logo

Quotes About Belonging

An individual may be alone in a physical sense for many years and yet he may be related to ideas, values, or at least social patterns that give him a feeling of communion and belonging. On the other hand, he may live among people and yet be overcome with an utter feeling of isolation, the outcome of which, if it transcends a certain limit, is the state of insanity which schizophrenic disturbances present.
~ Erich Fromm
Your "family of origin" (as her online therapist called them) could be toxic and strange, but they were yours: you could not escape them, for better or worse.
~ Amanda Eyre Ward
It is, in particular, important to distinguish between the inclusionary role of identity and the exclusionary force of separatism.
~ Amartya Sen
You'll never truly be happy until you've found a place that you can call your own. A place that will be in your heart.
~ Amber
Alien. An American sovereign in his probationary state.
~ Ambrose Bierce
Isn't it a characteristic of the age we live in that it has made everyone in a way a migrant and a member of a minority?
~ Amin Maalouf
But I come from no country, from no city, no tribe. I am the son of the road, my country is the caravan, my life the most unexpected of voyages.
~ Amin Maalouf
I, Hasan the son of Muhammad the weigh-master, I, Jean-Leon de Medici, circumcised at the hand of a barber and baptized at the hand of a pope, I am now called the African, but I am not from Africa, nor from Europe, nor from Arabia. I am also called the Granadan, the Fassi, the Zayyati, but I come from no country, from no city, no tribe. I am the son of the road, my country is the caravan, my life the most unexpected of voyages.
~ Amin Maalouf
L'identité ne se compartimente pas, elle ne se répartit ni par moitiés, ni par tiers, ni par plages cloisonnées.
~ Amin Maalouf
Chacune de mes appartenances me relie à un grand nombre de personnes; cependant, plus les appartenances que je prends en compte sont nombreuses, plus mon identité s'avère spécifique.
~ Amin Maalouf
Quand on ne peut plus exercer ses prérogatives de citoyen sans se référer à ses appartenances ethniques ou religieuses, c'est que la nation entière s'est engagée sur la voie de la barbarie.
~ Amin Maalouf
La langue a vocation à demeurer le pivot de l'identité culturelle, et la diversité linguistique le pivot de toute diversité.
~ Amin Maalouf
I came from here, you came from there. And now we're both sitting at the same table.
~ Amin Maalouf
Some women's arms are places of exile; others are a native land.
~ Amin Maalouf
Le rêve secret de la plupart des migrants, c'est qu'on les prenne pour des enfants du pays.
~ Amin Maalouf
A qui donc appartient le monde ? A aucune race en particulier, à aucune nation en particulier. Il appartient, plus qu'à d'autres moments de l'Histoire, à tous ceux qui veulent s'y tailler une place.Il appartient à tous ceux qui cherchent à saisir les nouvelles règles du jeu - aussi déroutante soient-elles - pour les utiliser à leur avantage.
~ Amin Maalouf
Moi, depuis l'âge de treize ans, je me suis toujours senti, partout, un invité. Souvent accueilli à bras ouverts, parfois tout juste toléré, mais nulle part habitant de plein droit. Constamment dissemblable, mal ajusté – mon nom, mon regard, mon allure, mon accent, mes appartenances réelles ou supposées. Incurablement étranger. Sur la terre natale comme plus tard sur les terres d'exil.
~ Amin Maalouf
Si nos contemporains ne sont pas encouragés à assumer leur appartenances multiples, s'ils ne peuvent concilier leur besoin d'identité avec une ouverture franche et décomplexée aux cultures différentes, s'ils se sentent contraints de choisir entre la négation de soi-même et la négation de l'autre, nous serons entrain de former des légions de fous sanguinaires, des légions d'égarés.
~ Amin Maalouf
Kendime kendim kadar yak?n hissettiÄŸim oysa sadece kitaplardan ve hayallerden bildiÄŸim bu topraklar? tan?may? öyle arzuluyordum ki!
~ Amin Maalouf
Beaucoup ont quitté leur terre natale, et beaucoup d'autres, sans l'avoir quitté ne la reconnaissent plus.
~ Amin Maalouf
On a tendance à se reconnaître d'ailleurs dans son appartenance la plus attaquée.
~ Amin Maalouf
L'homme n'appartient ni à sa langue ni à sa race : il n'appartient qu'à lui-même, car c'est un être libre, c'est un être moral. »
~ Amin Maalouf
On ne leur reprochait pas leurs opinions, leurs propos, ni leurs actes, on leur reprochait leurs origines, qu'ils n'avaient pas choisies et qu'ils ne pouvaient pas modifier.
~ Amin Maalouf
So I've become an exile without ever leaving my country.
~ Amin Maalouf