logo

Quotes About Serendipity

they call coincidences like that? Nothing. Because things like that aren't coincidence. Especially in Ekron," Dino added, referring to their small hometown in Pennsylvania.
~ Brad Meltzer
È la misteriosa e gratuita dinamica dell'incontro a permetterci di andare avanti.
~ Susanna Tamaro
Maybe all the events of the last few months had occured for just one reason - to bring Thad and me together. Perhaps our being here on the Titanic wasn't pre-destination, but rather, destiny.
~ Suzanne Weyn (Distant Waves)
Many times you may feel the urge to sit down and start writing a screenplay but you don't really know what to write about. So you go looking for a subject. Just know that when you're looking for your subject, your subject is really looking for you. You'll find it someplace, at some time, probably when you're least expecting it. It will be yours to follow through on or not, as you choose.
~ Syd Field
Without being told, he'd ordered what I wanted. It was another of the many serendipitous things that always made me feel like we were destined to end up in the same place, together, if only we could make it that far.
~ Sylvia Day
because sometimes doing something wrong led to something so right.
~ Sylvia Day
Was this happiness? Happiness had come to him on a bare, rocky island, without any kind of warning. He hadn't done anything to bring it about. He could even make sharp-witted remarks.
~ Tarjei Vesaas
La suerte es relativa.
~ Julianna Baggott
I wanted to believe that in the end, the universe would take care of us, and we would end up exactly where we were meant to be.
~ Julianne MacLean
Personally, I believe certain things are meant to be and "coincidence" is far too casual a word for what happens to many of us.
~ Julianne MacLean
Il n'y a pas de hasard, il n'y a que des méchancetés du sort et ses perfidies, préparées de longue main, n'ont cette apparence fortuite que parce que les dessous nous en échappent.
~ Julien Green
We know that attention acts as a lightning rod. Merely by concentrating on something one causes endless analogies to collect around it, even penetrate the boundaries of the subject itself: an experience that we call coincidence, serendipity – the terminology is extensive. My experience has been that in these circular travels what is really significant surrounds a central absence, an absence that, paradoxically, is the text being written or to be written.
~ Julio Cortazar
We went around without looking for each other, but knowing we went around to find each other.
~ Julio Cortazar
Y debo decir que confío plenamente en la casualidad de haberte conocido. Que nunca intentaré olvidarte, y que si lo hiciera, no lo conseguiría.
~ Julio Cortazar
Apenas nos conocíamos y ya la vida urdía lo necesario para desencontrarnos minuciosamente.
~ Julio Cortazar
Un encuentro casual era lo menos casual en nuestras vidas
~ Julio Cortazar
Y era tan natural cruzar la calle, subir los peldaños del puente, entrar en su delgada cintura y acercarme a la Maga que sonreía sin sorpresa, convencida como yo de que un encuentro casual era lo menos casual en nuestras vidas, y que la gente que se da citas precisas es la misma que necesita papel rayado para escribirse o que aprieta desde abajo el tubo de dentífrico.
~ Julio Cortazar
Siempre he escrito sin saber demasiado por qué lo hago, movido un poco por el azar, por una serie de casualidades: las cosas me llegan como un pájaro que puede pasar por la ventana.
~ Julio Cortazar
con mi mano en tu cara, y que por un azar que no busco comprender coincide exactamente con tu boca que sonríe por debajo de la que mi mano te dibuja.
~ Julio Cortazar
Pero de tonto sólo tengo la suerte...
~ Julio Cortazar
convencida como yo de que un encuentro casual era lo menos casual en nuestras vidas
~ Julio Cortazar
Porque, sin buscarte te ando encontrando por todos lados, principalmente cuando cierro los ojos
~ Julio Cortazar
Y era tan natural cruzar la calle, subir los peldaños del puente, entrar en su delgada cintura y acercarme a la Maga que sonreía sin sorpresa, convencida como yo de que un encuentro casual era lo menos casual en nuestras vidas
~ Julio Cortazar
Y debo decir que confío plenamente en la casualidad de haberte conocido. Que nunca intentaré olvidarte, y que si lo hiciera, no lo conseguiría. Que me encanta mirarte y que te hago mío con solo verte de lejos. Que adoro tus lunares y tu pecho me parece el paraíso. Que no fuiste el amor de mi vida, ni de mis días, ni de mi momento. Pero que te quise, y que te quiero, aunque estemos destinados a no ser.
~ Julio Cortazar