Quotes About Language
You want undergraduates who can write, think, and read? Stop pretending that writing can be taught across the curriculum by geologists and physicists who wouldn't recognize a dependent clause if it bit them on the ass.
~ Julie Schumacher
BazillionQuotes.com
Dean Philip Hinckler was prone to semi-sentences that expired, half-finished, in rhetorical cul-de-sacs.
~ Julie Schumacher
BazillionQuotes.com
In the second place, we are women, we belong to the constructive sex, whose whole instinct is to reserve and to foster life, to build homes in every land. In the hands of women, of wives and mothers, and I will even dare to say of sisters, daughters and spinster aunts, the health and happiness of mankind very largely is laid. Those two things, the unity of the land, the unity of our common womanhood, speak a universal language.
~ Julie Summers
BazillionQuotes.com
Tout ce qu'on introduit dans un roman devient signe.
~ Julien Gracq
BazillionQuotes.com
The language of lists is not symbolic; it is an enumeration given meaning only if one recognizes it as the accoutrements of the subject.
~ Juliet Mitchell
BazillionQuotes.com
I hope to have more time to think, to look at the sky, dealing with less crisis management, to learn another language, to travel.
~ Juliet Stevenson
BazillionQuotes.com
Wordplay hides a key to reality that the dictionary tries in vain to lock inside every free word.
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
En suma, desde pequeño, mi relación con las palabras, con la escritura, no se diferencia de mi relación con el mundo en general. Yo parezco haber nacido para no aceptar las cosas tal como me son dadas.
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
El recuerdo es el idioma de los sentimientos
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
Las palabras nunca alcanzan cuando lo que hay que decir desborda el alma
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
Pero yo te miro de frente porque no te juzgo. No te mato a ti sino a tus actos, al eco de tus actos, su resonar lejano en las costas griegas. Se habla ya tanto de ti que eres como una vasta nube de palabras, un juego de espejos, una reiteración de fábula inasible. Tal es al menos el lenguaje de mis retóricos.
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
Lo había dicho sin pensarlo, es decir que estaba más que pensado, venía de un territorio donde las palabras eran como los locos en la clínica, entes amenazadores o absurdos viviendo una vida propia y aislada, saltando de golpe sin que nada pudiera atajarlos.
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
Ésas son las comunicaciones verdaderas, los avisos debajo de la piel. Y para eso no hay diccionario, che.»
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
lenguaje e invención son enemigos fraternales y de esa lucha nace la literatura
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
Porque en realidad él no le podía contar nada a Traveler. Si empezaba a tirar del ovillo iba a salir una hebra de lana, metros de lana, lanada, lanagnórisis, lanatúrner, lannapurna, lanatomía, lanata, lanatalidad, lanacionalidad, lanaturalidad, la lana hasta lanáusea pero nunca el ovillo.
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
Kinder sollen nur reden, wenn die Hühner pissen.
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
Mas tudo num plano me-ta-fí-sico. Já que Horácio, as palavras... Quer dizer que as palavras, para Horácio... (uma questão já muito remoída em vários momentos de insônia).
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
Nunca habían hablado con esa voz, nunca se habían callado así.
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
el beduino poligloto, el intérprete transhumante.
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
Six months ago. Six, sax, sex.
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
Cada vez iré sintiendo menos y recordando más, pero qué es el recuerdo sino el idioma de los sentimientos, un diccionario de caras y días y perfumes que vuelven como los verbos y los adjetivos en el discurso
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
No hay sustancias más letales que esas que se cuelan por cualquier parte, que se respiran sin saberlo, en las palabras o en el amor o en la amistad.
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
When you hear a Spanish cook describe a paella or a cake, you realize she's using a much richer repertoire of adjectives than what one of us would use to characterize a book or an important experience.
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
Tu sèmes des syllabes pour récolter des étoiles
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com