Quotes About Yearning
Ah, no hay nostalgia más dolorosa que la de las cosas que nunca han sucedido!
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
The Gods are the incarnation of what we can never be. The weariness of all hypotheses …
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Dias são dias, e noites São noites e não dormi... Os dias a não te ver As noites pensando em ti.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Let's not even touch life with the tips of our fingers. Let's not even love in our minds. May we never know the feel of a woman's kiss, not even in our dreams.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Quando olhaste para trás, Não supus que era por mim. Mas sempre olhaste, e isso faz Que fosse melhor assim.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Ik had een zeker talent voor vriendschap, maar ik heb nooit vrienden gehad, ofwel omdat ze er niet waren, ofwel omdat de vriendschap die mij voor ogen stond een fout van mijn dromen was.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
I am the escaped one. My soul seeks me/ through hills and valley/ I hope my soul/ never finds me.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Te quiero solo como un sueño.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
I CARRY inside my heart, As in a chest too full to shut, All the places where I have been, All the ports at which I have called, All the sights I've seen through windows and portholes And from quarterdecks, dreaming. And all of this, which is so much, is nothing next to what I want. — Fernando Pessoa, Fernando Pessoa and Co.: Selected Poems . (Grove Press; First Printing edition April 1, 1999)
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Não sei que grande tristeza Me fez só gostar de ti Quando já tinha a certeza De te amar porque te vi.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Tua boca me diz sim, Teus olhos me dizem não. Ai, se gostasses de mim E sem saber a razão.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Cum se face c?,spre deosebire de alÅ£ii, Imediat ce dispari,nu-mi mai e dor de tine? C?ci atunci când nu te v?d,încetezi s? exiÅŸti. Iar dac? Å£i-e dor de ceva ce nu exist?, SimÅ£i acest lucru pentru nimic.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Tenho um desejo comigo Que hoje te venho dizer: Queria ser teu amigo Com amizade a valer.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
A tua saia, que é curta, Deixa-te a perna a mostrar; Meu coração já se furta A sentir sem eu pensar.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
And all that remains is me, a poor abandoned child, whom no Love wanted as an adopted son, and no Friendship chose as a playmate.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
For me this sun, these meadows and these flowers are enough. But if they weren't enough, What I would want is a sun more sun than the sun, Meadows more meadows than these meadows, Flowers more flowers than these flowers— Everything more ideal than what it is, in the same way and same manner! That thing over there more there than it is!
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
O amor é um sonho que chega para o pouco ser que se é.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
There is something of my own disquiet in the steady drip and patter by which the day vainly empties out its sadness upon the earth.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Há momentos em que tudo cansa, até o que nos repousaria. O que nos cansa porque nos cansa; o que nos repousaria porque a ideia de o obter nos cansa.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
To be a retired major seems to me ideal. Too bad it's not possible to have eternally been nothing but a retired major.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
No existe fuego ni lozanía capaz de competir con lo que un hombre atesora en el fantasmagórico mundo de su corazón.
~ Fitzgerald F. Scott
BazillionQuotes.com
Gatsby creía en la luz verde, el futuro orgiástico que año tras año retrocede ante nosotros. Se nos escapa ahora, pero no importa, mañana correremos más, alargaremos
~ Fitzgerald Francis Scott
BazillionQuotes.com
Si esto es verdad, debió de sentir que había perdido su antiguo mundo, su calor, y que había pagado un alto precio por vivir demasiado tiempo con un solo sueño.
~ Fitzgerald Francis Scott
BazillionQuotes.com
still loved but deprived of grace
~ Flann O'Brien
BazillionQuotes.com