Quotes About Isolation
It is a terrible thing to look over your shoulder when you are trying to lead -- and find no one there.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
What's a pirate minus the ship? Just a creative homeless guy.
~ Bo Burnham
BazillionQuotes.com
A career is wonderful, but you can't curl up with it on a cold night.
~ Marilyn Monroe
BazillionQuotes.com
Some of my foster families used to send me to the movies to get me out of the house and there I'd sit all day and way into the night. Up in front, there with the screen so big, a little kid all alone, and I loved it. I loved anything that moved up there and I didn't miss anything that happened and there was no popcorn either.
~ Marilyn Monroe
BazillionQuotes.com
Sometimes I've been to a party where no one spoke to me for a whole evening. The men, frightened by their wives or sweeties, would give me a wide berth. And the ladies would gang up in a corner to discuss my dangerous character.
~ Marilyn Monroe
BazillionQuotes.com
I used to think as I looked out on the Hollywood night — there must be thousands of girls sitting alone like me, dreaming of becoming a movie star. But I'm not going to worry about them. I'm dreaming the hardest.
~ Marilyn Monroe
BazillionQuotes.com
I am alone I am always alone no matter what.
~ Marilyn Monroe
BazillionQuotes.com
Email, instant messaging, and cell phones give us fabulous communication ability, but because we live and work in our own little worlds, that communication is totally disorganized.
~ Marilyn vos Savant
BazillionQuotes.com
Because, once alone, it is impossible to believe that one could ever have been otherwise. Loneliness is an absolute discovery.
~ Marilynne Robinson
BazillionQuotes.com
Because in the end you are really alone, whatever you do.
~ Marina Abramovi?
BazillionQuotes.com
I realized that this is the theme I return to constantly - I'm always trying to prove to everyone that I can go it alone, that I can survive, that I don't need anybody.
~ Marina Abramovi?
BazillionQuotes.com
Maybe that's what living in America does to you: it spreads you into far distances until you're just little bits rolling apart.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
Moving to America felt as splitting and eternal as death.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
Cavagnolo and I stepped from behind the trees and back to the clearing. Flies swarmed around us, perhaps hoping we'd also drop dead and add to the feast.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
Dado que estas experiencias de soledad, abandono y falta de valoración se registraron en centros del sistema límbico, no es nada fácil poder acceder a ellos de forma consciente, ya que es la amígdala del lado derecho la más importante en lo que se refiere al registro de recuerdos emocionales traumáticos, sobre todo cuando estos traumas han tenido lugar en etapas tempranas del desarrollo.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
Otra de las cosas que este extraordinario científico de la mente descubrió hace ya veinticinco siglos es que en la raíz de todo sufrimiento está la creencia, nuestro sentimiento de certeza, de que somos seres aislados, separados del resto del mundo.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
When I wasn't famous, I had a lot of friends, almost all of them Italian. The racism only started when I started to play football.
~ Mario Balotelli
BazillionQuotes.com
Lo que sí no es ningún tipo de diversión es la cantidad cada vez mayor de personas que han venido a morir al salón de belleza. Ya no son solamente amigos en cuyos cuerpos el mal está avanzado, sino que la mayoría son extraños que no tiene dónde irse a morir.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
Hay pocas cosas tan ensordecedoras como el silencio
~ Mario Benedetti
BazillionQuotes.com
En mi alma hay un pozo y en mi sangre hay un náufrago
~ Mario Benedetti
BazillionQuotes.com
Y padecen la más horrible variante de la soledad: la soledad del que ni siquiera se tiene a sí mismo.
~ Mario Benedetti
BazillionQuotes.com
La soledad es un estado de ánimo, pero puede convertirse en un vicio. Le confieso que, a lo largo de mis treinta y ocho años, las pocas veces que me he quedado sin soledad, la he hechado de menos. Le advierto, sin embargo, que no es ése el caso actual. Esta vez la soledad me pesa como suele pesarle el vicio al adicto.
~ Mario Benedetti
BazillionQuotes.com
Cuando uno permanece mucho tiempo solo, cuando pasan años y años sin que el diálogo vivificante y buceador lo estimule a llevar esa modesta civilización del alma que se llama lucidez hasta las zonas más intrincadas del instinto, hasta esas tierras realmente vírgenes, inexploradas, de los deseos, de los sentimientos, de las repulsiones, cuando esa soledad se convierte en rutina, uno va perdiendo inexorablemente la capacidad de sentirse sacudido, de sentirse vivir.
~ Mario Benedetti
BazillionQuotes.com
Comprendo que para algunos el ocio puede ser fatal; sé de varios jubilados que no fueron capaces de sobrevivir a esa interrupción de la rutina. Pero ésa es gente que se ha ido endureciendo, anquilosando, que virtualmente ha ido dejando de pensar por su cuenta. No creo que éste fuera mi caso. Yo pienso por mi cuenta. Pero aun pensando por mi cuenta, podría desconfiar del ocio, siempre que el ocio fuera una simple variante de la soledad;
~ Mario Benedetti
BazillionQuotes.com