logo

Quotes About Relationships

Believe me, only vulgar creatures actually do deceive their husbands.
~ Fernando Pessoa
To love is to tire of being alone; it is therefore a cowardice, a betrayal of ourselves. (It's exceedingly important that we not love).
~ Fernando Pessoa
We never love anyone. What we love is the idea we have of someone. It's our own concept – our own selves – that we love. This is true in the whole gamut of love. In sexual love we seek our own pleasure via another body. In non-sexual love, we seek our own pleasure via our own idea. The masturbator may be abject, but in point of fact he's the perfect logical expression of the lover. He's the only one who doesn't feign and doesn't fool himself.
~ Fernando Pessoa
Lacking the ability to love, we grow weary, even before they are spoken, of the words we would have to say in order to be loved.
~ Fernando Pessoa
Amar es la eterna inocencia. Y la única inocencia es no pensar.
~ Fernando Pessoa
Amar é maçador, mas é talvez preferível a não amar.
~ Fernando Pessoa
We never love someone. We just love the idea we have of someone. It's a concept of ours - summing up, ourselves - that we love.
~ Fernando Pessoa
Necesitar el dominio sobre los demás es necesitar de los demás. El jefe es un subalterno.
~ Fernando Pessoa
To need to dominate others is to need others. The commander is dependent.
~ Fernando Pessoa
amar é cansar-se de estar só: uma cobardia.
~ Fernando Pessoa
No solo quien nos odia o nos envidia nos limita y oprime; quien nos ama no menos nos limita.
~ Fernando Pessoa
Colaborar, relacionarse, hacer cosas con otros es un impulso metafísicamente enfermizo. El alma que es dada al individuo no debe prestarse a sus relaciones con los demás. El hecho divino de existir no debe ser entregado al hecho satánico de coexistir.
~ Fernando Pessoa
Solitude devastates me, company oppresses me.
~ Fernando Pessoa
Necesitar el dominio sobre los demás es necesitar de los demás.
~ Fernando Pessoa
The repression of love sheds much more light on its nature than does the actual experience of it. Virginity can be a key to profound understanding.
~ Fernando Pessoa
La vida es, en fin, para los indefinidos; sólo pueden convivir quienes nunca se definen, y son nadie los unos para los otros.
~ Fernando Pessoa
Teu vestido porque é teu, Não é de cetim nem chita. É de sermos tu e eu E de tu seres bonita.
~ Fernando Pessoa
Compreender um ao outro É um jogo complicado. Pois quem engana não sabe Se não estava enganado.
~ Fernando Pessoa
El amor no es una condecoración, capitán. No siempre se concede al mérito o a la virtud.
~ Fernando Savater
El amor sin ternura es puro afán de dominio y de autoafirmación hasta lo destructivo. La ternura sin amor es sensiblería blanda incapaz de crear nada.
~ Fernando Savater
El amor no es una condecoración, capitán. No siempre se concede al mérito o a la virtud. Para
~ Fernando Savater
O sea que él debe seguir siendo él y tú tienes que seguir siendo tú.
~ Fernando Savater
If you're not happy, you can't transfer any happiness to anyone else.
~ Ferran Adria
la mafia […] mostra, allo stato puro, la natura dei rapporti sociali
~ Ferraris Maurizio