logo

Quotes About Self-awareness

Eve can't, doesn't know how, doesn't have the material to be Eve outside of Adam. Her evil and her good are evil and good according to Adam. Eve is Adam as a woman. And the divine work was so successful that she herself, in herself, doesn't know what she is, she has pliable features, she doesn't possess her own language, she doesn't have a spirit or logic of her own, she loses her shape easily.
~ Elena Ferrante
Ebbi l'impressione che si dibattesse per trovare, dall'interno della gabbia in cui si era chiusa, un modo d'essere tutto suo che però le restava oscuro.
~ Elena Ferrante
no siento ninguna comprensión por la que yo era entonces.
~ Elena Ferrante
Yes, yes, resign yourself to what you are, each on his own path.
~ Elena Ferrante
and compare it with mine and feel—I hoped—in the lead. Luckily I sensed that she would never do it and that I would only have stupidly exposed myself. I remained silent, as she did.
~ Elena Ferrante
What was I like, really?
~ Elena Ferrante
Eine Gemeinschaft, die es normal findet, so viel weibliche Intelligenz mit der Sorge um Kinder und Haushalt zu ersticken, schadet sich selbst und merkt es nicht mal.
~ Elena Ferrante
he must have read in my face that it was a happy moment. For months I had been grinding away, feeling alone, ugly.
~ Elena Ferrante
No quiero ser así, me decía, especialmente en el duermevela; sin embargo, esa era yo, y percatarme de que no conseguía manifestarme más que de ese modo —áspera, criticona— me impulsaba a veces no a corregirme, sino, con un placer perverso, a ser peor.
~ Elena Ferrante
Recordaba un tono despreciativo que yo había adoptado, ciertos fragmentos de la charla con la que había tratado de impresionar, y me entraba una sensación de frío y náuseas, quería echarme de mí misma, como si fuera a vomitarme.
~ Elena Ferrante
Mi dicevo che la maturità consisteva nell'accettare la piega che aveva preso l'esistenza senza agitarsi troppo, tracciare un solco tra prassi quotidiana e acquisizioni teoriche, imparare a vedersi, a conoscersi in attesa di grandi cambiamenti.
~ Elena Ferrante
sigue intrigando la forma en que nuestro cerebro elabora estrategias y las despliega sin revelárselas a sí mismo. Decir que se trata de actos inconscientes me parece impreciso, quizá incluso hipócrita. Yo sabía muy bien que quería a toda costa regresar enseguida a Milán, lo sabía con todo mi ser, pero no me lo decía.
~ Elena Ferrante
Uma comunidade que acha natural sufocar com o cuidado dos filhos e da casa tantas energias intelectuais femininas é inimiga de si mesma e não se dá conta.
~ Elena Ferrante
Dizia a mim mesma todos os dias: sou o que sou e não posso senão me aceitar; nasci assim, nesta cidade, com este dialeto, sem dinheiro; vou dar aquilo que posso dar, vou pegar aquilo que posso pegar, vou suportar o que tiver de suportar.
~ Elena Ferrante
Ich bin, was ich bin, und ich kann nichts anderes tun als mich akzeptieren; ich bin so geboren, in dieser Stadt, mit diesem Dialekt, ohne Geld; ich werde geben, was ich geben kann, werde mir nehmen, was ich nehmen kann, werde ertragen, was ertragen werden muss.
~ Elena Ferrante
As coisas mais difíceis de falar são as que nós mesmos não conseguimos entender.
~ Elena Ferrante
Who says I'm vain?" "The comparison: your friend isn't. But I'm sorry for her, vanity is a resource. If you're vain you pay attention to yourself and your affairs.
~ Elena Ferrante
Era yo-quienquiera que yo fuese-, y debía ocuparme de aquella cara, aquel cuerpo, aquellos pensamientos.
~ Elena Ferrante
Le cose più difficili da raccontare sono quelle che noi stessi non riusciamo a capire.
~ Elena Ferrante
Yo estaba aturdida, tenía la sensación de que la piel me apretaba demasiado los músculos, los huesos. Esa era la verdadera vida de Carrano. O la falsa, pero a mí me parecía ya más propia de él que la otra.
~ Elena Ferrante
we protect the truth principally by telling the truth about ourselves.
~ Elena Ferrante
Even as a child, he said, I knew I wasn't what the others thought but not what I thought, either. I said to myself: I'm another thing, a thing hidden in the veins, it has no name and waits.
~ Elena Ferrante
Todos en el juzgado parecían estar inoculados en contra de la crítica y la autocrítica; unos se rascaban las costillas, otros los sobacos, las mujeres se arreglaban un tirante del brasier, pujando. (...) Total, que si ninguno se veía a sí mismo, ninguno veía tampoco a los demás.
~ Elena Poniatowska
Soy yo la que no me convengo.
~ Elena Poniatowska