Quotes About Vulnerability
More often than not, what animals require our protection from is not hurricanes or fires, but abuse at the hands of other people".
~ Julie Klam
BazillionQuotes.com
I've never felt as strong as I do when I'm with you. I need you more than I need the truth, more than I need my next breath.
~ Julie Miller
BazillionQuotes.com
He buried his face against her neck and held on to her healing compassion for just as long as she'd let him.
~ Julie Miller
BazillionQuotes.com
He could almost see insider her that unnameable thing that had remained the same through all of it: her I, her very life. It seemed so small, a mustard seed with one rootlet shit deep into the earth, strong and fragile at once. But it was all there needed to be. It was everything. She had given it to him, and now he held it in his hands
~ Julie Orringer
BazillionQuotes.com
Sometimes, merely voicing our fears out loud makes them less frightening.
~ Julie Ortolon
BazillionQuotes.com
I never sexually 'let down' much with people—male or female. Perhaps because to me, as an only and over-loved child, I associated caresses with the threat of possession. And my yearning for love with vulnerability.
~ Julie Phillips
BazillionQuotes.com
That's what it's all about–knowing what you have to lose, but risking the loss anyway.
~ Julie Reece Deaver
BazillionQuotes.com
Baby leaving you is easier than being gone I don't know what I'll do if one more thing goes wrong
~ Julie Roberts
BazillionQuotes.com
I would like to confess things to her, to throw myself in her lap, to open the cage of my chest and show her the bones.
~ Julie Schumacher
BazillionQuotes.com
Size bir devlet s?rr? verece?im. ?crac?lara verilmesi pek do?ru olmayan bir s?r ... " diye sürdürdü. "Bir zaaf s?rr?. Kötü bir duruma yol açan beklenmedik bir olay ba? gösterdi?inde, her ?eyin kendisiyle ba?lam?? oldu?u ki?i önce yerinde tutulur her zaman.
~ Julien Gracq
BazillionQuotes.com
True poetry is embarrassing.
~ Julien Torma
BazillionQuotes.com
I know it's hard for you to trust me. If I ever find the man who did this to you, who made you so frightened, I'll kill him with my bare hands. But you can trust me.
~ Juliet Marillier
BazillionQuotes.com
Cuando los cronopios cantan sus canciones preferidas, se entusiasman de tal manera que con frecuencia se dejan atropellar por camiones y ciclistas, se caen por la ventana, y pierden lo que llevaban en los bolsillos y hasta la cuenta de los días.
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
As if you could pick in love, as if it were not a lightning bolt that splits your bones and leaves you staked out in the middle of the courtyard.
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
Qué clase de paseo va a ser éste si me basta mirarte para saber que con vos me voy a empapar el alma, que se me va a meter el agua por el pescuezo y que los cafés olerán a humedad y casi seguro habrá una mosca en el vaso de vino?
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
y yo tenía unas ganas de llorar, ésa es otra cosa que no puedo impedir, de golpe se me quiebra la voz y veo todo nublado, justo cuando necesitaría estar más tranquilo para decir lo que pienso.
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
Es culpa mía si las cosas me hieren con más fuerza que a otros
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
como siempre al acecho esperando algo, agazapado para dar uno de esos saltos absurdos de los que salimos todos lastimados.
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
Oh Maga, en cada mujer parecida a vos se agolpaba como un silencio ensordecedor, una pausa filosa y cristalina que acababa por derrumbarse tristemente, como un paraguas mojado que se cierra.
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
Qué hace un cronopio cuando se enamora? Pierde la cabeza, eso y se dedica a cortar margaritas. Cuando a un cronopio le rompen el corazón, llora un poco, y luego un poco más. Se sabe "desdichado y húmedo". Pero mientras llora, piensa en que a todos alguna vez les rompen el corazón. En que enamorarse significa también llorar un poco. Y que a diferencia de los famas, el cronopio llora cuando tiene ganas, y como tiene ganas, llora un poco más.
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
Casi no queda nada; sí, el amor vergonzoso entrando en los buzones para llorar, o andando solo por las esquinas (pero lo ven igual) guardando sus objetos dulces, sus fotos y leontinas y pañuelitos guardándolos en la región de la vergüenza, la zona de bolsillo donde una pequeña noche murmura entre pelusas y monedas.
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
Como magullados, sensibles al tacto; en un momento nos dimos la mano y fue terrible.
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
No, Horacio. ¿Por qué no te lo iba a decir? Desde que te conocí no he tenido otro amante que vos. No me importa si lo digo mal y te hacen reír mis palabras. Yo hablo como puedo, no sé decir lo que siento.
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com
Vos no sabés llorar, Horacio, es una de las cosas que no sabés.
~ Julio Cortazar
BazillionQuotes.com