logo

Quotes About Separation

separated from you. I
~ Julianne MacLean
She was backing away from him now. Don't go, was his first panicked thought. Followed by: Hurry up.
~ Julie Anne Long
I look at single people and they don't seem particularly happy as a species. My advice is marry often and live apart. Best of both worlds.
~ Julie Burchill
The New Testament authors fought, ultimately in vain, to maintain their legitimacy as Jews. Read as a Jewish book, the New Testament becomes the story of a reluctant parting—the closing arguments, the last hopes—before Christians ceased, sometimes angrily, sometimes sadly, to be a part of the Jewish people.
~ Julie Galambush
Your trying to take them away from me, and I can't let you do that.I'm not ready to let go." "Exactly what am I taking away?" "My family." "Brenna..." She wouldn't let him continue. "You are trying to take them away, aren't you? And if you succeed, what will I have left?" "Me.
~ Julie Garwood
Dear Madame Morgenstern, As absurd as it sounds, I've been thinking of you since we parted. I want to take you into my arms, tell you a million things, ask you a million questions. I want to touch your throat and unbutton the pearl button at your neck
~ Julie Orringer
Like the muscles knew from the beginning that it would end with this, this inevitable falling apart... It's sad, but a relief as well to know that two things so closely bound together can separate with so little violence, leaving smooth surfaces instead of bloody shreds.
~ Julie Powell
We can't stick together if we're going to different places," CeeCee said.
~ Julie Schumacher
Things we could not tell each other with the width of the Atlantic between us we communicated from heart to heart in those imaginary conversations.
~ Julien Green
Sé todo eso, pero para amar no es necesario el matrimonio. Tampoco es necesario estar siempre juntos. El verdadero amor lo soporta todo: el alejamiento, las separaciones, la soledad e incluso la muerte.
~ Juliette Benzoni
I love you because you are not mine, because you are from the other side, from there where you invite me to jump and I cannot make the jump, because in the deepest moment of possession you are not in me, I cannot reach you, I cannot get beyond your body...
~ Julio Cortazar
Y mirá que apenas nos conocíamos y ya la vida urdía lo necesario para desencontrarnos minuciosamente.
~ Julio Cortazar
Amor mío, no te quiero por vos ni por mí ni por los dos juntos, no te quiero porque la sangre me llame a quererte, te quiero porque no sos mía, porque estás del otro lado, ahí donde me invitás a saltar y no puedo dar el salto, porque en lo más profundo de la posesión no estás en mí, no te alcanzo, no paso de tu cuerpo, de tu risa
~ Julio Cortazar
Nunca te llevé a que madame Leonie te mirara la palma de la mano, a lo mejor tuve miedo de que leyera en tu mano alguna verdad sobre mí, porque fuiste siempre un espejo terrible, una espantosa máquina de repeticiones, y lo que llamamos amarnos fue quizá que yo estaba de pie delante de vos, con una flor amarilla en la mano, y vos sostenías dos velas verdes y el tiempo soplaba contra nuestras caras una lenta lluvia de renuncias y despedidas y tickets de metro.
~ Julio Cortazar
Apenas nos conocíamos y ya la vida urdía lo necesario para desencontrarnos minuciosamente.
~ Julio Cortazar
No puede ser que nos separemos así, antes de habernos encontrado.
~ Julio Cortazar
Allí donde esté tiene pelo ardiendo como una torre y me quema desde lejos , me hace pedazos nada más que con su ausencia.
~ Julio Cortazar
Al despedirnos éramos como dos chicos que se han hecho estrepitosamente amigos en una fiesta de cumpleaños y se siguen mirando mientras los padres los tiran de la mano y los arrastran, y es un dolor dulce y una esperanza, y se sabe que uno se llama Tony y la otra Lulú, y basta para que el corazón sea como una frutilla, y...
~ Julio Cortazar
As far apart from you as one eye from the other, out of this affliction I've taken on will be born the gaze that deserves you at last. — Julio Cortazar, "If I'm To Live," Save Twilight: Selected Poems . (City Lights Publishers; 2nd Printing edition January 1, 2001) Originally published October 12th 1980.
~ Julio Cortazar
Yo tuve un hermano no nos vimos nunca pero no importaba. Yo tuve un hermano que iba por los montes mientras yo dormía. Lo quise a mi modo le tomé su voz libre como el agua. Camine de a ratos cerca de su sombra no nos vimos nunca pero no importaba. Mi hermano despierto mientras yo dormía. Mi hermano mostrándome detrás de la noche su estrella elegida.
~ Julio Cortazar
Y mira que apenas nos conocíamos y ya la vida urdía lo necesario para desencontrarnos minuciosamente.
~ Julio Cortazar
Oriunde s-ar afla, pletele-i inflacarate ca un turn ma ard din departare, ma distruge cu absenta ei.
~ Julio Cortazar
Entre la Maga y yo crece un cañaveral de palabras, apenas nos separan unas horas y unas cuadras y ya mi pena se llama pena, mi amor se llama mi amor...
~ Julio Cortazar
Te obstinas en separar lo inseparable –dijo Tell–. ¿No sabías que son Némesis, no los has visto nunca? Son siempre el mismo tranvía, cualqueir diferencia se anula apenas se sube, no importa la línea, la ciudad, el continente, la cara del guarda. Por eso cada vez hay menos –dijo brillamentemente Tell–, los hombres se han dado cuenta y los están matando, son los últimos dragones, las últimas gorgonas.
~ Julio Cortazar