Quotes About Passion
I can paint that fucking cave.
~ Kim Stanley Robinson
BazillionQuotes.com
Scared of her, solicitous of her, in love with her—she had seen all that. And shouting at her furiously for some small treachery, or for nothing at all; she had certainly seen that too. Because he had loved her.
~ Kim Stanley Robinson
BazillionQuotes.com
Luông mang bên mình khát khao khám phá, tìm hi?u, th? hi?n trong t?ng công vi?c
~ Kim Woo-Choong
BazillionQuotes.com
Do it for joy and you can do it forever
~ King, Stephen
BazillionQuotes.com
Yes. Your attitude measures up to the two requirements of love. You want to go to bed with her and can't, and you don't know her very well. Ignorance of the other person topped up with deprivation, Jim. You fit the formula all right, and what's more you want to go on fitting it. The old hopeless passion, isn't it?
~ Kingsley Amis
BazillionQuotes.com
My friend Eileen once said about Tom 'I'd kick him out of bed - to fuck him on the floor.
~ Kirk Read
BazillionQuotes.com
the kiss and the bite are such close cousins that in the heat of love they are too readily confounded
~ Kleist Heinrich Von
BazillionQuotes.com
Takva je ljubav. Ona može da uništi ?oveka, i nanovo ga podigne i preporodi. Danas može da voli mene, sutra tebe, a ve? sutra uve?e nekog stranca, toliko je nestalna. Ali može i da bude ?vrsta kao nesalomljiv pe?at, može neugasivo da plamti do samrtnog ?asa.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Slik var kjærligheten. Den kunde ruinere sin mand, gjenreise ham og brændemeærke ham igjen; den kunde elske mig idag, dig imorgen og ham imorgen nat, så ubestandig var den. Men den kunde også holde fast som et ubrytelig segl og blusse like uutslukelig til dødens stund, for så evig var den.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Man sværmer om sommeren, så holder man op for den gang. Men nogen sværmer hele sitt liv og står ikke til å forandre.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Young hearts have their unfathomable depths.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Engang kom han med skjorten åpen og han var tykt lodden på brystet. Det er som en eng å lægge sig i! tænkte jeg, for jeg var så ung. Jeg kysset ham nogen ganger, det er på det jeg vet at jeg aldrig har oplevet noget lignende.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Ak, kjærligheten den gjør menneskehjærtet til en sophave, en frodig og uforskammet have hvori står hemmelighetsfuld og fræk sop.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Og jeg var så kjær i ham, å hele verden blev borte når han kom. Jeg husker en mand som kunde komme gående! Han hadde fuldskjæg, han var som et dyr, han stanset iblandt og holdt den ene fot oppe og lyttet, så gik han videre. Han brukte også skindklær.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
I have no murders to tell about, but I have joys and sufferings and love. And love is every bit as violent and dangerous as murder.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Åh, kjærligheten den er en sommernatt med stjerner på himmelen
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Y el amor fue el origen del mundo, el maestro del mundo. Mas todos sus caminos están llenos de flores y de sangre, de sangre y de flores.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Når De kommer gående da ulmer synden som mørkerøde roser i mig.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Vi blev vel som to gale tilslut, så deilig var han. Jeg stod og bakte småkaker en dag, så kom han utenfor vinduet og så ind. Jeg hadde rørt ved den bløte deig så længe og rullet den lang og skåret den i stykker med kniv; nu sa jeg til ham og viste ham kniven: Var det ikke bedst om vi begge døde? Jo, svarte han, kom med mig til hytten så skal vi gjøre det!
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Ho jeg har visst alt faat Vaaren i mig, jeg bruker min Qvind som en gale, Fan steike mig, og æter langt bedre end på længe!(1912, brev til J.M. Køhler Olsen i Bergen)
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Jaja, sa Edevart og nikket, jeg forstår at du er kjær i hende. Jeg må vel være, svarte August. Når jeg ser hende om morgningen så går jeg som i en skodde til middags, jeg spiser kveldsgrøten og tror det er kjøt. Fan forstår det! Sa August.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
A creature of fire she was, a daughter of nature. And her inmost being re-echoed still to the strains of a ravishing waltz.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Det var en glad Dag før ham, han hadde ikke rikere Glæder end naar han kunde gjøre godt på denne Maate og hævde Lærdommens og Bokens Overlegenhet, det var hans Levebrød og hans Lidenskap. En Lidenskap skal Mennesket ha, somme trodser Ild og Vand for at faa bøie Verber.
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com
Ne iÅŸti bu! Bir beygir gibi, ha babam, kendimi zorlam??, gece gündüz, gözlerim önüme ak?ncaya kadar okumuÅŸ, çal??m??, beynimdeki zekay? açl?klara ak?tm??t?m!
~ Knut Hamsun
BazillionQuotes.com