logo

Quotes About Hope

no va a ser una vida fácil. Pero es una vida nueva
~ Clarice Lispector
Ela acreditava em anjo e, porque acreditava, eles existiam" (A Hora da Estrela)
~ Clarice Lispector
Quanto mais precisarmos, mais Deus existe. Quanto mais pudermos, mais Deus teremos.
~ Clarice Lispector
Pues prescidir de la esperanza significa que tengo que pasar a vivir y no solo a prometerme la vida. Y este es el mayor miedo que puedo tener.
~ Clarice Lispector
From my own flaw I had created a future good.
~ Clarice Lispector
For the present has no hope, and the present has no future: the future will be exactly once again present.
~ Clarice Lispector
Hope is a child not yet born, only promised, and that bruises.
~ Clarice Lispector
Lo que yo era antes no era bueno para mí. Pero de ese no-bueno yo había organizado lo mejor: la esperanza. De mi propio mal había creado un bien futuro. El miedo ahora ¿es que mi nuevo modo carezca de sentido? Pero ¿por qué no me dejo guiar por lo que vaya ocurriendo? Tendré que correr el sagrado riesgo del azar. Y sustituiré el destino por la probabilidad.
~ Clarice Lispector
The more we need, the more God exists.
~ Clarice Lispector
I was being carried off by the demonic. For the inexpressive is diabolic. A person who isn't committed to hope lives the demonic. A person who has the courage to cast off feelings discovers the ample life of an extremely busy silence, the same that exists in the cockroach, the same in the stars, the same in the self — the demonic precedes the human. And the person who sees that presentness burns as if seeing the God. Prehuman divine life is of a presentness that burns.
~ Clarice Lispector
Ainda bem que sempre existe outro dia. E outros sonhos. E outros risos. E outras pessoas. E outras coisas.
~ Clarice Lispector
E que seria a mesma em mim! se eu tivesse coragem de abandonar... de abandonar meus sentimentos? Se eu tivesse coragem de abandonar a esperança.
~ Clarice Lispector
This savings gave her a little security since you can't fall farther than the ground.
~ Clarice Lispector
Pois a actualidade não tem esperança, e a actualidade não tem futuro: o futuro será exactamente de novo uma actualidade.
~ Clarice Lispector
Aunque nunca más fuera a sentir la grave y suave fuerza de existir y amar, como ahora, de ahí en adelante ya sabía por qué cosa esperar, esperar la vida entera como si fuera necesario...
~ Clarice Lispector
I said to a friend: -- Like has always asked too much of me. She replied: -- But don't forget that you also ask too much of life.
~ Clarice Lispector
Realidad? Te espero. Es allí donde voy.
~ Clarice Lispector
Vê, meu amor, vê como por medo já estou organizando, vê como ainda não consigo mexer nesses elementos primários do laboratório sem logo querer organizar a esperança. (...) É uma metamorfose em que perco tudo o k tinha, e o que eu tinha era eu - só tenho o k sou. E agora o que sou? Sou: estar de pé diante de um susto. (...) Não entendo e tenho medo de entender, o material do mundo me assusta, com os seus planetas e baratas.
~ Clarice Lispector
Don't you remember you once told me: 'today's pain will be your joy tomorrow; there is nothing that escapes transfiguration.' Don't you remember? Maybe it wasn't exactly like that...
~ Clarice Lispector
Esperar menos não significa desistir. Antes se surpreender, do que se decepcionar.
~ Clarice Lispector
Hope was my greatest sin. — Clarice Lispector, from "The Disasters of Sofia," The Complete Stories (New Directions, 2015)
~ Clarice Lispector
Since the state of grace exists permanently: we are always saved. All the world is in a state of grace.
~ Clarice Lispector
la esperanza no existe, porque ella no es ya un futuro aplazado, es hoy.
~ Clarice Lispector
La actitud debe ser: no se pierde por esperar, no se pierde por no entender.
~ Clarice Lispector