logo

Quotes About Passion

It takes courage to care. It takes passion to stand up for someone or something you believe in and care about.
~ Maria Shriver
Acts committed in the heat of passion as much as acts of heartfelt compassion have the power to disenchant
~ Maria Tatar
When you stop having dreams and ideals - well, you might as well stop altogether.
~ Marian Anderson
Bear," she cried. "I love you. Pull my head off.
~ Marian Engel
Hobbies are apt to run away with us, you know; it doesn't do to be run away with. We must keep the reins.
~ Unknown
Não sei o que sou, nem o que faço, nem o que quero; estou despedaçada por mil sentimentos contrários. Pode imaginar-se estado mais deplorável? Amo-te de tal maneira que nem ouso sequer desejar que venhas a ser perturbado por igual arrebatamento. Matar-me-ia ou, se não o fizesse, morreria desesperada, viesse a ter a certeza que nunca mais tinhas descanso, que tudo te era odioso, e a tua vida não era mais que perturbação, desespero e pranto.
~ Unknown
Atormentaste-me com a tua insistência, transtornaste-me com o teu ardor, encantaste-me com a tua delicadeza, confiei nas tuas juras, seduziu-me a minha inclinação violenta, e o que se seguiu a tão agradável e feliz começo não são mais que suspiros, lágrimas e uma tristíssima morte que julgo sem remédio. É certo que tive, ao amar-te, alegrias surpreendentes, mas custam-me agora os maiores tormentos: são extremas todas as emoções que me causas.
~ Unknown
Ezerszer jobban szeretlek, mint az életemet, ezerszer jobban, mint magam is képzelem.
~ Unknown
Lehet, hogy valaha szebb n?re bukkansz nálam – bár hajdan azt hajtogattad, én se vagyok éppen rút! –, de senki szívében nem találsz majd akkora szenvedélyt, mint az enyémben. Azt hiszed, számít más? Semmi, csak ez.
~ Unknown
Micsoda vak ösztön, micsoda kegyetlen végzet rendelkezik velünk, és sodor éppen azoknak az útjába, akik szíve másért dobogna inkább?
~ Unknown
Mért nem lehetek én is szüntelenül teveled?
~ Unknown
Ó, mit tudom én, mi van velem, mit csinálok, mit óhajt a szívem, ezer különféle indulat tépi szerteszét!
~ Unknown
Tão deslumbrada fiquei com os teus cuidados, que bem ingrata seria se não te quisesse com desvario.
~ Unknown
Nem tagadom, amíg boldogított szerelmed, lélegzet-elállító gyönyör?ség jutott osztályrészemül, de most sosem ismert kínokkal fizetek meg értük, s ami hömpölyg? indulatot csak felkorbácsoltál szívemben, az mind túlcsap minden ismert mértéken és határon.
~ Unknown
Life without a taste of irrational, of crazy, is a boring book.
~ Unknown
Love – are you still excited by a coat you wear every day? Love is not a coat – I was told in reply…
~ Unknown
I burned too bright. I saw too much.
~ Unknown
The way I choose to show my feelings is through my songs.
~ Marianne Faithfull
So he who strongly feels, behaves.
~ Marianne Moore
La revolución es el huracán, y el hombre que se entrega a ella no es ya el hombre, es la miserable hoja seca arrebatada por el vendaval…
~ Mariano Azuela
Qué hermosa es la revolución, aun en su misma barbarie!
~ Mariano Azuela
Que cuál es el secreto de la perseverancia? —El Amor. Enamórate y no "le" dejarás»[8]. Porque el amor es más fuerte que la muerte.
~ Unknown
Pondus meum amor meus": mi amor es mi peso, decía san Agustín, refiriéndose, no al hecho evidente de que a veces amar sea costoso, sino a que el amor que llevamos en el corazón es lo que nos mueve, lo que nos lleva a todas partes. "Eo feror, quocumque feror", allí donde voy, es él que me lleva. Pensemos, cada una y cada uno, ¿cuál es el amor que me lleva a todas partes?»[5]. Poco
~ Unknown
Let me be mad, then, by all means! mad with the madness of Absinthe, the wildest, most luxurious madness in the world! Vive la folie! Vive l'amour! Vive l'animalisme! Vive le Diable!
~ Marie Corelli