Quotes About Nature
Compuestos de células vivas y en desagregación, estamos hechos de muerte.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Se eu pudesse trincar a terra toda E sentir-lhe uma paladar, Seria mais feliz um momento ... Mas eu nem sempre quero ser feliz. É preciso ser de vez em quando infeliz Para se poder ser natural...
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Uma flor acaso tem beleza? Tem beleza acaso um fruto? Não: têm cor e forma E existência apenas.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Por mim, escrevo a prosa dos meus versos E fico contente, Porque sei que compreendo a Natureza por fora; E não a compreendo por dentro Porque a Natureza não tem dentro; Senão não era a Natureza.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Eu não tenho filosofia: tenho sentidos... Se falo na Natureza não é porque saiba o que ela é, Mas porque a amo, e amo-a por isso, Porque quem ama nunca sabe o que ama Nem sabe por que ama, nem o que é amar... Amar é a eterna inocência, E a única inocência não pensar...
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Deus ao mar o perigo e o abysmo deu, Mas nelle é que espelhou o céu.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
I'm older than Time and Space, because I'm conscious. Things derive from me; the whole of Nature is the offspring of my sensations. I seek and I don't find. I want and can't have. Without me the sun rises and expires; without me the rain falls and the wind howls. It's not because of me that there are seasons, the twelve months, time's passage. Lord of the world in me which, like earthly lands, I can't take with me (...)
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Passeávamos às vezes, braço dado, sob os cedros e as olaias e nenhum de nós pensava em viver
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
I'm ignorant, like these rooftops. I've failed, like all of nature.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Thinking is still a form of acting. Only in sheer reverie, where nothing active intervenes and even our self-awareness gets stuck in the mud – only there, in this warm and damp state of non-being, can total renunciation of action be achieved. To stop trying to understand, to stop analysing… To see ourselves as we see nature, to view our impressions as we view a field – that is true wisdom.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Que importa àquele que já nada importa Que o um perca e outro vença, Se a aurora raia sempre, Se cada ano com a primavera Aparecem as folhas E com o outono cessam?
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
He was constitutionally condemned to suffer all kinds of anxieties, but fated to abandon them all. I never met a more extraordinary man. He had abdicated everything to which he was by nature destined, but not out of any kind of asceticism. Though naturally ambitious, he savored the pleasure of having no ambitions at all.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
But if God is the flowers and trees And hills and sun and moon, Then why should I call him God? I'll call him flowers and trees and hills and sun and moon.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
To observe oneself as one observes nature; to gaze on one's impressions as one would on a field — that is true wisdom.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
The vegetal academy of silences
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
If the tree is more interesting to me than the man, I'm sorrier to see the tree felled than to see the man die. There are departing sunsets that grieve me more than the deaths of children. If I'm unfeeling, it's so that I can feel.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Everything comes from humanity and humanity is always the same — changeable but incapable of perfection, vacillating but incapable of progress.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Creio no mundo como num malmequer, Porque o vejo. Mas não penso nele Porque pensar é não compreender... O Mundo não se fez para pensarmos nele (Pensar é estar doente dos olhos) Mas para olharmos para ele e estarmos de acordo... Eu não tenho filosofia: tenho sentidos... Se falo na Natureza não é porque saiba o que ela é, Mas porque a amo, e amo-a por isso, Porque quem ama nunca sabe o que ama Nem sabe por que ama, nem o que é amar...
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
And the palace perched high in the woods will be more beautiful for those who see it from the valley than for those who, imprisoned in its rooms, forget it. I take comfort in these reflections, since I can't take comfort in life.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
De rivier stroomt voort, uiteindelijk. Zonder eerste druk. En de bries die blaast, Zo vanzelfsprekend ochtendlijk, Heeft, daar ze tijd heeft, geen haast...
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
13] Incluso pensar así es actuar. Sólo en el devaneo absoluto, donde nada de lo activo interviene, donde al fin hasta nuestra consciencia de nosotros mismos se atasca en el lodo —sólo así, en ese húmedo y blando no-ser, se consigue competentemente renunciar a la acción. No querer comprender, no analizar... Verse a uno mismo como a la Naturaleza; observar sus propias impresiones como quien observa un campo —esto es la sabiduría.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
La grandeza de una bella puesta de sol me entristece con toda su hermosura. Ante ella suelo decir: el que es feliz debe sentirse contento al ver esto.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Deus ao mar o perigo e o abismo deu, Mas nele é que espelhou o céu.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Mi sono capitate solo un'intelligenza di natura lucida e una buona forza di volontà. Ma questi erano doni naturali, che la mia bassa condizione di nascita non mi poteva togliere.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com