logo

Quotes About Serenity

This immensity, dappled with cloud shadows and punctuated with assorted mountain peaks, was enough to lift the human spirit.
~ Tony Hillerman
that the only goal for man was beauty, and that beauty was found only in harmony, and that this harmony of nature was a matter of dazzling complexity.
~ Tony Hillerman
where sophistication required the deeper and more difficult knowledge of how one walked in beauty, content in a difficult world?
~ Tony Hillerman
Hygge is a state of being you experience if you are at peace with yourself, your spouse, the tax authorities and your inner organs.
~ Tove Ditlevsen
I want to be alone to dream about my happiness.
~ Tove Ditlevsen
He didn't remember, he didn't worry, he just was.
~ Tove Jansson
Mutta voi, miten ihanaa on hiljaisena hetkenä juuri ennen auringon nousua mennä kotiin nukkumaan kun syömiset on syöty, juomiset juotu, puhumiset puhuttu ja tanssittu jalat väsyksiin.
~ Tove Jansson
Kaikki on hyvin epävarmaa, ja juuri se tekee minut levolliseksi. - Tuu-tikki
~ Tove Jansson
We sat talking on a rock. The air was filled with the tang of sea-weed and of something else that could only have been the ocean smell. I felt so happy that I wasn't even afraid it wouldn't last.
~ Tove Jansson
Akkurat nå tenker jeg på nordlys. Man vet ikke om det finnes eller bare synes. Alt er meget usikkert, og det er nettopp det som beroliger meg.
~ Tove Jansson
We'll always keep our bangles in brown pond water in the future. They're so much more beautiful that way
~ Tove Jansson
Hän seisoi hiljaa, aivan hiljaa, puristi posliinista kisssanpoikaa ja ajatteli: Voi, minun kaunis, ihana onnettomuuteni...
~ Tove Jansson
Mutta Muumipappa oli kuullut, etteivät hattivatit riitele koskaan. Ne ovat luonteeltaan hiljaisia, ja niitä kiinnostaa vain päästä eteenpäin niin kauas kuin mahdollista. Mieluimmin aina taivaanrantaan tai maailmanloppuun saakka, mikä luultavasti merkitsee samaa.
~ Tove Jansson
Toivokaamme hänelle hyvää teltanpaikkaa ja kevyttä sydäntä!
~ Tove Jansson
Mats har ingen hemmeligheter. Det er derfor han er så hemmelighetsfull. Ingen må forstyrre ham, han må få være uforstyrret i en forenklet og ren verden.
~ Tove Jansson
You see, I love you as if bewitched, yet at the same time with profound calm, and I'm not afraid of anything life has in store for us.
~ Tove Jansson
Meren vihaiset vihertävät värit olivat muuttuneet rauhallisen sinisiksi, ja aallot kantoivat vaahtokruunujaan pikemmin koristeina kuin uhkauksina.
~ Tove Jansson
Siinä on jotakin hyvin hienoa, kun saa kokea viimeisen vanhuutensa maiseman katoavassa kesässä. Ympärillä tyyntyy, itse kukin vaeltaa omaa tietään, mutta kaikki me kohtaamme meren rannalla tyynessä iltaruskossa.
~ Tove Jansson
Oletko sinä onnellinen? minä kysyin. -Hyvältä tuntuu, mutisi Fredrikson ja katsoi hämillään merelle. (Siitä tiesin että hän oli kauhean onnellinen.)
~ Tove Jansson
She put on a white dress and went around all day with roses in her hair and sang hymns.
~ Tove Jansson
Walking had been easy, because his knapsack was nearly empty and he had no worries on his mind. He felt happy about the wood and the weather and himself. Tomorrow and yesterday were both at a distance, and just at present the sun was shining brightly red between the birches, and the air was cool and soft.
~ Tove Jansson
Mumintrollets pappa hade aldrig känt sig så lugn och så absolut nöjd med allting. Det var egentligen skönt att ingenting behöva säga och ingenting förklara, varken för sig själv eller andra. Man bara satt och såg mot horisonten och hörde vågorna klucka under båten.
~ Tove Jansson
Jag var betagen av en ny slags avskildhet som inte alls vara isolering, bara att få vara utanför, och inget ont samvete för nånting alls. Jag vet inte hur det gick till men allting blev enkelt och jag lät mig bara vara glad.
~ Tove Jansson
Jag var betagen av en ny slags avskildhet som inte alls var isolering, bara att få vara utanför, och inget ont samvete för nånting alls. Jag vet inte hur det gick till men allting blev enkelt och jag lät mig bara vara glad.
~ Tove Jansson