logo

Quotes About Self-awareness

Nadie es la víctima de nadie, sino de sí mismo
~ Amelie Nothomb
How good it felt to exist without pride or ambition. To live in hibernation.
~ Amelie Nothomb
No sabemos nada de nosotros mismos
~ Amelie Nothomb
Birinin düÅŸüÅŸünden memnuniyet duymad?kça hala aynaya bakabiliyorsunuz demektir. BaÅŸka birinin vasatl???ndan zevk almak, vasatl???n zirvesidir.
~ Amelie Nothomb
Se sentir plus intelligent qu'autrui est toujours le signe d'une déficience.
~ Amelie Nothomb
Je suis monstrueusement gentil, tellement gentil que si je me rencontrais, je vomirais
~ Amelie Nothomb
Les choses à ne pas dire ne sont pas forcément les choses sales, au contraire. Il faut toujours raconter des saletés qu'on a en soi : c'est sain, c'est gai, c'est tonique. Non, les choses à ne pas dire sont d'un autre ordre – et ne vous attendez pas à ce que je vous l'explique, puisque ce sont précisément des choses à ne pas dire.
~ Amelie Nothomb
Cuando uno está destinado a ser culpable, no necesita tener nada que reprocharse. La culpabilidad se abrirá paso de la forma que sea.
~ Amelie Nothomb
Niets weet een mens over zichzelf. Je denkt dat het went om jezelf te zijn, maar het tegendeel is waar. Met de jaren begrijp je steeds minder wie die iemand is namens wie je spreekt en handelt.
~ Amelie Nothomb
La gêne est un étrange défaut du centre de gravité : n'est capable de l'éprouver qu'une personne dont le noyau est demeuré flottant. Les êtres solidement centrés ne comprennent pas de quoi il s'agit. La gêne suppose une hypertrophie de la perception de l'autre, d'où la politesse des gens gênés, qui ne vivent qu'en fonction d'autrui.
~ Amelie Nothomb
In actual fact, creatures like Sabine and myself were the guilty ones: rather than approaching their kin and comforting one another, they loved beyond their means - they needed individuals a thousand miles from their own complexes, they needed Christas, radiant and seductive personalities. And then they were astonished that their friendships turned out badly, as though anything like that could possibly work, a panther with a mouse, a shark with a sardine.
~ Amelie Nothomb
Pour vivre, il faut être capable de ne plus mettre sur le même plan, au-dessus de soi, la maman et le plafond. Il faut refuser l'un des deux pour choisir de s'intéresser soit à la maman soit au plafond. Le seul mauvais choix est l'absence de choix.
~ Amelie Nothomb
Comment ai-je pu choisir d'être moi ? Pour la raison qui préside l'immense majorité des choix : par l'inconscience. Si on se rendait compte, on ne choisirait pas de vivre.
~ Amelie Nothomb
Je n'aurais jamais cru que vous souffriez de votre aspect. - Je n'en souffre pas. La souffrance est pour les autres, pour ceux qui me voient. Moi, je ne me vois pas. Je ne me regarde jamais dans les miroirs. Je souffrirais si j'avais choisi une autre vie; pour la vie que je mène, ce corps me convient.
~ Amelie Nothomb
Se délecter de la médiocrité d'autrui reste le comble de la médiocrité
~ Amelie Nothomb
And yet, I have not wronged you, have I? Indeed if there is anyone I may have sinned against, it is me. That desiring you as I do, needing you as I do, I still let you go.
~ Ama Ata Aidoo
My mother took me to a psychiatrist when I was fifteen because she thought I was a latent homosexual. There was nothing latent about it.
~ Amanda Bearse
There is always the risk of being over-confident when you are preparing to face a weaker player.
~ Viswanathan Anand
As you grow older, your body does become weaker, but your mind becomes stronger. You understand and accept yourself.
~ Milind Soman
I'm a useless guitar-player. When I put myself in a band I immediately became its weakest part. I was like my forehand volley at tennis.
~ Mats Wilander
Growth begins when we begin to accept our own weakness.
~ Jean Vanier
Strength comes in so many forms. Not just the physical strength, but to understand the emotional strength. To have emotional vulnerability, to show that's not a weakness.
~ Cory Barlog
I always try to see my weakness, work on it, to be better as a person and a player, everything.
~ Mohamed Salah
We often refer to loneliness as something negative. And we look at it as a weakness.
~ Jay Shetty