Quotes About Yearning
Él, que se había interesado por Lori únicamente por el deseo, parecía ahora ver lo inalcanzable que era ella. Y más: no sólo inalcanzable para él, sino para ella misma y para el mundo. Ella vivía a causa de una estrechez en el pecho: la vida.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
I'm lost on this Sunday that's neither hot nor cold, having already taken refuge in a movie theater... I wished
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
The more we need, the more God exists.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Freedom isn't enough. What I desire doesn't have a name yet.—I am thus a toy that is wound up and which when done will not find its own, deeper life.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Not having been born an animal is one of my secret nostalgias.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Porque o tédio é de uma felicidade primária demais! E é por isso que me é intolerável o paraíso. E eu não quero o paraíso, tenho saudade do inferno! Não estou à altura de ficar no paraíso porque o paraíso não tem gosto humano!
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Meu impulso de todos os momentos é ir embora.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Saudade é um pouco como fome. Só passa quando se come a presença. Mas às vezes a saudade é tão profunda que a presença é pouco: quer-se absorver a outra pessoa toda. Essa vontade de um ser o outro para uma unificação inteira é um dos sentimentos mais urgentes que se tem na vida.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Perguntei que bicho era aquele mas na pergunta o tom talvez incluísse: por que você faz isso? Que carência é essa que faz você inventar um cachorro? E por que não um cachorro mesmo então? Pois se os cachorros existem! Ou você não teve outro modo de possuir a graça desse bicho senão com uma coleira? Mas você esmaga uma rosa se apertá-la com carinho demais.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
I wanted to go with him, to be on the stronger side, for him to spare me, like one who seeks shelter in the arms of the enemy to stay far from his arrows. It was different than love, I was finding out: I wanted him as a thirsty person desires water, without feelings, without even wanting to be happy
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Que tenho afinal? Que me falta? Sou tão feliz como qualquer cachorro, por que então este vazio e esta nostalgia? Que ânsia é esta, como se eu só amasse o que não conheço?" E o homem - o único a poder de livrá-lo da pergunta - este homem nunca lhe dirá quem ele é para não perdê-lo para sempre.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
El amor ya está, siempre está. Falta sólo el golpe de gracia —que se llama pasión.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Y el amor, en vez de darse, se exige. Y quienes nos quieren desean que seamos eso que ellos necesitan.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Capta essa outra coisa de que na verdade falo porque eu mesma não posso.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
I am always remote from myself, I am unreachable to myself just as a star is unreachable to me. I contort myself to be able to touch the present time that surrounds me, but I remain remote in relation to this very instant itself. The future, God help me, is closer to me than the present instant.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
It's like moments I had with you, when I would love you, moments I couldn't go past because I descended into their depths.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Sofremos por ter tão pouca fome, embora nossa pequena fome já dê para sentirmos uma profunda falta de prazer que teríamos se fôssemos de fome maior.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
A verdade não faz sentido, a grandeza do mundo me encolhe. Aquilo que provavelmente pedi e finalmente tive, veio, no entanto me deixar carente como uma criança que anda sozinha pela terra. Tão carente que só o amor de todo o universo por mim poderia me consolar e me cumular, só um tal amor que a própria célula-ovo das coisas vibrasse com o que estou chamando de um amor. Daquilo a que na verdade apenas chamo mas sem saber-lhe o nome.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Nesse dia, pois, ele conheceu uma das raras formas de estabilidade: A estabilidade do desejo irrealizável, a estabilidade do ideal inatingível
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Waiting for someone to rescue him from abandment. Waiting. There was no one.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
At love's most intoxicating moment, I have enough freedom left to want to abandon it, for a moment, to other hands.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
Where? On the impalpable and the invisible. Nowhere. Not even necessarily in the place where my mistress happens to be, since I sometimes love her better absent than present.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
I don't think I'm made for any earthly kind of pleasure.
~ Claude Monet
BazillionQuotes.com
Yearning is not only a good way to go crazy but also a pretty good place to hide out from hard truth.
~ Unknown
BazillionQuotes.com