Quotes About Nature
Do you not see that the apple tree flowers only to die in the apple?
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Para mí los libros fueron como la misma selva en que me perdía, en que continuaba perdiéndome.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
I love the handful of the earth you are. Because of its meadows, vast as a planet, I have no other star. You are my replica of the multiplying universe.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Tu eras também uma pequena folha que tremia no meu peito. O vento da vida pôs-te ali. A princípio não te vi: não soube que ias comigo, até que as tuas raízes atravessaram o meu peito, se uniram aos fios do meu sangue, falaram pela minha boca, floresceram comigo.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Cementerios de besos, aún hay fuego en tus tumbas, aún los racimos arden picoteados de pájaros
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Now, now too, little one, you bring me honeysuckle, and even your breasts smell of it. While the sad wind goes slaughtering butterflies I love you, and my happiness bites the plum of your mouth. — Pablo Neruda, from "XIV [Every day you play with the light of the universe.]," Twenty Love Poems and a Song of Despai r, in The Poetry of Pablo Neruda , ed. Ilan Stavans (Farrar, Straus, and Giroux, 2003)
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Does the earth sing like a cricket in the music of the heavens? Canta la tierra como un grillo entre la musica celeste?
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Does autumn enter legally or is it an underground season? Entra el Otono legalmente o es una estacion clandestina?
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
I went up the stairs, I crossed the roads, trains carried me, waters brought me, and in the skin of the grapes I thought I touched you. The wood suddenly brought me your touch, the almond announced to me your secret softness, until your hands closed on my chest and there like two wings they ended their journey.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
En tu abrazo yo abrazo lo que existe, la arena, el tiempo, el árbol de la lluvia, y todo vive para que yo viva: sin ir tan lejos puedo verlo todo: veo en tu vida todo lo viviente.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Yaln?z bir yer, daha önce söz ettim bu yapayaln?z yerden, burada toprak okyanusla dolu, burada kimse yok, yaln?zca at izleri, kimse yok, yaln?zca rüzgar, kimse yok, yaln?zca denizin sular?na yaÄŸan yaÄŸmur, kimse yok, yaln?zca denizde artan yaÄŸmur.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Para que tú me oigas mis palabras se adelgazan a veces como las huellas de las gaviotas en las playas.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Veo en tu vida todo lo viviente.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Podrán cortar todas las flores, pero no podrán detener la primavera. (You can cut all the flowers, but you cannot delay springtime.)
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Body of skin, of moss, of eager and firm milk. Oh the goblets of the breast! Oh the eyes of absence! Oh the pink roses of the pubis! Oh your voice, slow and sad!
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Naiad: cut your body into turquoise pieces, they will bloom resurrected in the kitchen. This is how you become everything that lives.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Pulpos Oh pulpo, oh monje encarnizado la vibracion de tu atavio circula en la sal de la roca como un satanico desliz. Oh testimonio visceral, ramo de rayos congelados, cabeza de una monarquia de brazos y presentimientos: retrato del escalofrio, nube plural de lluvia negra.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Mas se amo os teus pés É só porque andaram Sobre a terra e sobre O vento e sobre a água, Até me encontrarem.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Rapture of the rivers, banks of thicket and fragrance, sudden boulders, burnt-out trees, and land, ample and lonely... [from Isla Negra]
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Cuando estuve por primera vez frente al océano quedé sobrecogido. Allí entre dos grandes cerros (el Huilque y el Maule) se desarrollaba la furia del gran mar. No sólo eran las inmensas olas nevadas que se levantaban a muchos metros sobre nuestras cabezas, sino un estruendo de corazón colosal, la palpitación del universo.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Como todas las cosas están llenas de mi alma emerges de las cosas, llena del alma mía. Mariposa de sueño, te pareces a mi alma, y te pareces a la palabra melancolía;
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Nosotros, los perecederos, tocamos los metales, el viento, las orillas del oceano, las piedras, sabiendo que seguiran, inmoviles o ardientes, y yo fui descubriendo, nombrando todas las cosas: fue mi destino amar y despedirme.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
You can cut all the flowers, but you cannot stop Spring from coming
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
And the verse falls to the soul like dew to the pasture
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com