Quotes About Acceptance
Old age is the verdict of life.
~ Amelia Barr
BazillionQuotes.com
Because I have loved life, I shall have no sorrow to die.
~ Amelia Burr
BazillionQuotes.com
The inevitable has always found me ready and hopeful.
~ AMELIA E. BARR
BazillionQuotes.com
If your time ain't come not even a doctor can kill you.
~ American Proverb
BazillionQuotes.com
How a mother comes to love her child, her caring at all for this thing that's made her heavy, lopsided and slow, this thing that made her wish she were dead … that's the miracle.
~ Ami McKay
BazillionQuotes.com
Lorsque l'esprit des hommes te paraîtra étroit, dis-toi que la terre de Dieu est vaste, et vastes Ses mains et Son coeur. N'hésite jamais à t'éloigner, au delà de toutes les mers, au-delà de toutes les frontières, de toutes les patries, de toutes les croyances
~ Amin Maalouf
BazillionQuotes.com
C'est notre regard qui enferme souvent les autres dans leurs plus étroites appartenances, et c'est notre regard aussi qui peut les libérer.
~ Amin Maalouf
BazillionQuotes.com
oui, à chaque pas dans la vie, on rencontre une déception, une désillusion, une humiliation.
~ Amin Maalouf
BazillionQuotes.com
Il ne sert à rien de regretter sa jeunesse, Ni de maudire la vieillesse, Ni d'avoir peur de la mort, Ta vie, c'est la journée que tu es en train de vivre, Rien d'autre. Alors divertis-toi, sois heureux, Et sois prêt à partir. (p.424)
~ Amin Maalouf
BazillionQuotes.com
Peut-être faudra-t-il que quelqu'un ose leur apprendre à regarder la défaite dans les yeux, ose leur expliquer que pour se relever il faut d'abord admettre qu'on est à terre. Peut-être faudra-t-il que quelqu'un leur dise la vérité un jour.
~ Amin Maalouf
BazillionQuotes.com
Ceux qui ne pourront pas assumer leur propre diversité se retrouveront parfois parmi les plus virulents des tueurs identitaires, s'acharnant sur ceux qui représentent cette part d'eux-mêmes qu'ils voudraient faire oublier. Une "haine de soi" dont on a vu de nombreux exemples à travers l'Histoire...
~ Amin Maalouf
BazillionQuotes.com
Some women's arms are places of exile; others are a native land.
~ Amin Maalouf
BazillionQuotes.com
Le rêve secret de la plupart des migrants, c'est qu'on les prenne pour des enfants du pays.
~ Amin Maalouf
BazillionQuotes.com
Wherever you are , some will want to ask questions about your skin or your prayers. Beware of gratifying their instincts, my son, beware of bending before the multitude! Muslim, Jew or Christian, they must take you as you are, or lose you. When men's minds seem narrow to you, tell yourself that the land of God is broad; broad His hands and broad His heart. Never hesitate to go far away, beyond all seas, all frontiers, all countries, all beliefs.' (p.360)
~ Amin Maalouf
BazillionQuotes.com
Moi, depuis l'âge de treize ans, je me suis toujours senti, partout, un invité. Souvent accueilli à bras ouverts, parfois tout juste toléré, mais nulle part habitant de plein droit. Constamment dissemblable, mal ajusté – mon nom, mon regard, mon allure, mon accent, mes appartenances réelles ou supposées. Incurablement étranger. Sur la terre natale comme plus tard sur les terres d'exil.
~ Amin Maalouf
BazillionQuotes.com
Si nos contemporains ne sont pas encouragés à assumer leur appartenances multiples, s'ils ne peuvent concilier leur besoin d'identité avec une ouverture franche et décomplexée aux cultures différentes, s'ils se sentent contraints de choisir entre la négation de soi-même et la négation de l'autre, nous serons entrain de former des légions de fous sanguinaires, des légions d'égarés.
~ Amin Maalouf
BazillionQuotes.com
On a tendance à se reconnaître d'ailleurs dans son appartenance la plus attaquée.
~ Amin Maalouf
BazillionQuotes.com
I had to await my first white hairs, my first regrets, before becoming convinced that every man, including my father, had the right to take the wrong road if he believed he was pursuing happiness. From that time I began to cherish his erring ways, just as I hope that you will cherish mine, my son. I wish that you too will sometimes get lost in your turn. And I hope that, like him, you will love to the point of tyranny, and that you will long remain receptive to the noble temptations of life.
~ Amin Maalouf
BazillionQuotes.com
Never hesitate to go far away, beyond all seas, all frontiers, all countries, all beliefs.
~ Amin Maalouf
BazillionQuotes.com
It was the way people thought: what you couldn't do anything about you learned to accept.
~ Aminatta Forna
BazillionQuotes.com
Blaming none, disrespecting nothing is the doorway to Unity Consciousness.
~ Amit Ray
BazillionQuotes.com
Do not acept whatever comes. Do not accept whatever goes. You have infinite power. Exercise your choice.
~ Amit Ray
BazillionQuotes.com
Everyone is hard to love, if you do it for long enough.
~ Amity Gaige
BazillionQuotes.com
She had not wanted him to but had let him have his way because ever since she was a child she had generally yielded before anyone with strong willpower, especially if it was a man, not because she was naturally submissive, but because strong male willpower gave her a feeling of safety and trust, together with acceptance and a desire to give in.
~ Amos Oz
BazillionQuotes.com