhood has its own way of seeing, thinking, and feeling, and nothing is more foolish than to try to substitute ours for theirs.
~ Jean-Jacques Rousseau
Cuando los hombres inocentes y virtuosos gustaban de tener a los dioses por testigos de sus actos, vivían juntos en las mismas cabañas; pero en seguida se volvieron malvados, se hastiaron de esos incómodos espectadores y los relegaron dentro de templos magníficos. Finalmente los expulsaron de ellos para establecerse ellos mismos; o, al menos, los templos de los dioses no se distinguieron ya de las casas de los ciudadanos. Fue
~ Jean-Jacques Rousseau
This is how in every condition the guilty strong person saves himself at the expense of the innocent weak one...
~ Jean-Jacques Rousseau
Yo, por un cúmulo de males de todo género, había de servir de ejemplo a todo aquel que, inspirado por el solo amor del bien público y de la justicia, se atreva, escudado únicamente en su inocencia, a decir a los hombres la verdad abiertamente, sin apoyarse en las intrigas y
~ Jean-Jacques Rousseau
Respect childhood, and leave nature to act for a long time before you get involved with acting in its place.
~ Jean-Jacques Rousseau
la conscience du coupable vengerait assez l'innocent. Sa prédiction n'a pas été vaine ; elle ne cesse pas un seul jour de s'accomplir.
~ Jean-Jacques Rousseau
Je me voyais au déclin d'une vie innocente et infortunée l'âme encore pleine de sentiments vivaces et l'esprit encore orné de quelques fleurs, mais déjà flétries par la tristesse et desséchées par les ennuis. Seul et délaissé, je sentais venir le froid des premières glaces, et mon imagination tarissant ne peuplait plus ma solitude d'êtres formés selon mon cÅ"ur. Je me disais en soupirant : qu'ai-je fait ici-bas !
~ Jean-Jacques Rousseau
It is the good children, Madame, who make the most terrible revolutionaries. They say nothing, they do not hide under the table, they eat only one sweet at a time, but later on, they make Society pay dearly for it!
~ Jean-Paul Sartre
J'étais un enfant, ce monstre qu'ils fabriquent avec leurs regrets.
~ Jean-Paul Sartre
Aujourd'hui encore, je ne puis voir sans plaisir un enfant trop sérieux parler gravement, tendrement à sa mère enfant; j'aime ces douces amitiés sauvages qui naissent loin des hommes et contre eux. Je regarde longuement ces couples puérils et puis je me rappelle que je suis un homme et je détourne la tête.
~ Jean-Paul Sartre
Today's child is growing up absurd, because he lives in two worlds, and neither of them inclines him to grow up. Growing up--thatis our new work, and it is total. Mere instruction will not suffice.
~ Marshall McLuhan
It is hard work to be good when you are very little and very hungry, and have many sticks to beat you, and no mother's lips to kiss you.
~ Ouida
If you want to work for the kingdom of God, and to bring it, and enter into it, there is just one condition to be first accepted. You must enter into it as children, or not at all.
~ John Ruskin