Quotes About Simplicity
Markboen tapte ikke hodet. Han fandt ikke luften usund for sig, han hadde publikum nok til sine nye klær, han savnet ikke diamanter, vin kjendte han fra bryllupet i Kana. Markboen gjorde sig ikke ondt av de herligheter han ikke fik: kunst, aviser, luksus, politik var værd nøiagtig det som menneskene vilde betale for det, ikke mere; markens grøde derimot den måtte skaffes til hvilkensomhelst pris, den var altings ophav, den eneste kilde.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
What power that girl wielded, though there was nothing striking or unusual about her - unless one considered her long braid and her common sense!
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Jeg gik Dag efter Dag i Aaserne med Æsop ved min Side og jeg ønsket intet heller end at faa vedbli at gaa der Dag efter Dag, skjønt det endnu laa Sne og bløt Sørpe over den halve Mark.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Av tre ting og ikke mere, svarer Ezra: av kornet på marken, av fisken i sjøen og av dyr og fugl i skogen. Av de tre ting. Jeg har tænkt på det. Der er nu endel som lever av penger – Nei, sa Ezra, ikke et liv! Taushet.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Kaffe av skålen, et forsvarlig smørogbrød med snedkeren, ingen unatur og kunster, det var akkurat som et lite fotfæste for hende her i denne kroken.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Edevart var alene mand om alt om bord og på land... han skulde nok ha hat nogen til å koke mat for sig; men også det fik gå som det kunde, han levet på tørmat og kaffe og klaget ikke over kostholdet.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
den brystsyke herremand foretrak denne gamle sæterhytte. Her satte han sig på træstolen og fik melk av en bolle eller rømmekolle av et trækjørel, det smakte av barndom og oprindelighet, det smakte endog damen som var fra byen og skrev på skrivemaskine og kunde fransk.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Bær kan man ikke leve av. Men det er hyggeig at de står der i marken og er venlige for øiet. Og mange gang er de også forfriskende finde når man er tørst og sulten. (En vandrer spiller med sordin)
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
I found a bench to myself and began chewing savagely at my lunch. It did me good; it had been a long time since I'd had such a well-balanced meal and I gradually became aware of the same feeling of tired peace which one feels after a long cry. My courage had now returned; it was not enough any longer to write an essay on something so elementary and simple-minded as "Crimes of the Future," which any ass could arrive at, let alone read in history books.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Smørbrød og øl, tarvelig men godt. Hør, jeg synes det skal være litt utsøkt!
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Aldeles riktig, jeg følger ikke mønstret. Jeg er tilfreds med ett mål mat om dagen, siden slikker jeg solskin. Hvorfor skal vi bli noget?
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
vi var salige som vilde dyr med hverandre. Vi lå og sov sammen i vår undergang. Når vi våknet sa vi ikke noget, vi bare reiste os og gik, når en reiste sig og gik kom den andre efter. Vi hørte sammen på en vei og gik efter hverandre.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
He was hungry, and his first thought was to collect a dozen or two gulls' eggs to make a meal. But embryo chicks were forming in all of them. So he rowed out to do some fishing and was more succesful. He lived on fish from day to day and sang and whiled the time away and ruled over the island. When it rained he too shelter beneath a splendid overhangig rock. At night he slept on a patch of grass and the sun never set.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
This grows wearisome, Allixta said. How long will she carry on? Till she gets what she wants or drops, Rune answered, the awe in his voice undisguised. My mate likes to keep things simple.
~ Kresley Cole
BazillionQuotes.com
Jock byl vmžiku u mne a vnutil mi do ztuhlých prst? jednu ze svých proslulých brandy se sodou. (Tajemství proslulých Jockových brandy se sodou spo?ívá v tom, že je dÄ›lá bez sody; je to jednoduchý trik, který si každý snadno osvojí.)
~ Kyril Bonfiglioli
BazillionQuotes.com
In this world in which we live simplicity and kindness are the only magic wands that work wonders
~ L. Frank Baum
BazillionQuotes.com
Why, when it comes to Law, I have nothing to say" answered that personage. "for laws were never meant to be understood, and it is foolish to make the attempt.
~ L. Frank Baum
BazillionQuotes.com
I believe the nicest and sweetest days are not those on which anything very splendid or wonderful or exciting happens, but just those that bring simple little pleasures, following one another softly, like pearls slipping off a string.
~ L. M. Montgomery
BazillionQuotes.com
To me there is an intimate relationship between austerity and more lush aesthetics. They're two faces of the same coin.
~ Sally Potter
BazillionQuotes.com
Don't over analyze your relationships.
~ Leo Buscaglia
BazillionQuotes.com
You don't play a game or color a picture with a child to show your superiority. Rather, you choose to limit yourself so as to facilitate and honor that relationship.
~ William P. Young
BazillionQuotes.com
All I need in a relationship is somebody to watch TV with me.
~ Jennifer Lawrence
BazillionQuotes.com
When you love something, you seek to learn its primitive form and also its concentrated form.
~ Unarine Ramaru
BazillionQuotes.com
My religion is very simple. My religion is kindness.
~ Dalai Lama XIV
BazillionQuotes.com